Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 13:49
Vorige week een Nokia 7 plus aangeschaft. Ik vroeg me af of andere kopers hetzelfde probleem ervaren bij het gebruik in de auto.

Wat werkt er goed:
  • het toestel pairen met de auto
  • telefoongesprekken via de auto
  • muziek afspelen
  • Telefoon contacten syncen: naam weergave van de beller, opzoeken van contacten, lijst laatst gebeld, ... werkt naar behoren
Wat lukt er niet:
  • de media knoppen (vorige, volgende) zorgen er niet voor dat er door de muzieklijst van de telefoon kan gebladerd worden. Er gebeurt helemaal niets bij het gebruik hiervan
  • De song titel wordt niet getoond op het scherm van de auto, en de tijdsaanduiding blijft constant op 00:00.
Mogelijk is dit een probleem met de laatste Android 8.1. Geen idee of gewerkt heeft vóór deze update, aangezien deze meteen bij eerste gebruik werd geinstalleerd.

Beste antwoord (via bvanaerde op 02-05-2018 13:50)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn Bluetooth issues met Android 8.1 en Nokia toestellen. Volgens Nokia werkt Google aan een update, het heeft dan ook weinig zin om verder te zoeken. Je zou kunnen wachten op de update, of de telefoon retour sturen en een ander merk kopen.

March of the Eagles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bvanaerde heb je in de Bluetooth instellingen van het apparaat alles toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Bedoel je deze instellingen? Lijkt me in orde te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ENkSeDz.png

[ Voor 13% gewijzigd door bvanaerde op 30-04-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Welke auto of radio gebruik je?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
FORD S-MAX
Bouwjaar 2009

Met andere telefoons (Moto G 2013 en 2015, Google Nexus 5x) geen probleem gehad in deze auto, behalve met sommige LineageOS nightlies op Moto G. De volgende update werkte het dan weer wel.

Ik weet dat er nog toestellen zijn die ineens bluetooth problemen kregen na Android 8 update. Hoogst waarschijnlijk is het dus een driver probleem.

Aangezien dat bellen en muziek afspelen lukt, zegt Nokia dat het probleem niet bij hen ligt. M.a.w. hardwarematig is er niets mis.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn Bluetooth issues met Android 8.1 en Nokia toestellen. Volgens Nokia werkt Google aan een update, het heeft dan ook weinig zin om verder te zoeken. Je zou kunnen wachten op de update, of de telefoon retour sturen en een ander merk kopen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
XWB schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:35:
Bedankt voor de info. Heb je hier toevallig ook een link van, waar meer info van Nokia/Android te vinden is?
Het is me ook meteen duidelijk dat je de chat dienst van Nokia niet moet gebruiken voor technische vragen. ;)

Wat betreft retourtje doen: voor de rest ben ik erg tevreden van het toestel, dus ik hoopte dat het met een update zou verholpen kan worden. Het lijkt me dat de andere fabrikanten ook wel wat Bluetooth issues hebben (gehad) bij Android 8.

[ Voor 27% gewijzigd door bvanaerde op 02-05-2018 15:39 . Reden: wel/niet retour ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Laatst online: 01-09 00:07
Ik heb een Clio uit 2013 en daar kan ik middels de afstandsbediening achter mijn stuur en de knoppen op het touchscreen van mijn multimedia/nav-systeem gewoon netjes scrollen/pauzeren/afspelen. Ik zie ook de juiste metadata op het scherm verschijnen.
Heb ook de 8.1 update op mijn 7+ btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Blijkbaar hangt het af van welk type auto je hebt.
Ik heb echter nog steeds geen bevestiging teruggevonden dat er specifiek problemen zijn met de nieuwe Nokia toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldstultiens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 21:14
Bij mij viel de auto nog wel mee (VW discovery media). Kon daarmee de telefoon wel bedienen, maar de audio happerde elke 20 seconden. Meer problemen met andere BT devices. Connectie met mijn Garmin Vivoactive3 kon wel gemaakt worden maar als ik buiten Bluetooth range ging werd de verbinding daarna niet meer opgebouwd. Ook mijn Sony BT hoofdtelefoon haperde.
Nokia en Garmin waren niet heel behulpzaam in het oplossen, dus toestel is (helaas) terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
bvanaerde schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:41:
Blijkbaar hangt het af van welk type auto je hebt.
Ik heb echter nog steeds geen bevestiging teruggevonden dat er specifiek problemen zijn met de nieuwe Nokia toestellen.
Is niet zo moeilijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Zeker niet. Had het topic ook al doorgelezen :)

Om even te verduidelijken: het probleem dat ik aankaart, gaat specifiek over de bluetooth metadata, alsook de media buttons van de auto. De meldingen in de topic die jij aangaf, gingen over de playback. Dit is net iets waar ik zelf geen problemen mee heb ondervonden.

Ook was ik op zoek naar links van Nokia/Android zelf, waarbij de problemen door Nokia/Android worden erkend.
Pagina: 1