Door jezelf niet te overladen met zelfmedelijden, wat de mens standaard gewend is te doen als er iets tegen zit.
"Waarom ik?? Hij/zij was nog veel te jong" --> fout... iedereen gaat (tenzij er opzet in het spel is) dood op exact het juiste moment, daar is niks te vroeg aan.
We moeten gewoon eens leren begrijpen dat de dood bij het leven hoort, en dat het niks dramatisch is.
Want als we ECHT zo veel om het leven gaven als dat we onszelf wijsmaken, gingen we ook heel anders met dieren om, het is niet zo dat zij geen gevoel hebben namelijk.
Ook dieren huilen als wij weer eens ongevraagd een familielid de keel doorsnijden, niet omdat het nodig is, maar gewoon omdat we daar zin in hebben, wij hebben immers het recht om over leven en dood te beslissen omdat we zogenaamd superieur zijn.

--> lees; respectloos
Die arme dieren worden massaal gefokt en op de automatische piloot afgeslacht omdat wij zo nodig dagelijks een stuk vlees op ons bord moeten hebben, en dat terwijl we totaal geen vlees nodig hebben.
Over gevoelloos gesproken,
lekker hypocriet!
Ik eet al een jaar of 15 geen vlees meer (gewoon uit solidariteit met de dieren), en dat gaat perfect, ze hebben daarvoor perfecte vervangers. --> "die flauwe vega-shit, lust ik niet..." slap excuus

!
We geven totaal niks om het leven behalve als het onszelf aangaat, de mens is toch zo belangrijk.
(en dat terwijl juist de mens het best gemist kan worden, geen enkel ander wezen dat er zo'n rotzooi van maakt op aarde)
We hebben het weleens over narcisme... is de mens niet het meest narcistische wezen op aarde?
• Natuurlijk is het vreselijk als er een naaste overlijdt, maar wat schiet je er mee op door in een hoekje te gaan zitten huilen?
Helemaal niks, het is niet meer terug te draaien en je hebt alleen jezelf ermee als je je leven laat beïnvloeden... voor degene die het overkomt staat de wereld even stil, en dat is een logische reactie, maar de wereld heeft geen medelijden met je en gaat gewoon door.
- Ik heb geen hart van steen ofzo, en
denk nog dagelijks aan mijn lieve moeder.
Maar dat gevoel zit in mijn hart en blijft daar ook altijd... het belangrijkste is dat je er zelf vrede mee hebt, maar dat je wel beseft dat je gewoon door moet met leven.
Niet alleen voor jezelf is dit het beste, maar ook de overledene zou niet hebben gewild dat jouw leven stil staat, je gaat dus ook uit eerbetoon naar hen toe gewoon zsm door. --> dat ben je ook eigenlijk naar hen toe verplicht.
Het leven is veel te kort om stil te gaan staan, en zelfmedelijden te hebben, dingen overkomen je met de reden daar van te leren en om er sterker van te worden.
[
Voor 6% gewijzigd door
The_Prodigy1982 op 01-05-2018 19:32
]