Touch ID per ongeluk een in-app gekocht van 219 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een hele domme actie gedaan. Ik heb een Iphone met touch ID. Ik opende een app die ik nooit gebruik genaamd Coinmarket app. Ik klikte wat en er kwam een in app buy scherm. Ik lette er niet echt op en wilde terug naar home dus drukte op de home button... Vergetende dat het in app scherm open stond!! Nu blijk ik 219,99 euro gekocht te hebben voor een in app aankoop om advertenties niet te tonen. Bizar!

Ik heb net het hele internet onderzocht om te kijken of ik dit ongedaan kan maken. Ik heb een mail gestuurd naar Apple en met de Apple shop gebeld in Amsterdam.

Hoe groot is de kans dat ik mijn geld terug krijg? Ik baal echt enorm en heb gelijk itouch id uitgezet (tip voor iedereen). Zijn er nog acties die ik kan ondernemen?

update: Het lijkt erop dat volgens deze website https://www.techzine.nl/n...of-muziek-geld-terug.html ik 14 dagen kan cancellen. Hopelijk lukt dat als ik de aankoop zie verschijnen

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 26-04-2018 20:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Hoe lang geleden is dit gebeurd? Volgens mij heb je 14 dagen vanaf de aankoop om de aankoop ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
PeterEs schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:05:
Hoe lang geleden is dit gebeurd? Volgens mij heb je 14 dagen vanaf de aankoop om de aankoop ongedaan te maken.
ja dat vond ik ook. Is net gebeurd maar vreemd genoeg zie ik mijn aankoop niet terug in de url die daarvoor geschikt gemaakt is: https://reportaproblem.apple.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zegt de maker van de app?

Want, for all we care, is er een XSS-advertentie getoond en heb je nu (helaas) een aankoop gedaan bij een malafide / niet-geregistreerde partij.

Als het echt de app is van coinmarketcap, het lijkt erop dat ze feedback op hun app wel serieus nemen en soms beantwoorden: https://itunes.apple.com/...-prices/id1252526626?mt=8

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MAX3400 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:09:
En wat zegt de maker van de app?

Want, for all we care, is er een XSS-advertentie getoond en heb je nu (helaas) een aankoop gedaan bij een malafide / niet-geregistreerde partij.

Als het echt de app is van coinmarketcap, het lijkt erop dat ze feedback op hun app wel serieus nemen en soms beantwoorden: https://itunes.apple.com/...-prices/id1252526626?mt=8
ja die is het. Ik zal ze eens mailen, maar hopelijk kan ik gewoon binnen 14 dagen cancellen. Wel bizar dat Apple 219 euro toestaat voor alleen ad's verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TweakerVincent schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:11:
[...]

Wel bizar dat Apple 219 euro toestaat voor alleen ad's verwijderen...
Je leest/begrijpt niet wat ik zeg omtrent XSS-scripting?

Maar probeer inderdaad de maker eens te contacteren en te vragen of ze dit anders/beter kunnen regelen en niet met 1 druk op de knop, misschien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MAX3400 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:14:
[...]

Maar probeer inderdaad de maker eens te contacteren en te vragen of ze dit anders/beter kunnen regelen en niet met 1 druk op de knop, misschien.
ik kreeg het officiele apple buy scherm. Die wilde ik wegklikken met mijn duim maar daardoor werd het buy mechanisme geactiveerd. Dat is wat anders dan jij bedoelt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is het niet zo dat de 14 dagen geld retour procedure niet geld op in app aankopen?
TweakerVincent schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:57:
Ik baal echt enorm en heb gelijk itouch id uitgezet (tip voor iedereen).
TouchID uit is absoluut geen tip voor iedereen. TouchID en FaceID maken je toestel juist heel veilig.
TweakerVincent schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:11:
[...]
ja die is het. Ik zal ze eens mailen, maar hopelijk kan ik gewoon binnen 14 dagen cancellen. Wel bizar dat Apple 219 euro toestaat voor alleen ad's verwijderen...
Ja dat is gewoon wat een gek er voor geeft en daar heeft Apple niet echt iets van te vinden.

€219 voor iemand die in crypto handelt (want daar is de app voor). Valt reuze mee. Dat verdien je in een paar dagen (of verlies je in een paar seconde 8)7 )
MAX3400 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:14:
[...]

XSS scripting is wel redelijk uitgesloten bij hedendaagse iOS apps toch?. Dit is geen malafide aanbieder ofz. Edit: ik was met een andere app in de war zie ik 8)7

Verder koop je dit niet met “1 druk op de knop” maar moet je heel bewust minimaal 2x klikken bij een in app aankoop op iOS.

1x om de inapp aankoop te selecteren.
1x om te bevestigen (eventueel met TouchID) of zelfs 2x met FaceID.

Perongeluk zoiets kopen is gewoon of heel erg dom of onzin. Je klikt niet zomaar even ergens rond en hebt dan een aankoop gedaan van €219,-

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 26-04-2018 20:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Via Google kun je binnen 48 uur van een aankoop af. Heeft Apple ook zoiets?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:21:

Verder koop je dit niet met “1 druk op de knop” maar moet je heel bewust minimaal 2x klikken bij een in app aankoop op iOS.

1x om de inapp aankoop te selecteren.
1x om te bevestigen (eventueel met TouchID) of zelfs 2x met FaceID.

Perongeluk zoiets kopen is gewoon of heel erg dom of onzin. Je klikt niet zomaar even ergens rond en hebt dan een aankoop gedaan van €219,-
Ik klikte per ongeluk op de prijs en wilde toen naar home menu gaan. Het gaat dus wel degelijk sneller dan je denkt.... Ik had niet gerealiseerd dat mijn duim de koop bevestigde. Dom, maar ik was moe...

En ook volgens deze link is het geen probleem om terug te vragen: https://www.iculture.nl/tips/geld-terugvragen-apps/

Ik zie alleen de aankoop nog niet terug in mijn lijstje. Zal morgen eens kijken. wel goede leerschool dit. Ik post wel de uitkomst.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 26-04-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:26:
[...]
Ik klikte per ongeluk op de prijs en wilde toen naar home menu gaan. Het gaat dus wel degelijk sneller dan je denkt.... Ik had niet gerealiseerd dat mijn duim de koop bevestigde. Dom, maar ik was moe...
Zoals hierboven. Je hebt al 2x geklikt voor de TouchID bevestiging komt.
PcDealer schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:26:
Via Google kun je binnen 48 uur van een aankoop af. Heeft Apple ook zoiets?
14 dagen met Appstore aankomen maar mogelijk andere regels voor in app aankomen.

Google hanteert ook geen 48 uur voor in app dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:29:
[...]

[...]

14 dagen met Appstore aankomen maar mogelijk andere regels voor in app aankomen.

Waarom zou Apple moeilijk doen over in app aankoop? Aankoop is aankoop lijkt me.

En nee in app kopen gaat veel sneller dan je denkt. probeer maar eens voor de grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:30:
Waarom zou Apple moeilijk doen over in app aankoop?

En nee in app kopen gaat veel sneller dan je denkt. probeer maar eens voor de grap
Niet elke aankoop valt onder dezelfde richtlijnen. Dat is in een echte winkel ook niet zo.

Ik weet hoe in app aankopen werken verder. Dat hoef ik niet te proberen.
Ik zie anders nergens in het artikel iets over in app aankopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 26-04-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Jawel :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:18

Blokker_1999

Full steam ahead

Bij Apple kan je in principe tot 90 dagen na aankoop melding maken van foutieve transacties. Even afwachten tot je de rekening in je mailbox hebt, dan heb je het transactienummer en daarmee kan Apple support aan de slag gaan om de transactie ongedaan te maken indien zij een gegronde reden zien.

De enige reden dat Apple moeilijk kan doen is omdat Apple in dit geval niet de verkopende partij is. Je hebt het niet uit hun app store gekocht maar je hebt het in de app gekocht. Apple treed dan enkel op als betalingsverwerker.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:33:
De enige reden dat Apple moeilijk kan doen is omdat Apple in dit geval niet de verkopende partij is. Je hebt het niet uit hun app store gekocht maar je hebt het in de app gekocht. Apple treed dan enkel op als betalingsverwerker.
Precies dat is het verschil idd.
Oké keurig. Niet relevant hier maar wel keurig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je kan gewoon je geld terug krijgen. Heb dit ook wel eens gehad. Neem gewoon contact op met Apple support, zij zullen je wel doorverwijzen naar iemand die dit afhandelt. Meestal heb je binnen een dag al reactie, maar nu het morgen koningsdag is, zal dat wss maandag pas zijn.

Misschien handig om je betaalgegevens van je account te verwijderen, zodat dit de volgende keer niet gebeurt.

[ Voor 30% gewijzigd door MysticX op 26-04-2018 20:40 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
RWK__ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:39:
Je kan gewoon je geld terug krijgen. Heb dit ook wel eens gehad. Neem gewoon contact op met Apple support, zij zullen je wel doorverwijzen naar iemand die dit afhandelt. Meestal heb je binnen een dag al reactie, maar nu het morgen koningsdag is, zal dat wss maandag pas zijn.

Misschien handig om je betaalgegevens van je account te verwijderen, zodat dit de volgende keer niet gebeurt.
Dank voor je reactie! Ik heb op mijn Ipad en iphone betalen via touch direct uitgeschakeld. Afwachten tot Apple reageert. domme actie van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
€220 om geen advertenties te tonen...? Why?
Met FaceID moet je 2x op de aan/uit knop drukken om betalingen te bevestigen, dat vind ik wel fijn.

In-app geven ze trouwens niet altijd terug naar mijn weten.
Het is een dienst dus je hebt ook niet perse zichttermijn.

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 27-04-2018 00:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakerVincent
opgelost. Ik heb zojuist een refund kunnen doen via https://reportaproblem.apple.com/

Was even schrikken. Kan 14 dagen ook in app gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[...]

[...]

Jouw aannames zijn gelukkig onjuist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:21:
[...]
Jouw aannames zijn gelukkig onjuist
Mooi, laat het een les voor je zijn om niet zomaar overal op te klikken wat los en vast zit want je kunt de schuld bij TouchID proberen te leggen of bij de App maar er heeft er hier maar een daadwerkelijk schuld en dat ben jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:42:
[...]

Mooi, laat het een les voor je zijn om niet zomaar overal op te klikken wat los en vast zit want je kunt de schuld bij TouchID proberen te leggen of bij de App maar er heeft er hier maar een daadwerkelijk schuld en dat ben jezelf.
Dom was het zeker, ik heb betalen met touch id uitgeschakeld om in de toekomst safe te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 14:12
TweakerVincent schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:07:
[...]

ja dat vond ik ook. Is net gebeurd maar vreemd genoeg zie ik mijn aankoop niet terug in de url die daarvoor geschikt gemaakt is: https://reportaproblem.apple.com/
Duurt ongeveer 24 uur voor je hem ziet staan!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
bing69 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:49:
[...]

Duurt ongeveer 24 uur voor je hem ziet staan!
ja klopt kreeg vanmorgen een mail met de aankoop. Yeah 220 euro om geen ads te zien. bizar dat Apple dat toestaat. Die diamond van 1000 dollar oid mocht ook niet. Dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-08 13:28
Hoop dat je de koop ongedaan kunt maken.
Pagina: 1