Wacom Cintiq 13 HD High Sierra vind device niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Krijg de Pen drivers van mijn Cintiq 13 HD onder High Sierra 10.13.4 niet aan de praat.
Tablet zelf werkte voor High Sierra naar behoren.
Denk lekker even tekenen op mijn vrije dag. Not. ;(

Wat ik al heb gedaan?
Drivers opnieuw installeren
Clean oude drivers - clean nieuwe drivers
Drivers over elkaar heen in verschillende volgordes (oplossing die ik online zag)

Heb Wacom ook al gecontact inmiddels maar misschien weet hier iemand een (quick) fix?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In 10.13.4 heeft Apple wijzingen doorgevoerd m.b.t. system extensions (aka kernel extensions). Kan dus zijn nadat je de Wacom software hebt geïnstalleerd, dat je de extension eerst moet goedkeuren in System Preferences > Security & Privacy > General.

Daarnaast kan het ook zijn dat Wacom zijn software nog niet compatible heeft gemaakt met 10.13.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
kazuka schreef op zondag 29 april 2018 @ 04:52:
In 10.13.4 heeft Apple wijzingen doorgevoerd m.b.t. system extensions (aka kernel extensions). Kan dus zijn nadat je de Wacom software hebt geïnstalleerd, dat je de extension eerst moet goedkeuren in System Preferences > Security & Privacy > General.

Daarnaast kan het ook zijn dat Wacom zijn software nog niet compatible heeft gemaakt met 10.13.4.
Heb ik ook al gedaan. Maar weinig resultaat. Misschien dat ik het hele proces nog een keer herhaal maar dan geef ik het op. Hopelijk verbetering met een volgende driver update.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 15:52
Sinds 10.13.4 hebben veel USB externe schermen flinke problemen. Bekend zijn bv Duet Display en Air Display. Beide programma's die de iPad gebruiken als tweede monitor. Duet Display heeft het probleem na vele (beta)updates nog steeds niet onder controle. Air Display raad zelfs af om 10.13.4 te installeren ....

Het zou zomaar kunnen dat de Wacom Cintiq daar ook problemen mee heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door MacFeek op 29-04-2018 21:03 ]

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
MacFeek schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:01:
Het zou zomaar kunnen dat de Wacom Cintiq daar ook problemen mee heeft.
Heb de Cintiq alsnog aan de praat gekregen. Andere USB poort gebruikt. Al had ik die volgens mij vrijdag ook al een keer gebruikt. Meerdere malen gelezen dat veel mensen na zoveel x installeren van de tablet ineens een werkende pen hadden. Display deed het trouwens instant met Sierra.

In ieder geval al lekker zitten schetsen/tekenen vandaag.

www.gevoeligeplaten.nl