Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Hallo,

Ik ben van plan een platenspeler te kopen (Debut III van Pro-ject). Hierbij moet ik echter een voorversterker kopen, aangezien ik 'm wil aansluiten op mijn Marantz SR8002 receiver uit 2008 (daar zit geen phono uitgang op). Nu heb ik twee vragen:
1 Welke ingang op de receiver kan ik het beste gebruiken om de voorversterker op aan te sluiten? Of maakt dan niets uit?
2 Er is veel keuze bij deze voorvervesterkers, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik dacht aan een Pro-ject phono box S (dat is eigenlijk de eerste die ik tegenkom), maar vraag me af of dat niet een beetje een overkill is. Als ik er een pre amp van ongeveer 30 euro tussen zet, merk ik dan veel verschil met een duurdere variant? Adviezen voor welke pre-amp te gebruiken zijn zeer welkom.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:46
Cambridge cp2? Zowel geschikt voor mc als mm

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
Even snel gegoogeld, maar die Cambridge is toch echt buiten budget (meer dan 200 euro). Ik wil er max 150 euro aan uitgeven, maar nogmaals, ik zou graag willen weten of ik het verschil ga merken met een voorversterker van bijv 30 of 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 20:34

Hokkie

Hello

OEHLBACH Phono-voorversterker voor MM en MC-platenspelers bij BOL punt COM voor €83,00 (afgerond).

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Jackflash27 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:42:
Even snel gegoogeld, maar die Cambridge is toch echt buiten budget (meer dan 200 euro). Ik wil er max 150 euro aan uitgeven, maar nogmaals, ik zou graag willen weten of ik het verschil ga merken met een voorversterker van bijv 30 of 50 euro.
Je gaat zeker verschil merken tussen een voorversterker van een paar tientjes en een wat duurdere.
Zelf had ik eerst een model van rond de 40 euro (weet niet meer welk type helaas). Daarna van Cambridge de CP1 gehaald voor mijn MM element. Groot verschil, met name minder ruis en een veel completer geluidsbeeld. Volgens mij was hij toen 150.-

Maar ga vooral even luisteren bij een audio zaak, al denk ik niet dat ze daar iets hebben in de prijsklasse van 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:46
Tweedehands Cambridge een mogelijkheid? Scheelt nogal een duit.

Of andere voorversterkers tweedehands?

[ Voor 26% gewijzigd door TheKerremenke op 28-04-2018 13:04 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
OK thanks. Maar die Cambridge is dan beetje een van de meest populaire begrijp ik? En goed qua prijs - kwaliteit verhouding? Is die van Pro-ject (Phono box) geen goede denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 10:02

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb die phonobox bij mij pro-ject debut 3. Dus eigenlijk dezelfde setup. Reden voornamelijk omdat ik ook nog een keer mijn arcam ga vervangen voor dat mooie versterkertje van ze, en alles dan mooi 1 lijn is. En ze zijn super mooi klein gemaakt. Zolang ik geen betere speakers ga maken, voldoet dit allemaal prima

Hiervoor had ik een Musical Fidelity - X-LPS (ongeveer 250 euro gok ik) pre amp. Die klonk beter, maar niet genoeg beter :)

Ik zou niet voor die cambridge gaan, met name omdat ik ze niet zo mooi vind maar ook omdat je voor 200 euro ook die x-lps zou kunnen krijgen bijv.

of toch 2e hands...misschien zoiets? https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Voorheen heb ik ook wel eens een pre-amp van 20 euro gebruikt van uh vivaldi ofzoiets. Dat klonk nergens naar...dus ja..het maakt uit

[ Voor 49% gewijzigd door bonzz.netninja op 28-04-2018 13:50 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
Dank, hier kan ik wel wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 10:02

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik kocht trouwens zowel de debut als de phonobox op ebay in DE. Scheelde toch weer paar tientjes

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
bonzz.netninja schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:05:
[...]

Ik kocht trouwens zowel de debut als de phonobox op ebay in DE. Scheelde toch weer paar tientjes
Heb m op marktplaats gekocht voor 75 euro. Nagenoeg nieuw, paar keer gebruikt. Dus goede deal. Moet 'm wel nog uitproberen.
Pagina: 1