Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14
Mijn muis configuratie programma verbruikt absurd veel vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iprytpN.jpg

21% verbruik op mijn nVidia titanXp
158MB werkgeheugen in gebruik.
5% verbruik op mijn Intel i7 6700k CPU

Dat is voor een truttig achtergrond programmatie die wat muisknopjes beheerd toch wel erg zout. :r Hardware acceleratie is voor zoiets echt van de zotte. Het heeft een flinke impact op mijn spellen, en het zorgt ervoor dat de ventilatoren constant aanslaan.

Logitech Techsupport slaapt inmiddels rustig verder en laten ze mijn ticket met rust, want daar weten ze er blijkbaar ook geen raad mee. Ik heb hier en daar andere mensen gevonden die hier ook last van hebben, maar tot op heden geen oplossing. Ik kan ook niet zonder software want dan doet mijn muiswiel knop het niet.. :')

Weet iemand of, en hoe, je programma specifiek de hardware acceleratie kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Verwijder die rommel gewoon? Ik installeer nooit software voor een muis. Een muis werkt gewoon.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
sig69 schreef op zondag 29 april 2018 @ 01:17:
Verwijder die rommel gewoon? Ik installeer nooit software voor een muis. Een muis werkt gewoon.
Freakaz0id schreef op zondag 29 april 2018 @ 01:04:
Ik kan ook niet zonder software want dan doet mijn muiswiel knop het niet.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Na snel even op Google te hebben gezocht blijkt dat veel mensen er last van hebben.
Met als gevolg reacties als ''Hardware accelerated mouse software. Lmao.'' of ''Use AutoHotkey to configure your mouse''
Geen echt goede oplossingen dus.

Daarnaast is Logitech software wel een vereiste bij sommige muizen. Ivm regelen van RGB/custom settings.

Hier kom ik nog iets tegen over dat het programma compleet crasht: https://community.logitech.com/s/feed/0D531000051047ECAQ en dat het te maken heeft met MSI After Burner.

Is natuurlijk wel gek dat zulk soort (background) software GPU usage heeft...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
'Logitech Options' is het ongelukkige kantoor broertje van 'Logitech Gaming', en ze hebben er beduidend minder aandacht aan besteed. De gaming software werkt als een trein met mijn andere logitech apparatuur, maar om een of andere bizarre reden moest deze muis een eigen programma. Het had mooi geweest als het gewoon cross compatible zou zijn, maar volgens Logitech kon dat niet want 'de muis is niet voor gaming'. Alsof je op je computer niet allebei kunt doen ofzo.

Ik heb een maand geleden ook al een folder op read-only moeten zetten, omdat dit kneuzige programma het presteerde om log bestanden uit te poepen van ruim 40gb.

Maar er zijn geen alternatieven, en het werkt niet zonder, dus ik zit hier wel een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CRlSCpM.png

Op m'n NUC7i5BNK valt het wel mee, de GPU is 0%, en ik gebruik het om de knoppen voor terug en vooruit op m'n muis om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

(...) Ik kan ook niet zonder software want dan doet mijn muiswiel knop het niet.. :')
(...)
Nu moet ik toegeven dat ik het probleem al jaren niet meer heb, maar wat ik over het algemeen doe (deed) in geval van missende drivers en fabrikanten die me een complete suite wilde aansmeren:
Browse de meegekomen installer CD op .sys-files en gooi die met zijn allen in een mapje. Laat vervolgens Windows daar de juiste driver voor de [hardware] uit vissen.
Mijn ervaring is: de hardware doet het naar behoren en je mist die rare overbodige software.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

... Ik kan ook niet zonder software want dan doet mijn muiswiel knop het niet.. :')
...
Kwenie hoor; mijn muiswiel knop doet het gewoon met m'n logitech bluetooth mouse en de microsoft drivers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1