Ik heb sinds een week of twee een watergekoeld systeem thuis staan, gewoon simpel, een beetje aan het expirimenteren met zelfgelast spul etc, maar nu is mijn cpu (celeron 366 @ 600mhz) maar een graadje of 40, maar mijn kast, met name voorop onderin, bij de pomp idioot heet aan het worden, ligt dit aan het koelwater, oid???
want bovenin bij de radiatorfans is het wel redelijk vast te houden dus vraag ik me af waar dit aan ligt... sluiting??? zit wel een 230v dompelpomp in mijn kast... ik weet het echt niet meer, help pleazz
Verwijderd
je pomp is ondergedompeld dus? en je water daar is niet extreem warm maar je kast wel? dat is wel vreemd inderdaat, je zou zeggen dat het water warm zou worden, beschrijf ff de setup
Verwijderd
ubb tags
als je zeg maar een url van een afbeelding hebt.
doe je [img][url="http://henk.nl/water.gif"]http://henk.nl/water.gif[/url][/img]
(gaat het ff om de [img en [/img])
en ff de spaties tussen de de tag en url weghalen die staan er hier bij omdat ie anders een plaatje wou afbeelden
ook te lezen in de FAQ btw.
als je zeg maar een url van een afbeelding hebt.
doe je [img][url="http://henk.nl/water.gif"]http://henk.nl/water.gif[/url][/img]
(gaat het ff om de [img en [/img])
en ff de spaties tussen de de tag en url weghalen die staan er hier bij omdat ie anders een plaatje wou afbeelden
ook te lezen in de FAQ btw.
Gaat niet echt werken van die site van jou.
Trouwens kun je er een jpg van maken want die bitmaps zijn nogal hard te slikken met modem.
Trouwens kun je er een jpg van maken want die bitmaps zijn nogal hard te slikken met modem.
Topper, wat is nu het probleem dan, hij werkt toch gewoon.Op zondag 15 juli 2001 22:40 schreef double_j_wicked het volgende:
is al gedaan
Maak er een jpg van en mail em even. is ie zo gedaan.
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/26061Op zondag 15 juli 2001 22:46 schreef double_j_wicked het volgende:
geef je meel maar... dit werkt nie
zo is verzonden, zorry, maar dit is de eerste dag dat ik op het forum actief ben... en ik heb nu een dermate trage verbinding dat ik nog niet alles uitgeprobeerd heb.... dus sorry voor de crap en overlast lui...
No problemo. + linkieOp zondag 15 juli 2001 22:53 schreef double_j_wicked het volgende:
zo is verzonden, zorry, maar dit is de eerste dag dat ik op het forum actief ben... en ik heb nu een dermate trage verbinding dat ik nog niet alles uitgeprobeerd heb.... dus sorry voor de crap en overlast lui...
Heb ik nog een vraagje ....
welke kant pompt dat pompje op ?!
naar je cpu of naar je radiator
als ie eerst naar je radiator gaat snap ik je probleem wel ...
edit:
plaatjuh ff we gehaald ..
plaatjuh ff we gehaald ..
Had effe een probleempje met isje.Op zondag 15 juli 2001 22:57 schreef Sine het volgende:
[..]
duh... pompt naar cpu, in een split naar de geforce, maar dat maakt nu niet uit, en dan omhoog...Op zondag 15 juli 2001 22:57 schreef Sine het volgende:
[..]
Zo doet ie 't beter ....
Heb ik nog een vraagje ....
oei shit... wel effies checken......
ben zo terug....
D8 ik ook wel ...Op zondag 15 juli 2001 23:01 schreef double_j_wicked het volgende:
[..]
duh... pompt naar cpu, in een split naar de geforce, maar dat maakt nu niet uit, en dan omhoog...
maar zo niet dan sta je dus je reservoir heet te stoken
Verwijderd
Water met toevoeging... waterwetter of gebruik gedestilleerd water .....tegen corrosie en afzetting van alg....maar water doet het toch wel erg goed hoor!
ik denk dat het door je rad komt...
heb je daar een fan voorzitten?
zoja, welke kant blaast ie op? toch wel UIT de kast?
zonee, zet er 1tje voor/achter die de lucht UIT de kast door de rad naar BUITEN blaast.
succes
mzzl
cutebrit
heb je daar een fan voorzitten?
zoja, welke kant blaast ie op? toch wel UIT de kast?
zonee, zet er 1tje voor/achter die de lucht UIT de kast door de rad naar BUITEN blaast.
succes
mzzl
cutebrit
Verwijderd
wat is het voor radiator??? Want ik gebruik zelf zo een van de www.overclockershideout.com (https://www.overclockershideout.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=o&Product_Code=1HPCR&Category_Code=R) en die blijft lekker koel en met 2 120mm fans voluit scheelt het zo 5 graden dan dat ik ze op 7 volt zet!
Dus wat ik bedoel....als jij een te kleine radiator hebt..... get my drift?
Dus wat ik bedoel....als jij een te kleine radiator hebt..... get my drift?
Ehm, ik vroeg het me gewoon even af, maar hoe warm wordt het motortje in zo'n dompelpomp eigenlijk?
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Motortje geeft 10-25 watt af. Afhankelijk van type.
Wat is exact het probleem?
Je hebt een waterkoeling setup gebouwd, en hebt een processor die redelijk warm is, voor een Celeron, maar niet overdreven warm.
Je hebt en radiator, waar een fan op blaast, deze koelt het water. Wordt het water nu nog steeds zo warm, of wordt de lucht in je kast warm?
Als het water warm wordt, kan je proberen meer fans of groetere fans op je radiator te zetten. Maar echt nodig lijkt me dat niet.
Als de lucht warm wordt, so be it. Probeer dan wel je radiator te koelen met verse buitenlucht, bijvoorbeeld door een duct te plaatsen, van de achterkant van de kast naar je radiatro. Eventueel een beetje knippen, en voila.
Zorg wel voor een minimale airflow in je kast, kan door wat ventilatiegaten voor en achterin, en je fan van de voeding.
Succes!
Wat is exact het probleem?
Je hebt een waterkoeling setup gebouwd, en hebt een processor die redelijk warm is, voor een Celeron, maar niet overdreven warm.
Je hebt en radiator, waar een fan op blaast, deze koelt het water. Wordt het water nu nog steeds zo warm, of wordt de lucht in je kast warm?
Als het water warm wordt, kan je proberen meer fans of groetere fans op je radiator te zetten. Maar echt nodig lijkt me dat niet.
Als de lucht warm wordt, so be it. Probeer dan wel je radiator te koelen met verse buitenlucht, bijvoorbeeld door een duct te plaatsen, van de achterkant van de kast naar je radiatro. Eventueel een beetje knippen, en voila.
Zorg wel voor een minimale airflow in je kast, kan door wat ventilatiegaten voor en achterin, en je fan van de voeding.
Succes!
Ff een vraagje voordat ik zelf ook de fout ingaat, wat is de juiste route voor het water om af te leggen?
1. Pomp
2. Radiator
3. Koelblok
4. Pomp
of
1. Pomp
2. Koelblok
3. Radiator
4. Pomp
??
1. Pomp
2. Radiator
3. Koelblok
4. Pomp
of
1. Pomp
2. Koelblok
3. Radiator
4. Pomp
??
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Eeeuh kast wordt warm? Heb je genoeg fans draaien om de warmte uit de kast te trekken? Het wil niet zeggen dat je waterkoeling hebt dat je alle fans er mag uithalen, alé toch niet als je serieus gaan clocken.
Toch maar raar hoor, ben je zeker dat die fans van je radiator niet naar binnen blazen ipv naar buiten? lol
Toch maar raar hoor, ben je zeker dat die fans van je radiator niet naar binnen blazen ipv naar buiten? lol
Pagina: 1