Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
Beste Tweakers,

Sinds een aantal weekjes heb ik last van double post bij het opstarten van mijn PC. Als ik ERP op S4 of S4+S5 (in de BIOS natuurlijk) zet zodat mijn ledjes niet aanstaan wanneer de PC uitgeschakeld is heb ik last van dit probleem. Dit houdt in dat als ik de PC opstart deze voor even aangaat, dan voor ongeveer 1-2 seconden uit en daarna start hij normaal op. Als ik bij ERP settings hem op disabled zet, heb ik geen last meer hiervan, maar staan wel alle felle ledjes aan. (Microfoon, toetsenbord, muis, videokaart, moederbord).

Hier heb ik last van sinds ik de laatste versie van mijn BIOS erop gegooid heb. Op internet kan ik helaas nergens, maar dan ook nergens een oplossing vinden voor dit probleem. (BIOS update opnieuw geinstalleerd, instellingen gereset, driver updates en noem maar op).

Voorheen had ik hier geen last van, maar na een moederbord update kon ik mijn RAM niet meer overclockt krijgen. Toen de laaste versie van mijn BIOS beschikbaar was heb ik deze weer geupdate en sinds dien heb ik hier last van. Mijn CPU is verder overclocked naar 4.6Ghz vanaf het begin, RAM heb ik gewoon op XMP staan. Ik heb voorheen verder nergens last van gehad, ook niet hiervan. Iemand die de oplossing heeft hiervoor, ik wil er graag van af :(

Specs:
Windows 10 Pro 64bit
ASUS Maximus VIII Hero
i7 6700k @ 4.6Ghz
Corsair Vengeance LED 32GB @ 3000MHz
850 Pro 1TB
3 HDD's
Asus Strix 1080Ti
Optical Drive

Verder lijkt me niks van belang om te weten, zoja dan hoor ik dat graag.

Alle reacties

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Mijn oude x79 systeem deed dit ook, maar sinds ie op mijn testbench ligt doet ie het niet meer.

Wat gebeurt er als je alleen met je boot drive start?

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
Dat zal ik morgen even uitproberen, nu is het daar iets te laat voor helaas. Voor de duidelijkheid, alle HDDs ontkoppelen en alleen met me bootdrive booten, ook zonder videokaart?

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Wel met videokaart, ik kon niet anders met x79 natuurlijk.

Ik heb op de testbench vervolgens windows in uefi modus op een nvme ssd geinstaleerd ik weet niet of dit wat uitgemaakt heeft.

[ Voor 55% gewijzigd door ETHART op 27-04-2018 00:38 ]