Wat zijn goede routers van dit moment? Ik wil mijn Ziggo router functionaliteit uitschakelen en een nieuwe router middels bridge-modus aansluiten op het Ziggo modem. Ik heb namelijk zeer regelmatig last van een signaal dat wegvalt.
Het gaat mij echt om de router. Ik hoef niet perse een mesh-router (satellites neem ik toch niet).
Criteria:
- Neutraal uiterlijk want komt in de huiskamer. Weliswaar achter het doorschijnende gordijn, maar toch;
- Géén uitwendig antennes vanwege het uiterlijk;
- Dual-band (2.4+5GHz) + wireless AC;
- Moet een degelijk bereik hebben zodat het signaal niet de hele tijd wegvalt en ik met hoge snelheid kan downloaden.
Wat ikzelf heb gevonden:
MikroTik RB962UiGS-5HacT2HnT hAP ac
Ubiquiti AmpliFi router
Netgear Orbi
Sitecom WLR-8200
Ik neig zelf naar de de MikrTik of Ubiquiti. Iemand ervaringen daarmee, tips of aanbevelingen?
Budget = max €150.
Het gaat mij echt om de router. Ik hoef niet perse een mesh-router (satellites neem ik toch niet).
Criteria:
- Neutraal uiterlijk want komt in de huiskamer. Weliswaar achter het doorschijnende gordijn, maar toch;
- Géén uitwendig antennes vanwege het uiterlijk;
- Dual-band (2.4+5GHz) + wireless AC;
- Moet een degelijk bereik hebben zodat het signaal niet de hele tijd wegvalt en ik met hoge snelheid kan downloaden.
Wat ikzelf heb gevonden:
MikroTik RB962UiGS-5HacT2HnT hAP ac
Ubiquiti AmpliFi router
Netgear Orbi
Sitecom WLR-8200
Ik neig zelf naar de de MikrTik of Ubiquiti. Iemand ervaringen daarmee, tips of aanbevelingen?
Budget = max €150.