Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi/netwerk op afstand van router/remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds een tijd heb ik een nieuwe desktop, zonder wifi kaart. Deze staat op de bovenverdieping op een werkkamer en ik gebruik een laptop ernaast om wifi van de router op te vangen en deze via een ethernet kabel te delen met de desktop. Tot zover geen (weinig) problemen.

Twee vragen:

1. Wat is de beste manier om direct internet voor mijn desktop te regelen? Ik begrijp dat het een kabel of een wifi kaart zal zijn. Het nadeel van de kabel is dat ik deze naar de zolder moet leggen en weer terug naar beneden, dus veel moeite. Het nadeel van de wifi kaart zal ongetwijfeld de kosten zijn. Het voordeel van de kabel is dat ik daarvoor de kennis heb. Van netwerkkaarten en bijbehorende routers weet ik niets.
Wat kost een netwerkkaart + een fatsoenlijke router? Ik heb al een router staan die goed werkt met een laptop en tablets, maar een kennis vertelde mij dat je voor fatsoenlijk internet een duurder segment router/netwerkkaart nodig hebt. Wat is daarvan waar?

2. De desktop zou ik graag willen gebruiken om via een tablet gebruik te maken van remote desktop. Ik heb een Windows pro editie dus er zit een remote desktop inbegrepen. Gaat dat werken met mijn huidige setup? Of is het niet mogelijk om de desktop via de laptop op het netwerk te krijgen en zo naar tablet te streamen?

Alle hulp is welkom ;)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro
Microsoft remote desktop
Shared Network laptop>desktop

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 16:10 ]

Alle reacties

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:08
Beste manier: kabel
En hoezo heen en weer? Utp gaat gewoon beide kanten op over 1 kabel hoor....

Voor remote desktop: probeer teamviewer, is gratis voor persoonlijk gebruik.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Met Windows 10 Pro kan je gewoon RDP-en naar die desktop, anders iets als Teamviewer maar dat is een stukje trager vaak.

Fixing things to the breaking point...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1. Post eens welke suggesties je kennis heeft gegeven dan over "duurder segment" dan? Een beetje router met 5GHz wifi en 4x Gbit LAN kost je vanaf 6 tientjes ofzo. Hoezo moet je een ethernet kaart hebben dan? Je zit toch al met een kabel verbonden aan de laptop? Dan stop je die kabel in je router/switch?

2. RDP werkt altijd & overal mits je het IP-adres weet en (bij bepaalde opstellingen) ook de ports netjes hebt geforward / toegestaan op firewall / router / proxy. Op een LAN heb je daar vaak niets mee te maken dus dat zou zonder issues moeten werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!

Graag reageer ik eerst op de RDP antwoorden, want de kennis van mijn kennis zou ik weer na moeten vragen en als de RDP werkt maak ik me daar liever geen zorgen over.
Wat ik wel kan verduidelijken misschien: mijn desktop staat op afstand van mijn router met de laptop ernaast. De kabel loopt van de desktop naar de laptop, die de wifi opvangt van de router die op de benedenverdieping staat. Als ik direct Wifi op mijn desktop wil heb ik daar toch een andere netwerkkaart voor nodig? De huidige kaart is geen wifi kaart.

Mijn vermoeden was dat de RDP niet zou werken als ik mijn desktop op deze manier van internet voorzie via mijn laptop.
Ik heb geprobeerd de RDP app op iOS in te stellen met mijn account en ipv4 adres van de desktop.
Dit werkt niet. Hij zegt dat extern bureaublad ingeschakeld moet zijn, wat ik heb gedaan via 'Systeem -> instellingen voor externe verbinden en dan aanvinken toestaan'. De pc is ingeschakeld, maar ik twijfel nu dus over of hij beschikbaar is in het netwerk.
In mijn firewall heb ik een regel gemaakt voor poort 3389, waarvan ik heb begrepen dat die open moet staan voor RDP. Dit heb ik ook geprobeerd bij port forwarding in mijn routerinstellingen, maar dat trekt mijn router niet.
Hij zegt het volgende als ik mijn ipv4 adres invul en poort 3389 voor port forward: Error code: 26106
The IP address is not in the same subnet with LAN IP address.

En ohja: met heen en weer bedoelde ik die ene kabel fysiek naar de zolder en weer terug naar de eerste verdieping want zo lopen de buizen ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 17:35 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je echt WiFi wil op je desktop; de beste kaart is van Asus pricewatch: Asus PCE-AC68 maar er is ook een duurdere variant (die je waarschijnlijk niet gaat merken).

Als je je laptop/desktop direct deelt, heeft de desktop geen directe connectie naar de rest van je netwerk dus doet je RDP het niet vanaf je iOS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zoals je het nu hebt ingestelt is het stukje tussen de laptop en jouw desktop een ander netwerk binnen jouw netwerk, je zou dan op de laptop e.a. moeten forwarden als dat al mogelijk is, dit wordt een puinhoop aan allerlei settings...
Leg die kabel nou maar gewoon, die blijft er jarenlang zonder enig probleem liggen en werkt direct ;)
De wifi oplossing is een halve oplossing met halve resultaten.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Dat is dan duidelijk ja. Ik dacht misschien is er een makkelijke manier (luie manier) om het te fiksen zoals ik het nu heb staan. Maar ik heb inmiddels wel begrepen dat het lastig wordt dit te doen zonder hoofdpijn ;-)
Zal toch de kabel of de wifi kaart worden. Het laatste is toch ook wel een optie, omdat ik de desktop weleens verplaats naar een andere kamer dus dan is de wifi wel handig.

Volgens mij was het probleem met mijn huidige router trouwens dat het geen ac router is en ik die wel nodig heb. Die codering zie ik ook staan bij de aangeraden netwerkkaart. Als ik ff snel op router zoek gaat het dus wel wat kosten..

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 17:48 ]

Pagina: 1