Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47
Even een vraag van een redelijke beginner op domotica gebied.
Ik ben van plan een waterornament buiten aan te sluiten. Ik had al een stroomkabel aan laten liggen onder ons terras, door de fundering naar onze garage. Daar wilde ik hem op een pulsschakelaar aansluiten met een Fibaro switch 2 ertussen. Echter, nu heb ik een waterornament uitgekozen waar verlichting in blijkt te zitten met een aparte (230V) stekker. Ik wil het licht graag apart aan kunnen zetten, uiteraard ook middels z-wave.

Nu vraag ik mij af wat de makkelijkste oplossing is. Een tweede draad naar binnen trekken is een behoorlijk gedoe dus dat wil ik eigenlijk proberen te vermijden. Dus ik dacht om een double switch 2 in een waterdichte lasdoos te stoppen buiten vlakbij ornament en daar lamp en ornament op aan te sluiten.

1. Denken jullie dat de switch het buiten trekt? Officieel mag hij volgens mij niet onder de 0 graden komen, maar ik heb online een paar berichten van mensen gevonden die geen problemen hebben ervaren. Maar dat waren er ook weer geen tientallen.
2. Is het noodzakelijk om in dat geval een dubbele outdoor pulsschakelaar aan te sluiten, ook als ik zowel lamp als ornament enkel via de HC2 wil bedienen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:17
@xyl Ik ben zelf ook aan het kijken voor deze module en ben wel benieuwd wat je er uiteindelijk mee gedaan hebt? Heb je ze buiten ingebouwd en in gebruik genomen of heb je voor een andere oplossing gekozen?