Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
Ik heb de beamer een jaar of 10 geleden gekocht. Heeft altijd prima gewerkt, één keer de lamp vervangen, maar sinds een jaar of anderhalf begint er een gele vlek op te doemen, nu wel op het punt dat driekwart van het scherm een gele waas heeft. Beetje googlen levert op dat de blauwe polarizer dan naar de kloteh is.

Eerste vraag is dan of iemand ervaring heeft met zo'n polarizer laten vervangen, of in het geval dat je het zelf gefixt hebt, waar je een polarizer vandaan hebt getoverd en misschien iets van een succeskans/moeilijkheidsgraad/gebruiksaanwijzing van hoe je het gefixt hebt. Of wat het ongeveer gaat kosten om te laten doen..

Nu slaat 'ie ook behoorlijk vaak af wanneer ik Fifa speel. Bij andere spellen en films gebeurt dit bijna nooit. De tweede vraag is dan ook of dit aan die blauwe polarizer gekoppeld is; beetje gek omdat het veld groen is en niet geel of blauw?

Filter warning is inmiddels ook vast onderdeel van het opstarten, ook geen idee waar ik die dingen bestel omdat Sanyo overgenomen is door Panasonic en het allemaal erg wazig is of Panasonic dit nog iets boeit. Zonder filter slaat 'ie overigens net zo vaak af. Heb ook de walvisgaten al regelmatig schoongeblazen met bijgeleverd apparaat, dus lijkt me zelf sterk dat 't daar aan ligt.

Overall dus min of meer: heeft het zin om dit ding te laten fixen of kan'k beter op zoek naar een andere (zoals bv de optoma hd144x)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe jezelf een plezier en Koop u een BenQ w1100/1090/1120/1050

Wat is je buget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
700 max.

Waarom die Benq boven de Optoma's? Die Optoma's scoren op vrijwel elke review site beter (als er uberhaubt al één van die W modellen in een toplijst voorkomt) en ook in de specs; betere contrastverhouding en lichtopbrengst en minder geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Optoma's zijn in die prijsklasse niet beter Benq's hebben een RGBRGB color wiel, de W1110 speelt zelf projectors van 2k weg in een donkere ruimte dus hoezo komt niet in de toplijst voor?

Zoek maar een op Ht2050 is de Us versie van de W1110, vooral op Avs forum eens kijken

Tuurlijk komen de W in de toplijst voor de W2000/HT3050 die net een klein beetje beter is dan de W1110/Ht2050 die kan zelfs tegen een Sony hw40, Epson 6700 op, sterker nog je gaat geen 1080p Optoma onder de 1200 euro vinden die beter is.

De Benq's zijn onder de 1000 euro en 1080p gewoon de top, enkel in de 4K hinken ze tov Optoma nu achterop

Specs tja als je enkel naar dat kijkt...denk je dat je bv 2500 lumen gaar hebben met je projector omdat dit zo in de specs staat?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2018 23:55 ]