Nieuwe videokaart, advies omtrent keuze graag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Huidige componenten: http://www.userbenchmark.com/UserRun/8477631

Ik zoek een?
Videokaart, aangezien dit een zwak component is mijn pc.

Wat is je budget?
€200-300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt mij niet heel veel uit, het liefste een kaart die niet te veel warmte produceert.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Kaart word gemonteerd in een ruime kast, met voldoende koeling.

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:57
Voor je budget kan je een makkelijke keuze maken, maar voor echt goed advies hebben we meer info nodig.
Welke games, welke resolutie, welke texture kwaliteit en welke fps?
Hoe heb je bepaald dat je GPU de bottleneck is?

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Ik wil voornamelijk battlefield 1 en hearts of iron IV spelen.
Uit de test van userbenchmark kwam naar voren dat mijn GPU de zwakke schakel is in mijn pc.
Resolutie 1920x1080p, texture, kwaliteit en fps zeggen mij niet zo heel veel.... Het liefste een GPU waar ik enige tijd mee vooruit kan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is je keuze ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:57
Check https://nl.hardware.info/...marks-met-23-videokaarten voor benchmarks.
Userbenchmark geeft een indicatie, maar de enige manier om zeker te weten wat de bottleneck is, is meten tijdens het gamen. Gebruik MSI Afterburner of Windows Taakbeheer.
Als je niet weet wat texture kwaliteit (low, medium, high, ultra) en fps (frames per second) zijn, kunnen we je moeilijk helpen.
Wil je eigenlijk wel upgraden? Ben je op dit moment ontevreden over de performance?

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 07:07
De kaart die binnen je budget past is een gtx1060 6gb. (Let erop dat je de 6gb versie hebt, die is beter en niet alleen qua geheugen dan de 3gb). Kan ook op de vraag en aanbod kijken of je een koopje kan scoren op een tweedehands kaart, dat is de moeite waard. Zorg wel dat je hem dan test en persoonlijk op haalt.
Pagina: 1