Xbox Live account geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylannJS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09 14:42
Hi all,

Ik vroeg me af of er meerdere mensen hier zijn die wel eens geblokkeerd zijn op Xbox live?

Ik heb een mail gekregen dat ik ben geblokkeerd vanwege "Marketplace theft". De enige redenen die ik kan verzinnen waarvoor ze mij hebben geblokkeerd is dat ik via G2A een xbox live code (€38) heb gekocht. Persoonlijk vind ik het dan best wel triest dat ik dan gelijk word gebanned tot 31-12-9999. |:(

Ik heb net een chat gehad met een vrijwilliger van de Xbox live community en hij zei dat ik mijn spellen die ik heb gekocht alleen offline kan spelen. En dat ik zelfs met een ander account op mijn Xbox de spellen die IK gekocht hebt, niet meer online kan spelen.

Nu hoop ik dat iemand weet wat ik nu nog kan doen? Volgens die persoon van de community kan je bij een permanente ban er helemaal niks aan doen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/90lNqhJgwbGygyMwgCpehJR8/full.png
*Foto met informatie van de ban

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je Googled op "xbox live gold G2A banned" zie je bijvoorbeeld:

https://www.reddit.com/r/...box_live_due_to_g2a_keys/
https://www.techadvisor.c...e/game/g2a-legit-3610388/
http://www.gamerevolution...te-user-during-reddit-ama

Als je de Reddit draad doorleest, zie je dat het kan gaan om een gestolen account of een gestolen creditcard. Daar staat ook hoe de ban ongedaan gemaakt is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Komt vaker voor. Ook dit is een goed stukje reddit leesvoer: https://www.reddit.com/r/...ketplace_theft_thanks_to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylannJS
Bedankt voor de snelle reacties (op dit tijdstip) :D Ik zal het gelijk even doorlezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gandalfnl2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07-2024

gandalfnl2000

I'm UniQue, just Like you

Al zo lang als dit soort sites keys aanbieden met hoge tot extreem hoge kortingen lees je dit soort berichten. Vaak gaat het goed, soms ook niet. Beter koop je dus gewoon bij MS zelf, official partners of verkoop kanalen. We hebben het nota bene over €5,00 per maand. *snip*

Persoonlijk worden is ongewenst. Goedbedoeld advies is welkom, echter is dit off-topic (deze discussie is al vaak gevoerd). .

[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 29-04-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Ik wist echt niet dat dit kon gebeuren. Ik gebruik zelf cdkeys.com en livekaarten.nl voor goedkope keys. G2A ken ik niet eens. 'Too good to be true' gaat niet echt op, want ze zijn met lang niet alles goedkoper dan XBL store of PSN.

Volgens iemand die reageert op de thread in de link van Johnkeates is cdkeys wel te vertrouwen, maar dit zet me wel aan het denken.

Weet iemand van voorbeelden van bans naar aanleiding van een aanschaf op cdkeys of livekaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
claudior schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:36:

Weet iemand van voorbeelden van bans naar aanleiding van een aanschaf op cdkeys of livekaarten?
Er worden hierboven een aantal li.nks gegeven van voorbeelden. Je kunt dit alleen met Microsoft oplossen. Ik zou een goed onderbouwde brief schrijven en zoveel mogelijk bewijs toevoegen (screenshots etc van de G2A aankoop).

Met name deze link omschrijft een succesverhaal, wellicht staan er handige tips in:

https://www.reddit.com/r/.../?st=jgl8rxen&sh=aeea2ea6

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
Jeroenimoes schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:06:
[...]

Er worden hierboven een aantal li.nks gegeven van voorbeelden. Je kunt dit alleen met Microsoft oplossen. Ik zou een goed onderbouwde brief schrijven en zoveel mogelijk bewijs toevoegen (screenshots etc van de G2A aankoop).

Met name deze link omschrijft een succesverhaal, wellicht staan er handige tips in:

https://www.reddit.com/r/.../?st=jgl8rxen&sh=aeea2ea6
Ik ben zelf niet gebanned. Ik was alleen benieuwd of diezelfde issues ook voor kunnen komen met de shops die ik wel gebruik: cdkeys.com & livekaarten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:44
DylannJS schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 03:48:
Hi all,

Ik vroeg me af of er meerdere mensen hier zijn die wel eens geblokkeerd zijn op Xbox live?

Ik heb een mail gekregen dat ik ben geblokkeerd vanwege "Marketplace theft". De enige redenen die ik kan verzinnen waarvoor ze mij hebben geblokkeerd is dat ik via G2A een xbox live code (€38) heb gekocht. Persoonlijk vind ik het dan best wel triest dat ik dan gelijk word gebanned tot 31-12-9999. |:(

Ik heb net een chat gehad met een vrijwilliger van de Xbox live community en hij zei dat ik mijn spellen die ik heb gekocht alleen offline kan spelen. En dat ik zelfs met een ander account op mijn Xbox de spellen die IK gekocht hebt, niet meer online kan spelen.

Nu hoop ik dat iemand weet wat ik nu nog kan doen? Volgens die persoon van de community kan je bij een permanente ban er helemaal niks aan doen..

[afbeelding]
*Foto met informatie van de ban
Serieus precies op dezelfde dag als jij ben ik ook geblokkeerd (zelf ook een key bij G2A gekocht) Ik heb via http://enforcement.xbox.com een review ingediend.

UPDATE 2/5: Account weer teruggekregen naar aanleiding van mijn review!

[ Voor 8% gewijzigd door bouwe272 op 02-05-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylannJS
gandalfnl2000 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:09:
Al zo lang als dit soort sites keys aanbieden met hoge tot extreem hoge kortingen lees je dit soort berichten. Vaak gaat het goed, soms ook niet. Beter koop je dus gewoon bij MS zelf, official partners of verkoop kanalen. We hebben het nota bene over €5,00 per maand. [mbr]*snip*

Persoonlijk worden is ongewenst. Goedbedoeld advies is welkom, echter is dit off-topic (deze discussie is al vaak gevoerd). .[/]
Ik heb persoonlijk nog niet zo iets meegemaakt of ergens ervan over gehoord. Al mijn vrienden/familie gebruiken dit ook en nooit is er wat gebeurt geen ban, niks. Bij mij zelf ook niet, vroeger haalde ik altijd mijn xboxlive codes op Livekaarten.nl maar daarna kwam ik erachter dat ze dus goedkoper waren op G2A. En die site leek mij legit vanwege de vele Youtubers die het vroeger toen de tijd met FIFA Coins promoten. Dus heb ik er verder geen onderzoek naar gedaan. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DylannJS
Even een update..

Ik heb mijn account terug :D :D :D :D

Thanks to johnkeates voor de link naar Reddit. Ik heb zijn stappen gevolgd en daardoor mijn account terug gekregen! _/-\o_

En ik heb me lesje nu wel geleerd, ik heb vanaf nu een abonnement gewoon via microsoft zodat ik geen last meer hiervan heb. ;)

Dit is wat ik als antwoord heb gekregen van Microsoft.

XBLPET Sword : 5/1/2018, 10:17:04 PM
Hello and thank you for providing the receipt, invoice, or proof of purchase necessary to evaluate the circumstances resulting in your recent suspension. We appreciate your cooperation and assistance in this investigation. This enforcement action has now been lifted based on the understanding you did not knowingly acquire stolen content from an illegitimate marketplace. However, any future evidence of illegitimately acquired content will result in an immediate permanent suspension of your account.

As the Code of Conduct clearly states that purchase of memberships, games, gift cards, account credit, or content from unauthorized parties is forbidden, future evidence of continued illegitimate content purchases will be considered theft. Thank you again for your understanding and assistance!

* Voor de mensen die nog willen weten wat ik heb verstuurt naar Microsoft

DylannJS : 4/29/2018, 11:10:52 PM

This has to be about the xbox live subscription I bought from a seller from G2A. I didn't know it was 'illegal' and after the ban I did my research on this. I found out that there are many sellers on G2A, are selling codes they obtained trough creditcard fraud. I think this has to be the reason I'm banned because I bought a code from this kind of seller. I really didn't know that would happen on G2A. I thought it was a website of legit sellers and not criminals. I will provide a link with two screenshot of my purchase. One screenshot is the email confirmation I got from G2A with the name of the seller and the other one of the code that I bought.

I Hope u can help me to make me play again with my account.

Thanks in advance,

Dylan

*Link to one drive for the screenshots
https://1drv.ms/f/s!Aut1A8HUEnTIhTygMJHKxFHRtMsW

[ Voor 28% gewijzigd door DylannJS op 01-07-2020 20:59 ]

Pagina: 1