Afgelopen week heb ik een NTU laten plaatsen. Dit om pfSense als main-router te kunnen laten fungeren.
Aangezien ik glasvezel heb, en deze nu in de NTU gaat, moest de fritzbox teruggezet worden naar factory-default. Dan kun je namelijk pas kiezen om poort LAN1 te gebruiken als link naar de NTU i.p.v. fiber.
De verbinding is nu erg instabiel .Het is heel vreemd. Bij sommige acties bijvoorbeeld update Nextcloud server, herstart het modem ineens. Dan klapt hij er helemaal uit.
Speedtest is daarentegen helemaal geen probleem.
Het event log wordt leeggemaakt tjidens herstart. Daar kan ik niets uit herleiden.
Zojuist al contact gehad met XS4ALL. Daar uit kwam het volgende:
- Status van fiberverbinding naar NTU is goed, al dagen stabiel.
Mogelijke oplossing
- Verlengsnoer/stroomaansluiting controleren.
- Opnieuw factory reset doen.
- Weer contact opnemen met XS4ALL voor vervangend modem, mogelijk ander type.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Hoe liep dat af?
Aangezien ik glasvezel heb, en deze nu in de NTU gaat, moest de fritzbox teruggezet worden naar factory-default. Dan kun je namelijk pas kiezen om poort LAN1 te gebruiken als link naar de NTU i.p.v. fiber.
De verbinding is nu erg instabiel .Het is heel vreemd. Bij sommige acties bijvoorbeeld update Nextcloud server, herstart het modem ineens. Dan klapt hij er helemaal uit.
Speedtest is daarentegen helemaal geen probleem.
Het event log wordt leeggemaakt tjidens herstart. Daar kan ik niets uit herleiden.
Zojuist al contact gehad met XS4ALL. Daar uit kwam het volgende:
- Status van fiberverbinding naar NTU is goed, al dagen stabiel.
Mogelijke oplossing
- Verlengsnoer/stroomaansluiting controleren.
- Opnieuw factory reset doen.
- Weer contact opnemen met XS4ALL voor vervangend modem, mogelijk ander type.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Hoe liep dat af?
Tibber - Dynamic ESS: 3x Multiplus II 3000/48 - 3x US5000 - 15kWh - Cerbo GX - Beta VRM - 3500Wp solar