Moeilijk om een perfecte ultrawide monitor te kiezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AnubisX
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik zoek een?
Ik zoek specifiek naar een 21:9 G-sync 3440x1440 met een refreshrate van 120Hz dat van plan ben aan te schaffen eind Mei.

Wat is je budget?
Budget maakt me niet zo veel uit rond 1200 euro max denk ik

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel zit ik naar 4 verschillende monitoren te kijken en te verdiepen in reviews van andere gebruikers erover maar aangezien het zo uiteenlopende commentaren zijn zie het bos door de bomen niet meer om zo te zeggen.. 8)7

de 4 monitoren waar naar aan het kijken ben is:
#Product
1Acer Predator X34P Zwart
1Acer Predator Z35P Zwart
1AOC AG352UCG6 Zwart
1Dell Alienware AW3418DW Zwart
Bekijk collectie
Importeer producten

Al lees ik telkens meer en meer dat gebruikers vaker last hebben van blb's en zelfs dat uit de X35P ingebouwde speakers vaker van die rare kraak geluiden uitkomen zonder dat ze zelfs een spel opgestart hebben (al weet ik wel dat het een 100hz scherm is maar tis relatief nieuw..
En wat betreft de Alienware is nogal een oud monitor die al een lange tijd op de markt is en zelfs in NL moeilijk te krijgen zijn maar dat zou zelfs niet onmogelijk moeten zijn om te kunnen krijgen.
En de AOC scherm komt pas ergens in Mei uit dus vind er niet veel reviews erover alleen over de voorganger voornamelijk
En ja sta ook voor open voor andere suggesties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb een I7-8700k @ 4.9Ghz met een 1080Ti, dus is met name voor zwaar hardcore gaming voornamelijk FPS-shooters, zoals BF1, Destiny2, Crycis3, Farcry5, AC:O en dergelijke met vloeiende snelle scherpe beelden met geen ghosting.

Hoop dat het zo beetje goed deze topic ingevuld hebt en erook uit kom welke monitor aanbevolen word door de meerderheid..

Beste antwoord (via AnubisX op 11-05-2018 20:45)

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-01 09:57
Als ik jouw was zou ik kiezen tussen de X34P en de AW3418DW. De Z35P is al iets ouder. Dell heeft blijkbaar ook een zeer goede klantenservice. Ze zouden zelfs al een nieuwe monitor opsturen als je jouw monitor nog niet eens verzonden hebt, maar of dit waar is weet ik niet.

Ik weet alleen niet goed of dat het prijsverschil het waard is...

Ik zou ook zeker eens kijken naar deze vergelijking tussen beide:
YouTube: Alienware AW3418DW vs X34 Predator! Or Wait For 200Hz?

Beide monitors hebben een refresh rate van 100hz, maar zijn overklokbaar tot 120hz. Op een resolutie van 3440x1440 zal je bv in "The Witcher 3" rond de 70fps halen op ultra. Je scherm zal dus makkelijk langer meegaan dan je nieuwe pc. Kies dus zeker de goede monitor.

[ Voor 20% gewijzigd door MattiVM op 11-05-2018 13:39 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De AOC Agon AG352UCG komt uit de fabrieken van Asus ;) Maar hij wordt recentelijk wel hoog in rankings gezet op verschillende sites; ik kan alleen niet goed beoordelen of sommige rankings "gesponsord" zijn of niet.

De Z35 is trouwens een monitor met maximaal 200Hz en bijna 100% sRGB meting; dat klinkt wel iets als wat ik graag zou hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat betreft backlight bleed, en ook krakende geluiden uit speakers, kopen en terugsturen als je er last van hebt. Al kan je ook nog kijken of je speakers in menu van je scherm kan uitschakelen (ik weet niet specifiek bij die monitor, maar mijn scherm van een €500 heeft speakers erin die zo slecht zijn, stop er dan gewoon geen speakers in. Alsof iemand met dit budget niet een fatsoenlijk stel speakers kan kopen).

• AnubisX
MAX3400 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:56:
De AOC Agon AG352UCG komt uit de fabrieken van Asus ;) Maar hij wordt recentelijk wel hoog in rankings gezet op verschillende sites; ik kan alleen niet goed beoordelen of sommige rankings "gesponsord" zijn of niet.

De Z35 is trouwens een monitor met maximaal 200Hz en bijna 100% sRGB meting; dat klinkt wel iets als wat ik graag zou hebben.
de Z35 is een 2560x1080 en wil juist een 3440x1440 daarom had de Z35P in de lijst gezet

AOC Agon AG352UCG is de voorganger die vorig jaar uitkwam met 100hz de AOC AG352UCG6 is de opvolger die in mei uitkomt met 120hz vandaar die 6 aan het eind daar zit het verschil ;)

• AnubisX
Sissors schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:36:
Wat betreft backlight bleed, en ook krakende geluiden uit speakers, kopen en terugsturen als je er last van hebt. Al kan je ook nog kijken of je speakers in menu van je scherm kan uitschakelen (ik weet niet specifiek bij die monitor, maar mijn scherm van een €500 heeft speakers erin die zo slecht zijn, stop er dan gewoon geen speakers in. Alsof iemand met dit budget niet een fatsoenlijk stel speakers kan kopen).
had het wel over de ingebouwde speakers in de Z35P op youtube staan er ook wat filmpjes op daarover

• AnubisX
suggesties?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-01 12:23

Acties:
  • Beste antwoord

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-01 09:57
Als ik jouw was zou ik kiezen tussen de X34P en de AW3418DW. De Z35P is al iets ouder. Dell heeft blijkbaar ook een zeer goede klantenservice. Ze zouden zelfs al een nieuwe monitor opsturen als je jouw monitor nog niet eens verzonden hebt, maar of dit waar is weet ik niet.

Ik zou ook zeker eens kijken naar deze vergelijking tussen beide:
YouTube: Alienware AW3418DW vs X34 Predator! Or Wait For 200Hz?

Beide monitors hebben een refresh rate van 100hz, maar zijn overklokbaar tot 120hz. Op een resolutie van 3440x1440 zal je bv in "The Witcher 3" rond de 70fps halen op ultra. Je scherm zal dus makkelijk langer meegaan dan je nieuwe pc. Kies dus zeker de goede monitor.

[ Voor 20% gewijzigd door MattiVM op 11-05-2018 13:39 ]

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
MattiVM schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:34:
Dell heeft blijkbaar ook een zeer goede klantenservice. Ze zouden zelfs al een nieuwe monitor opsturen als je jouw monitor nog niet eens verzonden hebt, maar of dit waar is weet ik niet.

Ik kan dit tweemaal bevestigen. Beide keren als eerst een nieuwe monitor gekregen waarvan een keer zelfs een nieuwer model dan dat ik had.

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 17:00
TS, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden, ik twijfel namelijk zelf ook, met name tussen de X35P en de AG352UCG. Vind de verwachte IPS glow en backlight bleed namelijk nogal storend.

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:39
BENQ EX3501 is ook nog in de zelfde trend. Allemaal net iets minder, ook 100hz maar onlangs zelf aangeschaft en echt een mooi scherm.

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 17:00
Larmoth schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:03:
BENQ EX3501 is ook nog in de zelfde trend. Allemaal net iets minder, ook 100hz maar onlangs zelf aangeschaft en echt een mooi scherm.
Maar geen GSYNC, anders had ik die wel gekozen.
Pagina: 1