Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-10 18:43
Beste Tweakers,

in edge is mijn standaard downloadlocatie:
c\users\*user*\downloads

Echter plaatst edge hier geen enkele download. Als ik rechtsboven het menu open met het sterretje (met de 3 streeptjes) en klik op downloads en dan op map openen wordt ik wel doorgelinkt naar de verkenner in de hierboven genoemde map, maar hier staat geen enkele download. Bij de download tab in edge zie ik wel gewoon alle downloads, maar ik heb niet de mogelijkheid om de locatie hiervan te openen. Iemand enig idee waar de downloads geplaatst worden en waarom ze niet gewoon in de standaardlocatie terecht komen?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 18:51
Synchroniseerd OneDrive ook je download folder? En zijn je downloads dan onder C:\Users\*user*\OneDrive\Downloads te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Helaas niet, heb even gecheckt maar ik sync sws niets met onedrive of dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je even "zoekt" op je HDD? Kan je dan je meest recent gedownloade bestand dan ook nergens vinden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Goed idee maar met de standaard zoekfunctie van de verkenner kon ik de bestanden niet vinden.

Ik heb ze wel gevonden door vanuit taakbeheer de bestandslocatie van een installatieprogramma te openen.
De downloads staan in c\user\user\appdata\local\packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8....en nog een hele reeks tekens\tempstate\downloads. (Wat blijkbaar al best wat geheugen innam) Iemand enig idee waarom mijn downloads hier geplaats worden, zo diep en verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dan heb jij of iemand dat ooit aangegeven als downloadlocatie

Edge heeft dat onthouden sinds die keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Je Kan zelf aangeven waar en welke map je je downloads wilt laten opslaan
1. klik rechtsboven op de 3 ...
2. Instellingen
3. geavanceerde instellingen
Bij download kan je de map aanpassen.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Ik zou gewoon de locatie wijzigen naar de originele download map.

Ikzelf laat alles naar het bureaublad gaan wanneer ik op opslaan druk. Is voor mij handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
FreshMaker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:36:
Dan heb jij of iemand dat ooit aangegeven als downloadlocatie

Edge heeft dat onthouden sinds die keer
‘in edge is mijn standaard downloadlocatie:
c\users\*user*\downloads’

Hier ligt het niet aan, de downloadlocatie zoals ingesteld in edge is gewoon de normale downloadsmap (wat vgm ook de standaardlocatie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
unreal0 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:18:
[...]

‘in edge is mijn standaard downloadlocatie:
c\users\*user*\downloads’

Hier ligt het niet aan, de downloadlocatie zoals ingesteld in edge is gewoon de normale downloadsmap (wat vgm ook de standaardlocatie is)
Prima, jij zegt het ....
Maar toch doet jouw PC iets anders .... en dat komt echt niet "zomaar"

Je vraagt een antwoord, je krijgt er één, maar toch accepteer je dat niet ?
Dat kan, maar dan zal je toch moeten aangeven waarom je dat volhoudt, terwijl het dus kennelijk niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03
run regedit.exe
Staat er een registry-entry "Default Download Directory" in:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Current Version\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\Main

?

[ Voor 8% gewijzigd door breew op 28-04-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
FreshMaker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:21:
[...]

Prima, jij zegt het ....
Maar toch doet jouw PC iets anders .... en dat komt echt niet "zomaar"

Je vraagt een antwoord, je krijgt er één, maar toch accepteer je dat niet ?
Dat kan, maar dan zal je toch moeten aangeven waarom je dat volhoudt, terwijl het dus kennelijk niet zo is.
Ik ben super blij met iedere hulp, maar het is toch duidelijk dat de downloadlocatie zoals ingesteld in Edge niet de locatie is waar mijn bestanden terecht komen? Ik wil wel een screen bijvoegen van mijn instellingenscherm maar dat lijkt me enigzins overbodig. De regel onder ‘gedownloade bestanden opslaan in’ is C:\Users\joost\Downloads.

Ook in het register zie je bovengenoemde locatie staan.

[ Voor 9% gewijzigd door unreal0 op 29-04-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je een andere map instelt, bijvoorbeeld de Desktop, gaat het dan wel goed? En kun je zelf mappen en bestanden in de Downloads map aanmaken? Ik vraag me af of er niet iets mis is met die locatie (permissies misschien) en hij daarom een andere plek voor de downloads kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Ik ben er inmiddels achter te komen hoe het komt: volgens mij heeft edge een speciale manier voor het verwerken van bepaalde soorten bestanden. Als ik een mp3' tje niet direct open maar opsla komt hij wel in de downloadmap terecht. Waar het bestand dan staat als ik hem direct open weet ik niet. Ook worden installatiebestanden niet in de downloadmap gezet maar waarschijnlijk in die andere, diep verborgen map. Erg vervelend omdat dit het openen van een installatiebestand als admin erg bemoeilijkt. Is er geen manier om alles wat je download gewoon in je eigen map te krijgen? Of zit ik fout en moet je in elke browser het bestand eerst opslaan voor je het open omdat het anders in een tijdelijke map geplaatst wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door unreal0 op 29-04-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
Dit is standaard gedrag van elke browser.
Open je het bestand direct, wordt het in een Temp folder geplaatst. Sla je het bestand op, komt het in de Downloads folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unreal0 schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:07:
Of zit ik fout en moet je in elke browser het bestand eerst opslaan voor je het open omdat het anders in een tijdelijke map geplaatst wordt?
Dat dus.

Iets rechtstreeks van internet openen is uiteraard heel wat anders dan iets opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
unreal0 schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:07:
Ik ben er inmiddels achter te komen hoe het komt: volgens mij heeft edge een speciale manier voor het verwerken van bepaalde soorten bestanden. Als ik een mp3' tje niet direct open maar opsla komt hij wel in de downloadmap terecht. Waar het bestand dan staat als ik hem direct open weet ik niet. Ook worden installatiebestanden niet in de downloadmap gezet maar waarschijnlijk in die andere, diep verborgen map. Erg vervelend omdat dit het openen van een installatiebestand als admin erg bemoeilijkt. Is er geen manier om alles wat je download gewoon in je eigen map te krijgen? Of zit ik fout en moet je in elke browser het bestand eerst opslaan voor je het open omdat het anders in een tijdelijke map geplaatst wordt?
Dus heb je ooit op "dit bestand openen als het klaar is" geklikt, en het vinkje "onthouden" aangezet.

I rest my case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
FreshMaker schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:19:
[...]

Dus heb je ooit op "dit bestand openen als het klaar is" geklikt, en het vinkje "onthouden" aangezet.

I rest my case ;)
Ik klikte zelfs zelf op openen :) Mijn gedachte was: als er staat dat de download klaar is in edge staat de download er. Maar moet ik ook concluderen dat er geen manier is om alles wat ik download gewoon in de download map te zetten, ongeacht of ik het gelijk open of niet? En wat is eigenlijk de reden dat browsers zo werken? Malwarebescherming ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door unreal0 op 29-04-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als je op de optie "openen" klikt, dan open je het bestand vanaf de netwerklokatie waar het staat (en ja, dat kan ook internet zijn), het bestand wordt vervolgens naar je PC gestreamd, en dus niet gedownload.
Een eigenaardigheidje dat ik al jaren alleen ken in de MS-browsers.
Wil je het bestand opslaan voor later gebruik, dan zul je moeten kiezen voor "opslaan" waarna er óf om een lokatie wordt gevraagd om het bestand op te slaan, óf er gewoon wordt weggeschreven naar je default opslaglokatie.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Jester-NL schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:42:
Als je op de optie "openen" klikt, dan open je het bestand vanaf de netwerklokatie waar het staat (en ja, dat kan ook internet zijn), het bestand wordt vervolgens naar je PC gestreamd, en dus niet gedownload.
Wil je het bestand opslaan voor later gebruik, dan zul je moeten kiezen voor "opslaan" waarna er óf om een lokatie wordt gevraagd om het bestand op te slaan, óf er gewoon wordt weggeschreven naar je default opslaglokatie.
Ah, maar eigenlijk is de enige manier om dit tegen te gaan een andere browser? Toch maar eens kijken hoe dit in Chrome gaat dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Gewoon kiezen voor opslaan, in plaats van openen is ook een optie ;)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 00:08
Jester-NL schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:42:
Dit klopt niet, het wordt altijd eerst gedownload alvorens het wordt uitgevoerd, alleen als men direct op openen klikt ipv eerst opslaan dan wordt het opgeslagen in een tijdelijk map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En dus niet in de standaard dwnload-folder, zoals het probleem is van de TS

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 00:08
Jester-NL schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:33:
En dus niet in de standaard dwnload-folder, zoals het probleem is van de TS
Dat is wat ik zeg... waar ik op reageer (en wat als beste antwoord is gemarkeerd) is dat een ander beweerd dat zelfs het niet wordt gedownload maar gestreamed en dat is uiteraard onzin. Om een stukje misinformatie te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Moraal van het verhaal: inderdaad gewoon opslaan ipv openen. Dit is gedrag is volkomen by design. Als Chrome het anders doet dan zou ik dat een vervelende bug vinden.

De files kan je - zolang ze nog in de tijdelijke cache staan - ws. zien met https://www.nirsoft.net/utils/ie_cache_viewer.html (heb ik niet getest voor Edge, ik gebruik Firefox).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Jester-NL schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:10:
Gewoon kiezen voor opslaan, in plaats van openen is ook een optie ;)
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in, alleen vind ik het omslachtig dat ik dan eerst op opslaan moet klikken en dan het bestand moet zoeken in de downloadmap in de verkenner, iets wat (later) in een volle map niet heel handig is. Ik vind het wel jammer dat de tijdelijke bestanden dan standaard zo onvindbaar diep geplaatst worden. Maar dat is dan ook klein gezeur mss ;) Bedankt allen!

[ Voor 16% gewijzigd door unreal0 op 30-04-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

unreal0 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:39:
[...].
vind ik het omslachtig dat ik dan eerst op opslaan moet klikken en dan het bestand moet zoeken in de downloadmap in de verkenner, iets wat (later) in een volle map niet heel handig is...
Als de download gereed is kun je op "folder openen" klikken: dan opent eplorer met je download folder en het gedownloade bestand geselecteerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Brahiewahiewa schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:58:
[...]

Als de download gereed is kun je op "folder openen" klikken: dan opent eplorer met je download folder en het gedownloade bestand geselecteerd
Zeker waar, maar het punt is dat dit bij bijvoorbeeld installatiefiles niet gaat omdat die gelijk openen in een eigen window :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

unreal0 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:00:
[...]

Zeker waar, maar het punt is dat dit bij bijvoorbeeld installatiefiles niet gaat omdat die gelijk openen in een eigen window :)
Hûh? Juist niet als je kiest voor "opslaan"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

unreal0 schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:39:
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in, alleen vind ik het omslachtig dat ik dan eerst op opslaan moet klikken en dan het bestand moet zoeken in de downloadmap in de verkenner, iets wat (later) in een volle map niet heel handig is. Ik vind het wel jammer dat de tijdelijke bestanden dan standaard zo onvindbaar diep geplaatst worden. Maar dat is dan ook klein gezeur mss ;) Bedankt allen!
Het is linksom of rechtsom: of je wilt het opslaan en later nog eens openen (dus opslaan), of je wilt het eenmalig openen (en dus wil je dat dat in %temp% komt. Ik mag hopen dat je ook niet iedere .html, .css en .png wilt bewaren in /downloads die je op iedere website tegenkomt ;)

Is je oplossing niet gewoon je /downloads directory eens op te ruimen? Sorteren op datum in die directory is een tussenoplossing, dan staat het laatst gedownloade keurig bovenaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1