5.1 Set aanschaffen heeft dit meerwaarde voor gamen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:24
Ik wil misschien een Z5500 2e hands kopen zodat ik 5.1 geluid heb maar twijfel of het echt toegevoegde waarde heeft? Ik heb diverse sites gelezen en de meningen verschillen. Het schijnt dat DICE games echt gaaf zijn maar dat CSGO weinig meerwaarde heeft.

In het verleden een oude set gehad en sommige films waren echt gaaf. Of kan ik beter voor een 7.1 set gaan?

Ik game nu met een headset (die ook 7.1 aankan, maar dat is marketingpraat dus game alleen stereo). Verder oude boxen voor gamen zonder speakerset.

Het lijkt me vet om BF1 of 4 echt surround te gamen. Ik vertrouw meer op het advies van tweakers dan een willekeurige site.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 28-04-2018 15:00 ]

Alle reacties

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ja het biet veel meerwaarde en maakt het allemaal veel realistischer, zeker als het echt 5,1 surround is en geen virtueel surround. 5.1 is al erg goed, 7.1 kan ik niet echt de meerwaarde van terug horen als ik het vergelijk met 5.1 surround, het verschil is veel kleiner.

Games als Battlefield 1 zal ik dan ook nooit meer in stereo of virtueel willen spelen want je mist een hoop realisme 5.1 surround bied ook nog eens voordelen omdat je daadwerkelijk hoort waar iemand weg komt lopen.

Ik zelf heb de Z-5500 ook gehad, die geeft prima 5,1 surround in games via optical of analoog.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:24
Gekke Jantje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:21:
Ja het biet veel meerwaarde en maakt het allemaal veel realistischer, zeker als het echt 5,1 surround is en geen virtueel surround. 5.1 is al erg goed, 7.1 kan ik niet echt de meerwaarde van terug horen als ik het vergelijk met 5.1 surround, het verschil is veel kleiner.

Games als Battlefield 1 zal ik dan ook nooit meer in stereo of virtueel willen spelen want je mist een hoop realisme 5.1 surround bied ook nog eens voordelen omdat je daadwerkelijk hoort waar iemand weg komt lopen.

Ik zelf heb de Z-5500 ook gehad, die geeft prima 5,1 surround in games via optical of analoog.
thanks voor je reply, en waarom gebruiken dana eigenlijk niet alle spelers 5.1 in multiplayer als het voordeel biedt? heb je ook ervaring met CSGO?

• Gekke Jantje
TweakerVincent schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:48:
[...]

thanks voor je reply, en waarom gebruiken dana eigenlijk niet alle spelers 5.1 in multiplayer als het voordeel biedt? heb je ook ervaring met CSGO?
Ik heb geen ervaring met CSGO maar het verbaast me niet dat CSGO wel native 5.1 ondersteund. Veel gamers hebben geen 5.1 vanwege ruimtegebrek of het mag gewoon niet van hun ouders.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
5.1 geluid is leuk voor een filmpje of casual gamen, het bied wat meer inleving en wat minder geluidskwaliteit tov stereo.
Wil je voordeel in gamen, dan moet je een goede stereo (2.0 dus) hoofdtelefoon aanschaffen. Niet alleen ben je meer afgeschermd van omgevingsgeluid, maar je gaat ook beter kunnen zeggen waar iets vandaan komt. Ook ga je bij het gebruiken van een mic enkel je stem doorsturen, en geen echo van alles wat door de speakers in je mic komt.

Ter info, ik gebruik zelf Harman Kardon soundsticks III (2.1) op mijn computer voor casual/offline games en multimedia, voor online gaming heb ik een Sennheiser HD558 icm een aparte mic.
Op mijn tv set heb ik een Harman Kardon 5.1 surround setup voor console games (95% singleplayer) en films.

• Gekke Jantje
Het horen waar iemand weg komt merk ik beter op met 5.1 speakers dan welke headset ook kan simuleren, ik ben er nog al gevoelig voor. Er kan niets tegen meerdere speakers op tijdens gamen. Het moet wel stil zijn in huis. Voordeel met gamen haal je niet met een koptelefoon als je het gaat vergelijken met meerdere speakers waarvan je de afstand heb uitgelijnd, iets wat de Z5500 kan.

Pagina: 1