Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik heb me zopas wat nieuwe spullen aangeschaft.
Een lg c7 led 55
apple 4k tv
Denon air 3400

Ik heb deze allen op de laatste software gezet.
Nu loop ik tegen een paar dingen aan.
Als ik in de apple tv naar de video en audio instellingen ga en ik switch de video structuur naar 4K HDR 50 hz,dan lukt dit niet, hij gaat altijd terug naar 4K sdr.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Dolby vision inschakelen lukt ook niet.

Volgend punt is, als ik in deze instellingen bezig zijn dan stuurt de tv my altijd dat HDMI ultra hd deep colour word ingeschakeld met als gevolg dat ik van de apple naar de tv eettop box gewisseld word en dan zonder geluid kom te zitten.

Ik heb al wat research gedaan via google maar raak er niet echt uit.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59
En als je 'm instelt op 4K HDR 60p, blijft ie dan wel staan?

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Zijn je kabels geschikt? M.a.w. gebruik je gewoon alleen de bijgeleverde hdmi kabel direct tussen de apple tv en de tv zelf? Als je daar apparaten tussen hebt hangen kan dat ook weer problemen opleveren.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:14

BCGraaf

BC

Ik heb bijna de zelfde opstelling alleen dan de x2400. Op de denon moet je in het menu video > 4K signaal formaat > deze moet op verhoogd staan. Hiernaast had ik ook problemen met dolby vision weergaven. De enigste HDMI kabels die voor mij werkte zijn die van belkin welke apple adviseert.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze setup

Apple TV via hdmi 2.0 naar Denon avr 3400
telenet tv box via hdmi naar Denon avr 3400
De Denon avr staat in de video instellingen op verhoogd.
Misschien is het gewoon zo dat je de ATV telkens weer opnieuw op Dolby Vision of 4K HDR moet zetten als je hem uitzet en daarna weer inschakelt?
En het is misschien normaal dat als je hem op dolby vision zet, dat dan automatisch de HDMI ultra hd deep colour instelling op de lg tv gekozen word?!

• Nelis19821
  • Laatst online: 21-06-2018
Handmatige check voor update op tvos doet wel eens wonderen, zelfs als je de laatste update al denkt te hebben.

Ook zou ik de HDMI CEC instellingen zowel op je tv als op de Apple tv eens nakijken. Mocht dit niet helpen kan je ook nog eens kijken of Apple support je eventueel kan helpen.

[ Voor 79% gewijzigd door Nelis19821 op 02-05-2018 13:06 ]

• BCGraaf
  • Laatst online: 06:14

BCGraaf

BC

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:12:
ik heb deze setup

Apple TV via hdmi 2.0 naar Denon avr 3400
telenet tv box via hdmi naar Denon avr 3400
De Denon avr staat in de video instellingen op verhoogd.
Misschien is het gewoon zo dat je de ATV telkens weer opnieuw op Dolby Vision of 4K HDR moet zetten als je hem uitzet en daarna weer inschakelt?
En het is misschien normaal dat als je hem op dolby vision zet, dat dan automatisch de HDMI ultra hd deep colour instelling op de lg tv gekozen word?!
Ik hoef op de Apple TV niet telkens Dolby Vision in te schakelen. Waarschijnlijk ligt het aan de gebruikte HDMI kabels. De LG tv geeft het ook aan als Dolby Vision ingeschakeld wordt.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het probleem gevonden te hebben.
Telkens ik de atv naar DV zetdan schakelt de LG tv automatisch de HDMI ULTRA HD Deep Colour functie in.
Wanneer ik dan switch naar tv uitzendingen via de tv box, dan staat deze functie nog aan waardoor ik de vervelende bijwerking heb dat er geen geluid meer is.Dan moet ik de HDMI ULTRA HD functie manueel weer uitzetten en dan heb ik weer klank.
Dit heeft als gevolg dat DV ook uitgeschakeld word en ik het dus terug moet instellen.
Oplossing hiervoor is;de tv box rechtstreeks op de tv aansluiten.
Hierdoor instaat dan wel weer een ander probleem,het beeld is veel minder goed(tv geeft zelfs geen 2160 resolutie meer aan/weer maar gewoon 1080i)minder scherpte en schokkerig.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing?
Probleem lijkt de HDMI ULTRA HD functie te zijn.

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Is het niet makkelijker om je apple tv en je tvtuner allebei direct op je tv aan te sluiten, je instellingen zo verandert dat alles werkt en op uhd gaat en dan het geluid via een optisch kabeltje (wat volgens mij in alle tvtuners en apple tv's gewoon ondersteund wordt) naar je DV te zetten?

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Pagina: 1