Scherm Crashed bij games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo, ik hoop dat dit het juist forum is. Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe computer met een refurbished rx 580 erin. Bij het spelen van games heb ik wat problemen.

https://imgur.com/a/rC4ru8A

De strepen die onderin te zien zijn krijg ik soms over mijn hele scherm. Dan loopt ook echt het hele spel vast. Als ik even alt tab heb gedaan, of even weg ben geweest van de computer krijg ik dit. Soms al alleen bij het opstarten van mijn spel. Verschillende spellen geprobeerd, en allemaal krijg ik dit probleem. Het is niet altijd, soms gaat het een uur goed.

Ik heb de amd drivers opnieuw geinstalleerd, verdere updates allemaal gedaan en geprobeerd op te zoeken wat het probleeem kan zijn. Maar het is lastig om precies bij google te typen wat er nou precies gebeurd dus ik kom niet echt verder.

Heeft 1 van jullie hier misschien ervaring mee? Enig idee hoe dit kan komen?
Is de videokaart niet goed?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-09 18:18
Het ziet eruit dat je videokaart kapot aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:25
Ja, dit lijkt op kapot Vram geheugen op de kaart zelf.

Je weet zeker dat de kaart niet te warm wordt ? (Kan je nakijken op Openhardware monitor)

Heb je nog garantie op de kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
dylan111111 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:01:
Ja, dit lijkt op kapot Vram geheugen op de kaart zelf.

Je weet zeker dat de kaart niet te warm wordt ? (Kan je nakijken op Openhardware monitor)

Heb je nog garantie op de kaart ?
Ik heb gelukkig nog 2 jaar garantie op deze refurbished kaart dus dat is geen probleem. Ik zat ook al naar de temperaturen te kijken maar die leken me niet extreem. Het maximale wat ik gezien heb de afgelopen dagen was 80 voor heel even. Meestal gaat ie maximaal even naar de 76 tijdens een game sessie . Dat lijkt me niet te hoog toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Undercovert schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:29:
[...]

Ik heb gelukkig nog 2 jaar garantie op deze refurbished kaart dus dat is geen probleem. Ik zat ook al naar de temperaturen te kijken maar die leken me niet extreem. Het maximale wat ik gezien heb de afgelopen dagen was 80 voor heel even. Meestal gaat ie maximaal even naar de 76 tijdens een game sessie . Dat lijkt me niet te hoog toch?
Dat is dikke prima idd, onder de 90 zou ik mij geen zorgen maken.

Wellicht de mogelijkheid om met een andere videokaart te testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
dylan111111 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:39:
[...]

Dat is dikke prima idd, onder de 90 zou ik mij geen zorgen maken.

Wellicht de mogelijkheid om met een andere videokaart te testen ?
Heb ik niet helaas, misschien kan ik die over een paar dagen van iemand lenen. Net me pc weer aangezet, en ik krijg geen beeld. Me beeldscherm gaat automatisch aan en uit als de pc aan gaat normaal gesproken. Me beeldscherm gaat aan, er knippert even: "geen signaal" en dan gaat ie weer uit.. de kaart is echt kapot of er is wat anders mis opeens.

Ik heb nu een hdmi in het moederbord gedaan maar me scherm blijft hetzelfde doen, even kijken of ik dat kan oplossen. Ik heb een i7 8700k dus als t goed is hoort ie dan gewoon te werken toch?

Edit: ik las dus dat integrated graphics het niet doen omdat je dat eerst moet instellen. Ik heb mn chromecast aangesloten op me monitor en die doet het wel goed. Videokaart zal wel kapot zijn dus, lekker dan.

[ Voor 24% gewijzigd door Undercovert op 28-04-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Je intergrated graphics zijn uitgeschakeld zolang je een extra gpu er in hebt zitten.
Haal de kaart er even uit en dan heb je als het goed is wel beeld.
Pagina: 1