Vast internet opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Een aantal dagen geleden heb ik een melding ontvangen dat het abonnement voor internet via de telefoonlijn van Tele2 verhoogd wordt naar 29 euro per maand, waar ik het abonnement ooit afgesloten heb voor 25 euro per maand. Ik vind dit best duur, want mijn onbeperkt mobiel abonnement met 4G van Tele2 kost mij 25 euro per maand. In het kader van kostenbesparing en omdat ik toch niet zoveel thuis ben, heb ik het idee om mijn abonnement thuis gewoon op te zeggen.

Mijn probleem zit in het volgende: hoe doe ik dat als ik wél Wi-Fi thuis wil via mijn 4G? Ik heb twee opties opgezocht:

1. Simpelweg een hotspot via m'n telefoon. Helaas trekt mijn telefoon dat slecht (iPhone 7, accu binnen no-time leeg) en is de stabiliteit matig.

2. Een 4G-modem waar ik de sim-kaart in stop. Helaas gaat dit tegen de regels van Tele2 in en sluiten ze mijn abonnement af en daarnaast is het irritant om steeds mijn simkaart uit m'n telefoon te trekken om die in het modem te proppen.

Zijn hier nog andere mogelijkheden voor waar ik niet aan gedacht heb of moet ik gewoon lappen voor m'n thuisabonnement?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46
Nee en ja

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Hotspot via USB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Heb je een Meerpersoons huishouden?
Houd er dan rekening mee dat als jij weg bent met je telefoon dat er dan geen internet is.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

"Wi-Fi opzeggen"? Kan dat dan? :+

Maar je zegt zelf dat je een onbeperkt 4G abo hebt? Dus waarom heb je dan nog Wi-Fi nodig? :?

Of bedoel je wellicht dat je nog andere devices thuis hebt, die je ook wilt voorzien van een internet verbinding?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Duo SIM aanvragen en een tweede telefoon (die altijd aan de lader ligt) als hotspot gebruiken. Je moet dan wel bij thuiskomst je eigen telefoon de SIM afmelden, want ze kunnen niet beiden op het netwerk van de provider. Je kan dan nog wel Whatsappen en bellen via Whatsapp over Wi-Fi. Het is wel verre van ideaal, telkens die handeling doen.

Als je de Hotspot telefoon bridged met een router en er naast legt (meest stabiele verbinding), kan je gewoon die router op alle apparaten instellen en heb je grotere bereik van de router.

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 28-04-2018 08:49 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:35
Als je een telefoon met quick charge / dash charge hebt zul je die accuproblemen niet hebben. Gewoon je telefoon op een centrale plek in huis aan de zuurstof leggen en hij zal altijd 100% blijven. Zelfs met hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 19:34
Houd er rekening mee dat onbeperkt niet 100% onbeperkt is.

Mijn vriendin had het laatst (heeft ook tele2) was een week weg i.v.m. Werk.
En gewoon via haar iPhone hotspot naar laptop en iPad en kreeg na 3 dagen berichtjes dat ze te veel verbruikte (10GB per dag) en dat dat niet de bedoeling was en dat ze extra GBs bij moest kopen.

Geen idee hoe of wat verder maar dacht ik zet het hier even neer voor je.

Check het dus goed van te voren. Vaak is het dus Fair-Use-Policy

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is 5GB/dag met handmatige verlenging via SMS.

Grote kans dat erin de kleine letters wel iets staat over maandelijkse "fair use policy" maar daar zou ik dan even over bellen met klantenservice.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik laat even buiten beschouwing of het mag dus alleen het technische stuk:

Bij tele2 particulier kun je geen duo sim aanvragen, die optie valt dus af.
Ik neem aan dat je de simkaart in je mobiel wilt laten dus je toestel moet dan wel als hotspot fungeren.

Pak een willekeurige router met ddwrt en usb en knoop hem daaraan. Dan wordt je telefoon opgeladen via usb en fungeert die als hotspot via de router.
http://www.hagensieker.co...g-with-router-with-dd-wrt

Afbeeldingslocatie: https://www.hagensieker.com/blog/rw_common/plugins/stacks/armadillo/media/IMG_0892.jpg

Of als je al een wifi (non ddwrt) setup hebt, pak een raspberry pi en knoop hem daaraan.
http://taisnotes.blogspot...ur-raspberry-pi-with.html

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 28-04-2018 12:57 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
ehtweak schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:44:
"Wi-Fi opzeggen"? Kan dat dan? :+

Maar je zegt zelf dat je een onbeperkt 4G abo hebt? Dus waarom heb je dan nog Wi-Fi nodig? :?

Of bedoel je wellicht dat je nog andere devices thuis hebt, die je ook wilt voorzien van een internet verbinding?
Whaha, ik bedoel natuurlijk internet opzeggen ;)

Ja, er hangt ook een versterker en Chromecast aan en die werken een stuk minder wanneer ik steeds een hotspot aan moet maken. De Chromecast werkt helemaal niet zonder vaste verbinding, dus die moet ik steeds aan het hotspot netwerk verbinden.
laurens0619 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:54:

Ik neem aan dat je de simkaart in je mobiel wilt laten dus je toestel moet dan wel als hotspot fungeren.

Pak een willekeurige router met ddwrt en usb en knoop hem daaraan. Dan wordt je telefoon opgeladen via usb en fungeert die als hotspot via de router.

[afbeelding]

Of als je al een wifi (non ddwrt) setup hebt, pak een raspberry pi en knoop hem daaraan.
Gaaf, dit klinkt als een goed idee! Misschien ga ik dit wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-06 13:41
Naar mijn weten mag je dat mobiele abonnement niet als router gebruiken.. Mijn huisgenoot kreeg na een week ook een bericht dat hij teveel data verbruikte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:58
Kun je voor pakweg €50 in de maand geen andere provider vinden die hier wat makkelijkere voorwaarden voor heeft? Eentje die duo-sim wel accepteert of waar niet zo naar verbruik wordt gekeken? Andere oplossingen gaan volgens mij ook een berg ergernis opleveren en dan is het nog maar afwachten of Tele2 het slikt. Met Netflix en Spotify (ik neem aan dat je muziek streamt als je versterker internet nodig heeft) gaat het hard met je verbruik. Als ik naar m'n eigen verbruik kijk zit ik aan 27GB, ik kan alleen niet zien over welke periode dat berekend wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:46
Gek idee: samen met je buren een verbinding delen? Twee netwerken aanmaken en gescheiden houden.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:31 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 10:43

HaTe

haat niet

In de tijd dat ik nog bij Tele2 zat kon je na afloop van je contract met korting, bellen voor een nieuw contract met korting. Zit je er wel weer 1 of 2 jaar aan vast.

Edit: Ik zie dat ze niet meer echt een aanbieding hebben, dus dat heeft niet veel zin. Op hun website staat trouwens nog wel gewoon 25 euro per maand.

[ Voor 32% gewijzigd door HaTe op 28-04-2018 19:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 11:27
Kavaa schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:04:
Houd er rekening mee dat onbeperkt niet 100% onbeperkt is.

Mijn vriendin had het laatst (heeft ook tele2) was een week weg i.v.m. Werk.
En gewoon via haar iPhone hotspot naar laptop en iPad en kreeg na 3 dagen berichtjes dat ze te veel verbruikte (10GB per dag) en dat dat niet de bedoeling was en dat ze extra GBs bij moest kopen.

Geen idee hoe of wat verder maar dacht ik zet het hier even neer voor je.

Check het dus goed van te voren. Vaak is het dus Fair-Use-Policy
Way vreemd dat unlimited gedoe vriend van me woont hier op het platteland heeft twee Sims actief een oudje via telefoon naar router. Heeft onbeperkt en alles hier in huis gaat via de 4G, desktop, Wii, tv, Nas, laptops, andere telefoons en tablets.
Wordt iedere dag flink gestreamd en nog nooit een bericht gehad.
Op het werk gaat de radio via zijn telefoon aan voor een uurtje of 5. Ikzelf toen ik met hem werkte deed wel vaker torrents via zijn telefoon of complete playlists en podcasts binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01

jdh009

FP ProMod
Grifoendor schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:56:
Naar mijn weten mag je dat mobiele abonnement niet als router gebruiken.. Mijn huisgenoot kreeg na een week ook een bericht dat hij teveel data verbruikte!
Gezien al het verkeer gelijk behandeld moet worden mag dit gewoon. Verbuik is wat anders dan hoe je het gebruikt. Afsluiting gebeurd meestal omdat je de fair use policy overtreed en ze op die manier grootverbruikers lastiger willen maken.
Dinsdag hebben verschillende juristen tegenover Nu.nl verklaard dat Tele2 met het verbod de Europese regels voor netneutraliteit schendt. Janszen gaf toen al aan dat de ophef een storm in een glas water is, omdat Tele2 niets zal doen tegen mensen die bijvoorbeeld hun computer op hun telefoon aansluiten in de trein. Volgens hem zal Tele2 in overleg treden met toezichthouder ACM, zodat wordt voldaan aan de geldende wet- en regelgeving.
nieuws: Tethering niet meer verboden in nieuwe abonnementsvoorwaarden Tele2

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 28-04-2018 21:30 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

HaTe schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:48:
In de tijd dat ik nog bij Tele2 zat kon je na afloop van je contract met korting, bellen voor een nieuw contract met korting. Zit je er wel weer 1 of 2 jaar aan vast.

Edit: Ik zie dat ze niet meer echt een aanbieding hebben, dus dat heeft niet veel zin. Op hun website staat trouwens nog wel gewoon 25 euro per maand.
Dat kan nog steeds! Vorig jaar gebeld en kreeg de aanbieding jaar lang 25 euro per maand voor 50 mbit abonnement incl vaste telefonie. Nu jaar later weer gebeld en dit keer 26 euro per maand. Nog altijd 6 euro goedkoper dan op de site staat (als je 50 mbit abonnement neemt en vaste telefonie).

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basze
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 20:42
laurens0619 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:54:

[afbeelding]

Zelf de methode via dd-wrt geprobeerd. Blijft onstabiel helaas.....
Iemand via bridgen van de hotspot connectie geprobeerd? Werken zaken als airplay enz dan ook nog? Dat was het mooie via dd-wrt met de optie Iphone tethering. Als het werkt dan kon je de iphone via usb laten tetheren en de iphone zelf weer verbinden met het wifi netwerk. Op die manier werkt ook airplay weer.

Mocht iemand goede ervaringen hebben met de Raspberry Pi methode dan wil ik die ook nog wel eens proberen. Het blijft zuur om 25 euro af te tikken voor matig internet, terwijl ik aan het mobiel abbo meer dan genoeg zou hebben met een beetje internetten en of en toe spotify/netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Belecthor ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 17:20
Ik zou gewoon een hotspot via een router met ddwrt erop maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Basze schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:59:
[...]

Zelf de methode via dd-wrt geprobeerd. Blijft onstabiel helaas.....
Iemand via bridgen van de hotspot connectie geprobeerd? Werken zaken als airplay enz dan ook nog? Dat was het mooie via dd-wrt met de optie Iphone tethering. Als het werkt dan kon je de iphone via usb laten tetheren en de iphone zelf weer verbinden met het wifi netwerk. Op die manier werkt ook airplay weer.

Mocht iemand goede ervaringen hebben met de Raspberry Pi methode dan wil ik die ook nog wel eens proberen. Het blijft zuur om 25 euro af te tikken voor matig internet, terwijl ik aan het mobiel abbo meer dan genoeg zou hebben met een beetje internetten en of en toe spotify/netflix.
Welke router gebruik je hiervoor? En is de internetsnelheid bij jou op je telefoon wel snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basze
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 20:42
Late reactie. Maar uiteindelijk gelukt! Met DD WRT op ASUS RT-AC66U

Uiteindelijk mijn Iphone hotspot door de router laten repeaten (niet de bridge modus) en dan een Virtual Interface opzetten met een eigen SSID. De apparaten die met ethernetkabel zijn aangesloten zitten nu op het netwerk van de Virtual Interface. Mijn wireless apparaten ook. Alleen de Iphone hangt buiten het netwerk (kan niet hotspot en connecten naar ander netwerk tegelijk). Voor airplay naar mijn receiver heb ik dat opgelost door een oude Apple TV eraan te hangen die op het netwerk van de Iphone zit.

Snelheid is rond de 18mbit down en 10mbit up. Sneller of net zo snel als een adsl aansluiting op mijn adres (max 18mbit). Kom nu binnen en zet m'n hotspot aan. Klaar!

Enige hobbel nu nog is het beveiligen van het netwerk op de VI. Dat wil op een of andere manier niet.... althans niet met WPA2.
Pagina: 1