Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Beste Tweakers,

ik heb sindskort een probleem met mijn EVGA GeForce 980ti.
Tijdens het gamen ging ineens het beeld op zwart terwijl de pc niet crasht want het geluid gaat door enz.
Toen heb ik dus een reset moeten doen en sindsdien krijg ik geen beeld meer in Windows (wel nog in de post)

Toen heb ik voor de zekerheid mijn pc volledig opnieuw geïnstalleerd en dat ging ook allemaal prima maar zodra ik de drivers installeer (zelf downloaden van Nvidia of via Windows Update maakt geen verschil) gaat het beeld meteen op zwart en kan ik dus niks meer. De pc hangt niet vast en de monitor gaat niet in slaapmodus of iets dergelijks dus ik ga er van uit dat hij wel een signaal ontvangt. De backlight van de monitor brand ook gewoon).

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

- Volledig schone installatie van mijn pc
- Verschillende driver versies van de Nvidia site getest en ook Windows Update de driver laten installeren.
- Een andere videokaart in mijn pc gezet en deze werkt zonder problemen.
- De 980ti in 2 andere pc's getest met de zelfde resultaten als hierboven beschreven.
- De 980ti als 2e videokaart in een pc gezet maar dan boot de pc niet meer.

Kortom het lijkt dus duidelijk aan de videokaart te liggen maar hebben jullie nog ideeën die ik kan proberen? De kaart is nu 3 jaar oud en heeft me destijds 700 piek gekost dus het zou extreem kl*te zijn als hij het nu begeven heeft. Er zit dus ook geen garantie meer op.

Hopelijk heeft iemand nog een idee.

Groetjes,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Andere uitgang of een 2e monitor (erbij) geprobeerd?

Heb zelf een keer gehad dat om een of andere vage reden het scherm op zwart bleef met 1 scherm, en als ik een 2e aansloot dat ineens beide schermen wel wilde werken (lang verhaal, monitor kon een hogere resolutie aan dan de videokaart zelf, maar met 2 schermen op magische wijze wel de juiste resolutie en dus wel beeld, wil niet zeggen dat het bij jou ook het geval is, maar het is altijd het proberen waard).

Overigens is het plaatsen van de gehele PC specs wel handig, kan ook iets zijn van een voeding die geen puf meer heeft (zie wel dat je getest hebt in andere PC's, maar als daar bijvoorbeeld een voeding inzit die ook niet sterk genoeg is kun je hetzelfde resultaat krijgen).