Het wordt na vele jaren voor mij nu eens tijd onze PC te upgraden. De laatste keer dat ik zelf een upgrade heb gedaan was in de jaren 90 en sindsdien is mijn hardwarekennis wat roestig
dus ik schakel maar even de Tweakers-hulplijn in voordat ik van alles aanschaf wat niet op elkaar past.
We hebben momenteel een Intel Core 2 Quad CPU Q9450 met 6GB en een NVidia Quadro FX1700 videokaart. Ik heb zojuist een 2560x1440 monitor aangeschaft en merk in dagelijks gebruik dat het één en ander wat stroperig loopt.
We gebruiken het systeem om te developen (voornamelijk webapplicaties) en dagelijks gebruik zoals Office-toepassingen en wat fotobewerking met GIMP.
Ik hoop na de upgrade Doom met knappe framerate te kunnen spelen op redelijke settings. Voor de rest komen er geen games op.
Ik zoek een?
Nieuwe CPU+Moederbord, geheugen en videokaart.
Wat is je budget?
Ik hoop het met ongeveer 500 euro te redden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Als videokaart denk ik dat GTX1050Ti een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft. Qua CPU heb ik een i3-7100 of i5-7400 op het oog. Keuze moederbord vind ik erg moeilijk door het grote aanbod. We hebben een ATX-kast maar met µATX red ik het ook wel want behalve videokaart komt er geen andere kaart op.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Van mijn huidige systeem wil ik hergebruiken: ATX-kast met 350W voeding. 128GB SSD en 1TB HDD. Wellicht schaf ik op korte termijn nog een 0,5TB SSD aan.
Dit is nu mijn eerste schot voor de boeg:
Zie ik nog iets over het hoofd? µATX past toch gewoon in ATX-kast? CPU's worden toch geleverd met fan? Is het geheugen (2400Mhz) wat ik op het oog heb een goede keus?
Zoveel bomen in het bos...
alvast bedankt voor het meedenken 
Ons huidige systeem:
We hebben momenteel een Intel Core 2 Quad CPU Q9450 met 6GB en een NVidia Quadro FX1700 videokaart. Ik heb zojuist een 2560x1440 monitor aangeschaft en merk in dagelijks gebruik dat het één en ander wat stroperig loopt.
We gebruiken het systeem om te developen (voornamelijk webapplicaties) en dagelijks gebruik zoals Office-toepassingen en wat fotobewerking met GIMP.
Ik hoop na de upgrade Doom met knappe framerate te kunnen spelen op redelijke settings. Voor de rest komen er geen games op.
Ik zoek een?
Nieuwe CPU+Moederbord, geheugen en videokaart.
Wat is je budget?
Ik hoop het met ongeveer 500 euro te redden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Als videokaart denk ik dat GTX1050Ti een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft. Qua CPU heb ik een i3-7100 of i5-7400 op het oog. Keuze moederbord vind ik erg moeilijk door het grote aanbod. We hebben een ATX-kast maar met µATX red ik het ook wel want behalve videokaart komt er geen andere kaart op.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Van mijn huidige systeem wil ik hergebruiken: ATX-kast met 350W voeding. 128GB SSD en 1TB HDD. Wellicht schaf ik op korte termijn nog een 0,5TB SSD aan.
Dit is nu mijn eerste schot voor de boeg:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 157,95 | € 157,95 |
| 1 | MSI B250M PRO-VD | € 49,35 | € 49,35 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 75,95 | € 75,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 472,25 | |
Zie ik nog iets over het hoofd? µATX past toch gewoon in ATX-kast? CPU's worden toch geleverd met fan? Is het geheugen (2400Mhz) wat ik op het oog heb een goede keus?
Zoveel bomen in het bos...
Ons huidige systeem:
[ Voor 19% gewijzigd door Josk79 op 28-04-2018 12:48 ]