Account weg na het updaten van Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08 10:57
Beste Tweakers,

Ik heb diverse dingen geprobeerd en het is niet gelukt.
Uitgangspunt: ik ben administrator en daaronder werk ik ook altijd (=dom begreep ik)

Wat heb ik gedaan:
1- laptop harde schijf als drive G toegevoegd. (in de BIOS is dit geen onderdeel van het BOOT proces)
2- ingelogd en warempel.. een tijdelijk account op : WHOAMI /USER
3- alle stappen volgens de bekende link gedaan : http://www.tenforums.com/...emporary-profile-fix.html
4- dit werkte niet en dus heb ik het herstelpunt van 28-2-2018 terug gezet.
5 - na het opstarten, na het terugzetten via herstelpunt, helaas wordt er wederom weer een tijdelijk account aangemaakt.

Ik weet dat ik nog een nieuw account kan aanmaken met een administrator toegang... maar daar zou ik mee willen wachten.

Wat nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt je vraag waarschijnlijk van een ander forum gekopieerd want je url is ingekort met puntjes... Classic! Maar geef ook even aan wat er niet werkte met de stappen op dat forum. 'Hij doet het niet' is ook anno 2018 nog altijd een waardeloos statement waar niemand wat mee kan ;)

Een wat bedoel je met dat je als 'administrator' werkt? Gewoon een account met administratorrechten? Dat betekent dat je, na 'elevation' via UAC, rechten hebt om administrative taken uit te voeren, zoals programma's installeren en in %ProgramFiles% te schrijven, bijvoorbeeld. Dat is geen probleem. Mij is geen manier bekend om echt onder de ouderwetse user Administrator te werken op Windows 10.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
Ik heb 8 accounts op de pc. Als ik op mijn account (=administrator) win wil loggen, dan maakt deze steeds weer een nieuwe tijdelijke map aan. 1 ander account werk ook niet. Ik wil daarom de pc opnieuw installeren.

In mijn pc heb ik een extra laptop harde schijf G: toegevoegd waarop ik de alle persoonlijke bestanden (mijn documenten, fotos en videos) wil zetten. De rest mag er helemaal af.

Ik draai op windows 10 en wil via defender een herinstallatie doen van de hele pc en hierna van de G: schijf mijn persoonlijke bestanden terugzetten.

Kan dit zo werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
Hallo.... wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HenriH schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:32:
Hallo.... wie kan mij helpen?
Voor alwat? Je gaf al aan in je vorige reply dat al je belangrijke data op externe disk stond? Nou, dan installeer je Windows opnieuw en vanaf daar verder?

Hou er wel rekening mee dat onder water de GUID/SID wegvalt van sommige bestanden die je naar de externe disk zet, dus het terugzetten kan zeker wat handwerk vereisen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maak gwn een nieuwe (admin) account aan en disable de administrator account zoals t hoort? Waarom moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:39
HenriH schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:21:
Ik heb 8 accounts op de pc. Als ik op mijn account (=administrator) win wil loggen, dan maakt deze steeds weer een nieuwe tijdelijke map aan. 1 ander account werk ook niet. Ik wil daarom de pc opnieuw installeren.
Gefeliciteerd er zijn meerdere profielen kapot, lukt het met een nieuw account wel om in te loggen (wordt er dan geen tijdelijk profiel gemaakt)? Zo ja: Herinstallatie is niet nodig, Zo nee: Default profile is waarschijnlijk gesloopt (of de ntuser.dat hiervan gemount in het register) dan zou ik een herinstallatie aanraden (tenzij je weet dat je die user registry van default de eerder genoemde ntuser.dat gemount hebt om een bepaalde reden).

Profielen gaan niet zomaar kapot tenzij je hele aparte software gebruikt, een stervende harde schijf hebt of defect geheugen.
HenriH schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:21:
In mijn pc heb ik een extra laptop harde schijf G: toegevoegd waarop ik de alle persoonlijke bestanden (mijn documenten, fotos en videos) wil zetten. De rest mag er helemaal af.

Ik draai op windows 10 en wil via defender een herinstallatie doen van de hele pc en hierna van de G: schijf mijn persoonlijke bestanden terugzetten.

Kan dit zo werken?
Nee tenzij je in plaats van defender een Windows 10 USB/DVD bedoelt.
Dus wat je wil doen:
  1. Maak een backup van data (via Windows of Linux) en kopieer de library mappen (documents, pictures, video's) naar je G: schijf (via Linux heb je geen last meer van rechten gezien de meeste Linux distributies bij kopiëren de NTFS security rechten gewoon weggegooid worden).
  2. Plaats een Windows 10 USB/DVD
  3. Start de setup
  4. Optioneel: SHIFT+F10 > diskpart > select disk 0 > clean (om je hard disk weer schoon te maken van partities en partitietabel/schijftype (MBR of GPT)
  5. Loop de setup door
  6. Kopieer je rotzooi uit de backup die je nodig hebt terug (eventueel)
En zoals hierboven gezegd wordt nooit onder de standaard "Administrator" account werken omdat deze bijna evenveel rechten heeft als SYSTEM (en niet van de beschermingen van user account control geniet). Verder is hier ook niet zo goed onder te werken als in Windows 7 omdat deze account geen gebruik kan maken van modern apps (waaronder ook het aanmaken van users in het modern control panel valt).

Die staat dus standaard uitgeschakeld en is er eigenlijk alleen om als last resort fixes op een computer uit te voeren. Ik moet zeggen dat ik van Windows XP tot en met Windows 7 dit ook heb gedaan (onder de standaard Administrator account gewerkt) maar vanaf Windows 8 over ben gestapt naar een standaard account (met Administrator rechten).

[ Voor 6% gewijzigd door Starke op 08-05-2018 20:12 ]

Pagina: 1