Scythe Mugen 5 PCHG inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo Tweakers, ik ben eindelijk bezig met het in elkaar zetten van mijn PC. Ik heb dit nog nooit gedaan en ken ook niemand die dit kan, dus ik heb een beetje hulp op afstand nodig. Ik ben nu met de koeler bezig en hij zit er volgens mij goed op, ik weet alleen niet helemaal wat ik met de kabels aanmoet. Ik heb beide fans erop gezet en ze op de Y connector aangesloten en die zit nu in het moederbord, maar er liggen nu wel veel kabeltjes. Kan dit kwaad of maakt het niet zo veel uit? Of kan ik het nog beter wegwerken?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24yv9td.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan ze met een tie-rip vastzetten aan je behuizing later of aan zo'n fan-clipje wat nu op het koelblok zit.

Maar boeit niet heel erg; ze worden niet zoooo warm dat ze smelten hoor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
Is die Y connector trouwens wel nodig of kan het ook zonder? Ik heb wel gewoon twee van die aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan moet je op je moederbord kijken. Veel CPU's hebben maar 1 fan-connector. Je wil wel dat beide fans harder gaan draaien aps het moederbord constateert dat de CPU warmer wordt.

Even de handleidingen naast elkaar leggen van je moederbord en Scythe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
Zal ik doen, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
Nog een vraag: ik heb in totaal vier fans in mijn case, maar drie aansluitingen op mijn moederbord. Kan ik die vierde (top) fan alsnog ergens kwijt? misschien in CPU OPT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trieling
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2023
Nee.. je hebt een y stuk die aan de 2 fans op de koeler zitten, deze moet aangesloten worden op de cpu fan connector.

De overige fans kun je aansluiten op de system fan headers.

Kijk even in de maniak van je moederbord welke dat zijn en waar ze zitten op je bord;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
Trieling schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:51:
Nee.. je hebt een y stuk die aan de 2 fans op de koeler zitten, deze moet aangesloten worden op de cpu fan connector.

De overige fans kun je aansluiten op de system fan headers.

Kijk even in de maniak van je moederbord welke dat zijn en waar ze zitten op je bord;)
Ja, heb ik al gedaan maar ik heb dus maar drie aansluitingen en vier fans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Of je sluit een fan aan (vaak met een verloopstukje) op een molex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
Als je je laatste fan op een molex aansluit dan kan je het toerental niet regelen, ik weet niet of je veel waarde hecht om je systeem zo stil mogelijk te krijgen?

Mensen met meer fans hebben vaak een fan-hub in de kast zitten, deze heb ik bijvoorbeeld:

https://www.alternate.nl/...1-uQlJEAQYBCABEgLH4PD_BwE

Hiermee sluit je 1 fan op je moederbord aan om het toerental te regelen, dan gaan alle fans op de hub mee.

en als je je overlengte aan cpu kabel kwijt wilt zou ik even kijken alsje hem in je kast bouwt, dan kan je de kabel via de achterkant van de kast laten lopen en dan terug laten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door rutger465 op 28-04-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
rutger465 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:44:
Als je je laatste fan op een molex aansluit dan kan je het toerental niet regelen, ik weet niet of je veel waarde hecht om je systeem zo stil mogelijk te krijgen?

Mensen met meer fans hebben vaak een fan-hub in de kast zitten, deze heb ik bijvoorbeeld:

Hiermee sluit je 1 fan op je moederbord aan om het toerental te regelen, dan gaan alle fans op de hub mee.

en als je je overlengte aan cpu kabel kwijt wilt zou ik even kijken alsje hem in je kast bouwt, dan kan je de kabel via de achterkant van de kast laten lopen en dan terug laten komen.
rutger465 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:44:

Bedankt voor je tips! Denk dat ik zo'n hub ga bestellen, en ik zal ook even naar die kabeltjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trieling
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2023
Je hebt in totaal 4 fans in je case inclusief de fans op je cpu koeler?

In dat geval y stuk op je fans van de cpu koeler en aansluiten op de cpu fan

De andere 2 op de system fans, waar je er zoiezo ook 2 van op je bord hebt zitten

Dan hoef je totaal maar 3 fan stekkers aan te sluiten.

Mocht je dus in totaal 6 fans hebben dan kan je het beste zon hub bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
Trieling schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:50:
Je hebt in totaal 4 fans in je case inclusief de fans op je cpu koeler?

In dat geval y stuk op je fans van de cpu koeler en aansluiten op de cpu fan

De andere 2 op de system fans, waar je er zoiezo ook 2 van op je bord hebt zitten

Dan hoef je totaal maar 3 fan stekkers aan te sluiten.

Mocht je dus in totaal 6 fans hebben dan kan je het beste zon hub bestellen.
2 op de koeler en 4 case fans, dus 6 in totaal. Ik kom 1 aansluiting te kort voor mijn top fan, dus ik denk dat zo'n hub inderdaad het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
atvokado schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:01:
[...]

2 op de koeler en 4 case fans, dus 6 in totaal. Ik kom 1 aansluiting te kort voor mijn top fan, dus ik denk dat zo'n hub inderdaad het beste is.
Waarom niet je CPU-fans aansluiten op CPU_fan en CPU_opt en vervolgens de Y-connector gebruiken om 2 fans op 1 fan header aan te sluiten? Dan red je het gewoon.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
Het is allemaal gelukt, maar als ik de computer nu aanzet zie ik twee lichtjes op het moederbord branden. De oranje onderin (bij de fan aansluiting naast de front panel connectors) en de gele/groenige bovenin (naast het geheugen). Ook het witte lichtje op de videokaart brand constant. Betekenen deze lichtjes iets?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/mr2zrp.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ongetwijfeld. Vorige week hintte ik subtiel naar handleidingen. Alle lichtjes staat niet in de handleidingen vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Ongetwijfeld. Vorige week hintte ik subtiel naar handleidingen. Alle lichtjes staat niet in de handleidingen vermeld?
Heb al ff gekeken maar daar kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 19:25

Nemesizz

Untouchable

Dat witte lichtje op de GPU is puur dat de powerconnector is aangesloten (soms zijn ze groen, of een andere kleur, hangt af van de fabrikant, sommigen hebben ook geen leds al is dat tegenwoordig moeilijk te vinden).

Groene ledje op moederbord is bij de meeste borden een indicatie ledje dat er spanning op staat, een rood of oranje ledje is vaak een indicatie ledje dat het systeem aan staan en dat je dan niet met de componenten moet gaan rommelen.

Soms worden ledjes ook gebruikt voor foutcodes, maar dan heb je vaak meerdere bij elkaar die dan een kleurcode vormen om aan te geven wát er bijvoorbeeld fout is. Al is het bij de wat luxere borden vaak een hex-code op een klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
Nemesizz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:13:
Dat witte lichtje op de GPU is puur dat de powerconnector is aangesloten (soms zijn ze groen, of een andere kleur, hangt af van de fabrikant, sommigen hebben ook geen leds al is dat tegenwoordig moeilijk te vinden).

Groene ledje op moederbord is bij de meeste borden een indicatie ledje dat er spanning op staat, een rood of oranje ledje is vaak een indicatie ledje dat het systeem aan staan en dat je dan niet met de componenten moet gaan rommelen.

Soms worden ledjes ook gebruikt voor foutcodes, maar dan heb je vaak meerdere bij elkaar die dan een kleurcode vormen om aan te geven wát er bijvoorbeeld fout is. Al is het bij de wat luxere borden vaak een hex-code op een klein schermpje.
Bedankt, dan zal het wel goed zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Ik heb de kabels om de fanbehuizing heen gewikkeld.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Pagina: 1