A-merk vid-kaart probs op de MSI MS-6199VA

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jemimus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
Beste Tweakers,

Ik loop al enige tijd met een probleem rond, namelijk zeer wierdo problemen met de Creative Geforce en Viper 2 op de Microstar 6199VA (versie 2.0C).
Wat ik ook probeer, ik krijg ze met geen mogelijkheid stabiel werkend.

De problemen met de Geforce varieren van spontane vastlopers in Windows omgeving, to blauwe schermen in spellen voor, tijdens en na het spelen (vooral tijdens). Vastlopers in Windows media speler, internet gebruik. Vastopers in Q3, blauwe schermen in Half life (altijd op VMM.VXD).

Viper 2 problemen zijn wat simplerer, in de meeste gavallen weigert hij windows te starten, veilige mode werkt weer wel. Zonder via chipset driver maar wel met nieuwste viper en Q3 drivers/patches loops hij niet vast, maar krijg ik erge texture problemen.
Een keer gezien dat hij wel normaal doorstarte (met de 1.20 via drivers), maar verlogens vastliep bij de eerste de beste muis beweging met erge screen corruption (halve windows en zo).

Ter vergelijking: De 8mb ATI Rage 2 werk helemaal perfect (als die prestatie perfect is te noemen)

Wat ik al heb geprobeerd:
-Zowat all Bios instellingen die er maar zijn
-Schone windows installs op allerlei manieren (Win98SE)
-Zowat elke driver versie van mainboard, kaarten, patches voor spellen
-Creative gebelt
-Creative uitgescholden
-Aopen board gebrobeerd ook met Via apollo set, ALLES WERKTE HELEMAAL PERFECT
-Creative teruggebeld, excuses aangeboden
-6199 uitgescholden, voor 'hoer' uitgemaakt
-6199 uit raam gegooid
-6199 uit vijver gevist
-6199 shoongemaakt
-Elk onderdeer van computer vervangen (andere kast, cpu, geheugen (100 en 133), 6199 zelf een aantal keer, voeding (geen sterkere voeding nog geprobeerd), harddisk, floppy, bekabeling, bla bla bla)

In andere woorden... ik ben bijna bereid een mailbom richting MSI te sturen....

WIE KAN MIJ HELPEN!? (Wie mij helpt een grote knuffel en misschien zelfs een kusje)

Groeten,

Jemimus

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf ook een MS-6199VA, met een voodoo3-2000 pci maar ik heb nergens last van. Heb de nieuwste bios (3.3) en drivers van moederbord gebruikt, divers van CD.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hey eppie, ik hep ook een ms-6199VA, maar waar kan ik die nieuwste bios/drivers downloaden??

specs

Verwijderd

Ik had de zelfde problemen op m'n asus p3v4x...

Ik heb er een nieuwe voeding (300 watt) erin gezet en alles was opeens oki ;-))

Verwijderd

Ik heb ook een MS 6199 VA met een Geforce. Werkt bij mij zonder problemen.

Ik heb ook alle patches en updates gedownload die er zijn, maar niet omdat ik problemen had maar om NOG betere prestaties te krijgen. (met succes!)

Je kan proberen om er een andere voeding in te gooien. (300) Geforce heeft tuurlijk wel genoeg juice nodig om te werken!

Als dat ook nog niet werkt moet je gewoon een ander mainbo erin gooien. Dan kun je tenminste plezier hebben van de wondere wereld die Geforce heet :o :)