Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een smartphone uit 2014. Hij functioneert nog prima, maar de opslagruimte (8GB, wel uitbereidbaar met SD-kaart) is beperkt, waardoor niet alle apps geïnstalleerd kunnen worden, dus ik ben aan het kijken naar een nieuwe smartphone. De keuze is reuze en dat maakt het lastig.

Ik zoek een?
Ik zoek een betrouwbare smartphone die minstens vier jaar (dus minstens tot 2022/2023) mee kan gaan. Opslag- en werkgeheugen en de processor (prestaties) zijn het belangrijkste. De smartphone moet in ieder geval over de mogelijkheid te beschikken om muziek en foto's op de SD-kaart op te slaan. Daarnaast moet de smartphone over Android-software beschikken (Apples vallen dus af). De camera is minder belangrijk, aangezien ik een apart fototoestel heb.

Wat is je budget?
Maximaal €350, liefste iets minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik: internetten, chatten, muziek luisteren, mogelijkheid om foto's te maken indien ik mijn fototoestel niet bij me heb.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mij lijken de Huawei Mate 10 Lite, Nokia 6.1, Motorola G6 Plus wel wat.

Welke vragen heb je hier nog over?
Bij Huawei heb ik twijfels over de betrouwbaarheid. Nokia en Motorola zijn gerenommeerde telefoonfabrikanten, dus daar verwacht ik wel dat de telefoon tot 2022/2023 mee kan gaan, maar bij Huawei heb ik twijfels, omdat Huawei pas relatief recent de telefoonmarkt in Europa heeft betreden en het een Chinees bedrijf is en bij een Chinees bedrijf heb ik toch wat minder verwachtingen dan bij een Europees, Amerikaans, Koreaans of Japans bedrijf qua betrouwbaarheid. Is dat terecht of niet?

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-10-2018 07:58)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:30:
Ik heb mij wat meer verdiept in smartphones en ik denk dat een phone die deelneemt aan het Android One-programma het beste is als je gaat voor een lange levensduur. Het nadeel alleen is dat de 64 GB/4 GB RAM-versies die deelnemen aan Android One wel wat boven budget zijn (meer dan €350), dat wordt nog even doorsparen.
De Nokia 8 is voor 357 euro te krijgen. Officieel doet die nog niet mee aan Android One maar dat is al wel door Nokia bevestigd, dus naar alle waarschijnlijkheid nog een jaar of 2 updates en 3 jaar beveiligingsupdates (de processor is dezelfde als in de nieuwere Nokia 8 Sirocco).

pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Grijs

Een Nokia 7 Plus zou ook kunnen; trager maar met een groter display en betere camera.

Alle reacties

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 16:48
Heb sinds kort een Huawei P smart (€ 259,-), en die bevalt best goed. bouwkwaliteit zeker niet slecht (alu achterkant geloof ik). Het scherm is 2160 bij 1080, daardoor is de notificatiebalk wat klein en moeilijk(er) leesbaar.

Alleen Oreo kan me niet bekoren, daar zijn functies uitgehaald die ik best mis.
Zoals tap to wake en niet locken als je de telefoon bij je hebt.
En het ergste voor mij USB-audio werkt niet meer. (wtf)

Verwijderd

waarom niet gewoon een keer gezellig de stad in en verschillende modellen bekijken qua zwaarte, dikte, kleur, vormgeving, helderheid scherm, camera testen ligt allemaal erg persoonlijk een vind dit ander dat blabla..... en dan rustig op terras met lekker bakkie koffie er nog eens rustig over nadenken welke je het best beviel ook met betrekking tot het gemak wat je het best beviel

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Je beperking met je vorige telefoon was het RAM-geheugen. Als je nu voor 32 GB gaat, dan kun je vast nog jaren vooruit! Daar hoef je geen 350 euro voor uit te geven, dat kan ook voor 200 euro.

Huawei gaat al langer mee op de Europese telefoonmarkt hoor! Op wikipedia lees ik dat ze al sinds 2004 telefoons hebben op de NLse markt.

Je zou kunnen gaan voor een telefoon uit het Android One programma, waarvoor 3 jaar updates gegarandeerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
zoefies schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:19:
Je beperking met je vorige telefoon was het RAM-geheugen. Als je nu voor 32 GB gaat, dan kun je vast nog jaren vooruit! Daar hoef je geen 350 euro voor uit te geven, dat kan ook voor 200 euro.

Huawei gaat al langer mee op de Europese telefoonmarkt hoor! Op wikipedia lees ik dat ze al sinds 2004 telefoons hebben op de NLse markt.

Je zou kunnen gaan voor een telefoon uit het Android One programma, waarvoor 3 jaar updates gegarandeerd zijn.
Het prijsverschil tussen een 32 GB-telefoon en een 64 GB-telefoon (en ook tussen 3 GB RAM en 4 GB RAM) is niet zo heel groot, dus daarom overweeg ik ook een 64 GB/4 GB RAM-telefoon, aangezien je voor een paar tientjes meer een veel beter toestel heb. Echter je hebt dan geen Samsung, omdat Samsungs iets duurder zijn dan Huawei/Nokia/Motorola/etc.

Ik ben afgelopen donderdag al in de MediaMarkt geweest, maar er is gewoon erg veel keuze, waardoor het lastig is te kiezen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nokia 8, is wel iets boven je budget, maar heb je wel wat goeds voor +- €390,- (4gb RAM)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:40:
[...]
Ik ben afgelopen donderdag al in de MediaMarkt geweest, maar er is gewoon erg veel keuze, waardoor het lastig is te kiezen.
Misschien is een filmpje als dit dan handig voor jou: YouTube: Top 5: beste smartphones onder €400 (Dutch)

Heel veel toestellen voldoen inderdaad aan jouw eisen. Dus misschien kun je wat extra eisen/voorkeuren stellen:
- Welk toestel vind je fijn vasthouden?
- Vind je de schermkwaliteit belangrijk?
- Maakt het besturingssysteem (binnen Android, van de fabrikant) je iets uit?
- Vind je het belangrijk dat je mobiel een mooi uiterlijk heeft?

[ Voor 29% gewijzigd door zoefies op 01-05-2018 11:55 ]

Verwijderd

zal gewoon eens lekker daggie gaan shoppen lekker terassie erbij met een goed kop koffie en probeer gewoon verschillende toestellen uit in de winkels op uterlijk zwaarte licht die goed in jou hand camera interface en vooral kleuren scherm dit ligt allemaal heel persoonlijk
bestellen kan daarna ook altijd nog maar iest blind zo kopen/bestellen zijn vaak tegenvallers omdat je dan dit of dat toch iets anders had willen zien.
prebeer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij wat meer verdiept in smartphones en ik denk dat een phone die deelneemt aan het Android One-programma het beste is als je gaat voor een lange levensduur. Het nadeel alleen is dat de 64 GB/4 GB RAM-versies die deelnemen aan Android One wel wat boven budget zijn (meer dan €350), dat wordt nog even doorsparen.

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 08:47
https://tweakers.net/pric...plus-blauw/specificaties/

De Motorola G6 Plus heeft 4GB ram en 64 GB opslag, voor nog geen 300 euro !

Acties:
  • Beste antwoord

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:30:
De Nokia 8 is voor 357 euro te krijgen. Officieel doet die nog niet mee aan Android One maar dat is al wel door Nokia bevestigd, dus naar alle waarschijnlijkheid nog een jaar of 2 updates en 3 jaar beveiligingsupdates (de processor is dezelfde als in de nieuwere Nokia 8 Sirocco).

pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Grijs

Een Nokia 7 Plus zou ook kunnen; trager maar met een groter display en betere camera.

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal maanden heb ik de Nokia 8, prima toestel. Waarom niet de 7+? Het design met die koperen randen van de 7+ spreekt mij totaal niet aan. Mijn Nokia 8 functioneert prima, lekker snel als je vergelijkt met de Samsung S3 Neo. Wel was stock Android wennen, want je mist basale apps. Verder bedankt voor jullie hulp.

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 09:52
MEN-O schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:57:
Heb sinds kort een Huawei P smart (€ 259,-), en die bevalt best goed. bouwkwaliteit zeker niet slecht (alu achterkant geloof ik). Het scherm is 2160 bij 1080, daardoor is de notificatiebalk wat klein en moeilijk(er) leesbaar.

Alleen Oreo kan me niet bekoren, daar zijn functies uitgehaald die ik best mis.
Zoals tap to wake en niet locken als je de telefoon bij je hebt.
En het ergste voor mij USB-audio werkt niet meer. (wtf)
Ik heb ook dezelfde telefoon sinds kort en kan jou punten beamen, verder voor de prijs een volledige complete telefoon en helemaal tevreden mee.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:33

Jrz

––––––––––––

Op ibood staat vandaag de Motorola One 5.9" Smartphone | 64 GB voor 199

Prima deal lijkt me

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:39
Jrz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:27:
Op ibood staat vandaag de Motorola One 5.9" Smartphone | 64 GB voor 199

Prima deal lijkt me
Alleen die scherm resolutie hé... (1520x720) da's toch niet meer van deze tijd?
Pagina: 1