Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik kom met 2 oudere laptops niet op mijn netwerk via mijn archer 2300

Relevante software en hardware die ik gebruik
1 vaste pc draait gewoon bekabeld, 1 laptop (een nieuwere) en 2 smartphones op wifi hebben nergens problemen mee nu wilde ik wat gaan experimenteren met Linux op een van de oudere laptops maar ik kom niet op mijn eigen netwerk

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Ik heb het bekabeld geprobeerd en ook via de wifi, ik heb geprobeerd de netwerkadapters te resetten, fabrieksinstellingen Windows gedaan maar niets werkt, ik vermoed dat het in de instellingen van de router op te lossen is maar daar heb ik niet veel verstand van . Ik heb de oude router nog waar deze laptops wel op draaien, moet ik deze misschien als acces point gaan gebruiken.
Kan iemand mij daar iets meer over vertellen

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-04-2018 18:01)

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je zou zeggen dat het aan de wpa2 ligt. Echter is het vreemd dat je met de kabel ook niet op het netwerk komt. Ik zelf weet dat atheros netwerk adapters veel problemen hebben met wpa2. ( oudere types ) deze handmatig updaten met nieuwe drivers los het probleen op. Je zou kunnen proberen je wifi beveiliging terug te zetten naar wep. ( om even te testen)

Weet je wel zeker dat de netwerkkaart goed is geïnstalleerd? Normaal bekabeld zou het moeten werken ongeacht de wifi beveiliging.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je zou zeggen dat het aan de wpa2 ligt. Echter is het vreemd dat je met de kabel ook niet op het netwerk komt. Ik zelf weet dat atheros netwerk adapters veel problemen hebben met wpa2. ( oudere types ) deze handmatig updaten met nieuwe drivers los het probleen op. Je zou kunnen proberen je wifi beveiliging terug te zetten naar wep. ( om even te testen)

Weet je wel zeker dat de netwerkkaart goed is geïnstalleerd? Normaal bekabeld zou het moeten werken ongeacht de wifi beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft altijd gedraaid op een oudere router ik ga nog proberen om naar wep terug te zetten. Op het laatst ga je alles proberen vooral omdat ik niet weet waar ik het moet zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is opgelost heb de router teruggezet naar fabrieksinstellingen en ben helemaal opnieuw begonnen, heb denk ik iets verkeerds ingesteld. Bedankt voor de inbreng