Nieuwe route ter vervanging Ziggo troep

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn goede routers van dit moment? Ik wil mijn Ziggo router functionaliteit uitschakelen en een nieuwe router middels bridge-modus aansluiten op het Ziggo modem. Ik heb namelijk zeer regelmatig last van een signaal dat wegvalt.

Het gaat mij echt om de router. Ik hoef niet perse een mesh-router (satellites neem ik toch niet).

Criteria:
- Neutraal uiterlijk want komt in de huiskamer. Weliswaar achter het doorschijnende gordijn, maar toch;
- Géén uitwendig antennes vanwege het uiterlijk;
- Dual-band (2.4+5GHz) + wireless AC;
- Moet een degelijk bereik hebben zodat het signaal niet de hele tijd wegvalt en ik met hoge snelheid kan downloaden.

Wat ikzelf heb gevonden:
MikroTik RB962UiGS-5HacT2HnT hAP ac
Ubiquiti AmpliFi router
Netgear Orbi
Sitecom WLR-8200

Ik neig zelf naar de de MikrTik of Ubiquiti. Iemand ervaringen daarmee, tips of aanbevelingen?

Budget = max €150.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:35
Heb je routing problemen of alleen wifi problemen? Als het alleen wifi is kan je ook een goede ap nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 28-04-2018 18:42 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 12:04
Niet erg slim omeen router te gaan vervangen door een andere omdat je ontevreden over de wifi bent.
Ik kan je garanderen dat zo'n vervanging je niet zal brengen wat je er van verwacht.

Wifi kwaliteit wordt voornamelijk bepaalt door de plaatsing en niet door het device zelf.
De ziggo routers zijn van heel redelijke kwaliteit die echt niet overtroffen wordt door het rijtje dat jij daar opsomt.

Koop een accesspoint als de plaatsing van je ziggo router problematisch is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Voordat je gaat kijken naar een nieuwe kijk dan even naar de signaalsterkte met de wifi analyser app.
houd er rekening mee dat je op 5GHz niet zo'n deftig bereik hebt als je wordt omsloten door beton.

Wellicht staan er bij jou in de straat (dat zie je snel genoeg op die app) 500 wifi apparaten op hetzelfde kanaal te schreeuwen. Kies dan slim een ander kanaal en dan zie je al wat verbeteringen. Als je huisdekking zo goed is dat je op de 5GHz band kunt dan raad ik je dat aan. Even kijken welke kanalen er nog "vrij" zijn. (De meeste huishoudens maken er nog geen gebruik van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Wat is het probleem? Slecht bereik of instabiliteit?
Zoals al eerder gezegd, die "Ziggo troep" is helemaal niet zo slecht. En over welke troep hebben we het precies? Kortom meer details nodig over je probleem en de situatie in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

degelijk bereik
Dat is nogal rekbaar; als je in een sociale huurflat woont of een boerderij/villa. Niet alleen qua oppervlakte maar ook qua gebruikte materialen waar je mee te maken krijgt als demping.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 12:04
Het bereik van je router of accesspoint is nauwelijks van belang.
De zwakke schakel is altijd de telefoon of tablet die veel minder bereik hebben.

Het bekende verhaal van twee mensen waarbij de een hard roept en de ander fluistert, nog steeds geen communicatie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het signaal ook van dichtbij wegvalt. Ik heb Ziggo al 10 keer gebeld maar ze kunnen er blijkbaar niks aan doen. Best wel frustrerend.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:05:
Het probleem is dat het signaal ook van dichtbij wegvalt. Ik heb Ziggo al 10 keer gebeld maar ze kunnen er blijkbaar niks aan doen. Best wel frustrerend.
Is het er niet meer vanuit de Ziggo apparatuur of wordt het niet goed ontvangen door jouw apparatuur?

Beetje wat @Ben(V) al zegt ook.

Trouwens, Ziggo adverterrt toch met WiFi monteur? Laat die maar opdraven op hun kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Monteur is al een keer geweest. Kabels op de aansluiting en de aansluiting zelf vervangen maar heeft geen effect gehad. Zodra ik het Ziggo modem/router/access point reset doet die het 9 van de 10 keer weer.

Het ligt niet aan mijn apparatuur. Een iPhone die van 3 meter afstand geen internet heeft en een laptop met Intel wifi NIC met op dat moment hetzelfde probleem. Nee, aan mijn apparatuur ligt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Zoals mensen hierboven al hebben aangegeven is het onmogelijk goed advies te geven zonder details over wat er precies niet werkt en/of wanneer het mis gaat. Ziggo heeft de power promise (https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten/) waarmee ze beloven je een goed werkend WiFi te geven. Daarnaast kan, zonder verdere details, het zomaar zijn dat een mogelijk "oplossing" die mensen hier geven precies hetzelfde probleem geeft.

Als jouw " iPhone die van 3 meter afstand geen internet heeft" klinkt het toch echt alsof een monteur van Ziggo dat op zou moeten kunnen lossen voor je.

En als je hier meer advies wilt:

- Welk modemrouter heb je?
- Hoe ziet je netwerk er precies uit?
- Wat gebeurd er precies als het mis gaat?
- Wat zijn je instellingen?
- Wat heb je al geprobeerd?
- etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-04-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Heb je een connectbox van Ziggo of nog een oud lijk ding? Ik heb sinds kort een connectbox en die bevalt me veel beter dan mijn oude (weet al niet eens meer wat ik had, maar het was al tien jaar oud). De oude viel regelmatig uit en moest ik minimaal 1x per week resetten, wat ik uiteindelijk opgelost heb met een tijdschakelklok.

De connectbox is goed, stabiel, snel. Kortom: dikke prima

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is je nkomende signaal gemeten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Om te voorkomen dat je €150 uitgeeft en daarna precies dezelfde symptomen krijgt: Zit de bron van de wegvallende connectie echt in de Ziggo router/modem of zijn er externe factoren?
- overbevolkte 2.4 Ghz kanalen?
- Zigbee apparatuur?
- Slechte plaatsing naast andere electronische installaties (bv een meterkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:16:
Monteur is al een keer geweest. Kabels op de aansluiting en de aansluiting zelf vervangen maar heeft geen effect gehad. Zodra ik het Ziggo modem/router/access point reset doet die het 9 van de 10 keer weer.

Het ligt niet aan mijn apparatuur. Een iPhone die van 3 meter afstand geen internet heeft en een laptop met Intel wifi NIC met op dat moment hetzelfde probleem. Nee, aan mijn apparatuur ligt het niet.
Gewoon Ziggo nogmaals bellen.
Ze hebben tegenwoordig de belofte om net zo vaak langs te komen totdat alles naar tevredenheid werkt.

Lekker Ziggo laten oplossen voordat je zelf gaat prutsen met een €150 routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Welke router heb je nu eigenlijk van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 12:26
Overweeg nog eens of je dat met hoge snelheden downloaden niet gewoon bedraad wilt doen. Altijd de meest stabiele optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

valkenier schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:21:
Overweeg nog eens of je dat met hoge snelheden downloaden niet gewoon bedraad wilt doen. Altijd de meest stabiele optie.
Waarom? De klacht is dat WiFi wegvalt, niet dat het niet snel is. En topicstarter houdt vol dat het niet aan de eigen apparatuur ligt.

Daarnaast, je weet niet eens welk abo er is noch definieer je "hoge snelheden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net Ziggo gebeld. Ik krijg naar verwachting woensdag een ander modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:17:
Net Ziggo gebeld. Ik krijg naar verwachting woensdag een ander modem.
En als dat woensdagavond nou dezelfde klachten oplevert?

Zou het dan eens handig zijn om de inzet / antwoorden van anderen hier eens kritisch door te lezen en aanvullende informatie te gaan verstrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:19:
[...]

En als dat woensdagavond nou dezelfde klachten oplevert?

Zou het dan eens handig zijn om de inzet / antwoorden van anderen hier eens kritisch door te lezen en aanvullende informatie te gaan verstrekken?
In de OP staat dat ik een vervangende router zoek. Dat is gelukt. Vanaf woensdag zal ik vanzelf merken of de problemen zijn opgelost. Ik krijg nu een dual band router die gelijktijdig een 2.4 en 5ghz signaal kan uitzenden. Ik verwacht dat de problemen daarmee opgelost zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:39:
[...]

In de OP staat dat ik een vervangende router zoek. Dat is gelukt. Vanaf woensdag zal ik vanzelf merken of de problemen zijn opgelost. Ik krijg nu een dual band router die gelijktijdig een 2.4 en 5ghz signaal kan uitzenden. Ik verwacht dat de problemen daarmee opgelost zullen zijn.
Aangezien je nog niets gedaan hebt om de daadwerkelijke problematiek te achterhalen is dat een gok.

Dat gezegd, als je huidige modemrouter geen (gelijktijdige) 5GHz ondersteunt wordt een stuk meer duidelijk - had dat (incl exacte merk en type) niet gewoon in de topicstart gekund :?

Je symptoombeschrijving klinkt iig als zware interferentie in de 2.4GHz. Daar ben je hoogstwaarschijnlijk vanaf in de 5GHz. Wel de vraag of je met 5GHz je hele woming kunt dekken vanaf een enkele AP (in die nieuwe modemrouter), en of al je apparaten daadwerkelijk 5GHz ondersteunen. Als het antwoord op beide vragen 'ja' is, dan gaan je problemen inderdaad opgelost zijn. Zo niet heb je nog wat te doen. Voor meer dekking heb je nog een AP (of meer) erbij nodig. Voor 5GHz support moet je je clients upgraden of vervangen. Reken je dus niet rijk en ga vooral niet als het niet gelijk perfect werkt weer afgeven op "troep". Die conclusie mag je pas trekken als duidelijk is waar de beperking ligt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1