Plinten die demontabel zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 21:47
Ik heb kortgeleden overal laminaat gelegd. Nu is het tijd voor plinten.

Ik heb mooie witte plinten op het oog inclusief kabelgoot. Die zien er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.plintenfabriek.nl/productimages/image/7340026a-ae81-48fc-be90-2bb76855037a/PF_106_70x15.jpg

Nu zoek ik alleen een manier om deze plinten te bevestigen maar ze ook demontabel te houden. Ik wil immers later nog kabels in die kabelgoten leggen.
Ik heb al gekeken naar klikplinten, alleen krijg je dan een heel beperkt assortiment.

Hebben jullie misschien tips voor een soort tape o.i.d. voor plinten die gemakkelijk demontabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Vastzetten met siliconenkit. Dat trek je later zo weer los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:03

Amphiebietje

In de blubber

Zelfklevend klittenband?

Waarom neem je niet gewoon plinten die je kan vastschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wij hebben deze
De plint zelf "klik" je daarna van bovenaf op de kabelgoot. Ja, dat heb ik gedaan met een klein hamertje. Zit daarna goed vast maar als je later wil loshalen, is een flink plamuurmes genoeg om eronder te zetten en weer omhoog te wippen.

De montage is: bevestigingspunten in de muur boren, kabelgoot tegen muur schroeven, plint erop klikken, klaar.

/edit: er kan 3x UTP en 2x COAX doorheen (mocht je willen) maar omdat de kabelgoot in 2 etages is, zou je in theorie (!!!) ook 1x electra en 3x UTP kunnen leggen en nog iets van 3cm onderlinge afstand tussen electra en UTP houden. Ik adviseer het niet; electra leg je liever/netter in buizen maar ja.

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2018 20:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55

Reptile209

- gers -

Meestal zitten dat soort plinten (juist vanwege de kabelgoot) met een beugeltje oid aan de muur. Daarmee klik je ze vast en dat is dus ook weer los te klikken.
Je moet dus even bij je plint kijken welke bevestiging er bij zit. Let wel op dat plastic beugeltjes en/of mdf plinten snel brak worden en dus na een paar keer loshalen niet meer vast gaan. Dan kan je altijd nog uitwijken naar kit :Y)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Zo'n type bevestiging gebruiken:
https://www.kluswijs.nl/klusadvies/plinten-leggen

Dat kan met een beugeltje, schroef of iets anders.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Onbekend schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:32:
Zo'n type bevestiging gebruiken:
https://www.kluswijs.nl/klusadvies/plinten-leggen

Dat kan met een beugeltje, schroef of iets anders.
De plaatjes in dat artikel zijn de exacte bevestings"pluggen" van de plint die ik inderdaad heb. Met een goede boormachine en een meetlint, zit 2.40m plint er in 5 minuten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 21:47
Bedankt voor de reacties zo ver!

Siliconenkit klinkt interessant.

Ik heb naar die CanDo plinten gekeken, maar daar vond ik het aanbod dus wat beperkt en m'n muur volboren leek mij ook niet zo aantrekkelijk.

Ik vond zo'n schuin randje juist wel mooi:
https://www.plintenfabrie...106-deco-plint/15-x-70-mm

Maar als er verder geen oplossing komt moet ik misschien toch naar klikplinten overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Die schuine rand; het is strak, decoratief en anders. Afhankelijk van de plinthoogte, diepte en dikte, kan je er dan net 2x UTP in kwijt. COAX of electra gaat vaak al niet passen.

Geen idee waar je woont maar Praxis is huisdealer van de gelinkte CanDo plint. Het is relatief goedkoop spul maar ze hebben bijna alle modellen vaak op voorraad in de winkels. Kan je allicht eens kijken of daar afmetingen / diktes tussen zitten waaraan je kan zien hoeveel je er nog achter kwijt kan.

Alternatief, maar wel lastig met kleur-matching: eerst een kabelgoot leggen en daarbovenop een "andere" plint plakken. En tegen de muur inderdaad met een siliconen of montage kit. Siliconen als je een gladde / rechte muur hebt; montage kit als je een ruwe en/of holle/bolle muur hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizzieboy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Cando flexiplint misschien een idee? Kunnen met metalen beugels op de muur vastgezet worden. Maar kunnen bijvoorbeeld ook verlijmd worden door een grondhout te gebruiken. Voordeel is dat je er erg veel kabels achter kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Ik heb zelf de Cando met kabelgoot decoratief
De kabelgoot kun je schroeven of lijmen. De plint valt er daarna overheen. Kun je zo vaak als je wilt weer losmaken (om kabels te leggen) zonder gereedschap.

Alleen de hoekjes zijn lastig om netjes te doen. Ze verkopen wel hoekelementen om het makkelijk te maken, maar die zijn net zo duur als een plint van 240cm...

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1