Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietvanpiet
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-01 15:06
Afgelopen week heb ik een NTU laten plaatsen. Dit om pfSense als main-router te kunnen laten fungeren.
Aangezien ik glasvezel heb, en deze nu in de NTU gaat, moest de fritzbox teruggezet worden naar factory-default. Dan kun je namelijk pas kiezen om poort LAN1 te gebruiken als link naar de NTU i.p.v. fiber.

De verbinding is nu erg instabiel .Het is heel vreemd. Bij sommige acties bijvoorbeeld update Nextcloud server, herstart het modem ineens. Dan klapt hij er helemaal uit.
Speedtest is daarentegen helemaal geen probleem.

Het event log wordt leeggemaakt tjidens herstart. Daar kan ik niets uit herleiden.
Zojuist al contact gehad met XS4ALL. Daar uit kwam het volgende:
- Status van fiberverbinding naar NTU is goed, al dagen stabiel.

Mogelijke oplossing
- Verlengsnoer/stroomaansluiting controleren.
- Opnieuw factory reset doen.
- Weer contact opnemen met XS4ALL voor vervangend modem, mogelijk ander type.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Hoe liep dat af?

Tibber - Dynamic ESS: 3x Multiplus II 3000/48 - 3x US5000 - 15kWh - Cerbo GX - Beta VRM - 3500Wp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarom gebruik je dan je pfSense niet? Anders kun je toch net zo goed de Fritzbox weer direct op de glasvezel aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietvanpiet
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-01 15:06
Toegegeven, een zeer logische vraag.
Dit aangezien ik gebruik maak van IPTV. Eerlijk gezegd viel het me vies tegen om de volledige juiste configuratie hiervoor goed te krijgen.
Televisie bleef instabiel. Routing, multicast, VLANS etc.
Met vrouw en kinderen in huis kan ik daar geen dagen mee aan het experimenteren zijn.

Vandaar dat ik de pfsense terug achter fritzbox heb geplaatst.
Ik heb overigens ook nog geen volledig complete (werkende) handleiding kunnen vinden op het net wat direct werkt om alles werkend te krijgen, pfsense direct op NTU icm IPTV.

Tibber - Dynamic ESS: 3x Multiplus II 3000/48 - 3x US5000 - 15kWh - Cerbo GX - Beta VRM - 3500Wp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@frietvanpiet Heb je dit uiteindelijk nog werkend gekregen met Pfsense?

[ Voor 12% gewijzigd door sssensss op 09-01-2019 15:33 ]