Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik zoek een?
Middle- of high end Android smartphone.

Wat is je budget?
Geen specifiek budget, het gaat meer om de inhoud dan om de prijs.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Social media, whatsapp, Spotify, primair apparaat voor al m'n fotografie, gebruik van apps voor m'n werk.

Wat heb je zelf al gevonden?

- Huawei P20 (pro)
- Oneplus 5T of 6
- Samsung S8 (plus)

Welke vragen heb je hier nog over?

- de P20 (pro) heeft geen 3,5 mm aansluiting, dus dat vind ik relatief een nadeel aangezien ik wel al goede oortelefoons heb
- welke voordelen heeft de P20 pro t.o.v. de 'gewone' P20 en voor wie is dat voordelig?
.

Wat ik vooral hier wil vragen is of er mensen zijn die bovengenoemde telefoons daadwerkelijk allebei/alle drie hebben kunnen testen. Ik kan namelijk wel alle specs tegen elkaar afwegen, maar dat vind ik toch lastig omdat ik technisch (nog) niet zo goed op de hoogte ben.
Ook met de reviews van elke telefoon apart kom ik er niet helemaal uit.

Dus, welke zouden jullie kiezen? Nogmaals, budget is niet het primaire probleem.
Oh, en ik sta ook open voor andere suggesties, uiteraard :-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:40
Neem de OnePlus 6, die is cool 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Als het budget je niet uitmaakt, waarom overweeg je dan niet de S9 (plus)? Die schijnt een hele goede camera te hebben.

Verder zijn alle medium-high end telefoons snel en hebben ze voldoende geheugen, dus specs maken misschien niet zoveel uit. Wat vind je het belangrijkste aan de telefoon, de camera, of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik heb na lang twijfelen toch voor de Pixel 2 gekozen.
Kaal Android (alleen daarom zou ik al nooit voor een Samsung gaan, zoveel zooi erbij). Voor mij 2 van de belangrijkste dingen is een kale Android.
Erg snel en een erg goede camera.
Geen minijack aansluiting maar je krijgt er een verloop bij dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.
USB-C wat ik niet meer zou willen missen, voorheen contactloos opladen wat heerlijk was maar USB-C wat mij veel beter bevalt.

Zou ik uit jouw lijstje moeten kiezen zonder de toestellen te kennen, - Oneplus 5T of 6
Of een Nokia misschien nog een optie.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
De S9 (plus) heb ik eigenlijk niet echt overwogen vanwege het recente review, waarin volgens mij ook wel een beetje naar voren kwam dat de S8 (plus) eigenlijk bijna net zo veel te bieden heeft.

Belangrijk vind ik dat de telefoon een goed uiterlijk heeft, liefst zo dun mogelijk, snel is en weinig 'default ballast' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

al gewoon in de winkel geweest en in je handen getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:49
Het grootste verschil tussen deze telefoons is de skin die erop zit. Op andere vlakken ga je niet zo heel veel verschil merken. De skin is echter heel persoonlijk, wat je zelf het fijnste vind.
Sinds enkele maanden heb ik de S8+ en de skin is mij heel erg meegevallen. Meeste apps zijn te verwijderen en zo heel veel apps staan er niet meer standaard op.
Het beste kun je even naar de Mediamarkt gaan en daar er even mee spelen om te kijken wat je het fijnste vindt.
Pagina: 1