Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Beste Tweakers,

Het lukt mij niet om mijn gastnetwerk werkend te krijgen op mijn TP-Link TL-WDR3600 met DD-WRT.
Het aanmaken is geen probleem, het netwerk is ook gewoon zichtbaar maar ik kan niet aanmelden.

Even een kleine omschrijving van mijn netwerk:
Glasvezelmodem -> Router (TP=Link Archer C7 originele firmware) 192.168.0.1
Router -> Switch1 -> Switch2 - Router/AP (TP-Link TL-WDR3600 met DD-WRT v3.0-r35770 std (04/20/18)) 192.168.0.3 zonder DHCP en WAN als switch dus de kabel vanaf de router zit in de WAN.
De gewone wifi netwerken op 2.4 en 5Ghz werken normaal.
Zie onderstaande afbeelding voor de instellingen van het gastnetwerk:

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~nossie/dd-wrt.png

Het netwerk is dus zichtbaar tussen de andere wifi netwerken maar ik kan niet aanmelden.
Ik zou nog AP isolatie aan kunnen zetten om het helemaal veilig te maken.
Ik heb geprobeerd om het gewoon op bridged te zetten maar dat maakt niets uit.
Ik gebruik dezelfde beveiligingsinstellingen als voor mijn gewone wifi, ik heb het netwerk geprobeerd zonder beveiliging, ook dat werkt niet.
Ik heb verschillende voorbeelden gebruikt die ik op verschillende forums vond maar allemaal met hetzelfde resultaat.

Ik denk dat het probleem is dat al die voorbeelden uitgaan van een router met DHCP ingeschakeld, dat heb ik dus niet want het is een access point.

Of heb ik iets anders over het hoofd gezien?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit op te lossen.

Mvrgr.

Nossie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:37
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb deze how-to gebruikt om een gastnetwerk aan de praat te krijgen op een access-point met DD-WRT. Access-point wordt dan dus gebruikt om:
  1. Je eigen (prive) netwerk uit te breiden
  2. Gasten te laten inloggen op een ander (afgesloten) netwerk
Goed de how-to volgen en dan werkt het als een trein (bij mij dan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
@slow whoop Dank je wel voor je tip.

Ik heb de instellingen overgenomen (bijna) alles staat hetzelfde,heet is wel even zoeken want alles staat wat anders. Ik heb nu waarschijnlijk ergens iets fout gedaan want ik kan niet meer bij de router.
Alle wifi's zijn nog wel in de lucht maar na 'Instellingen toepassen' liep de router vast. Ook na de stekker er uit start ie wel op maar ik kan er niet bij.

Dus van de week maar even een factory reset en even overnieuw beginnen,,,,

Ik kom er later op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:37
Dat is ook precies mijn ervaring toen ik er mee bezig was. Ik heb een paar keer de boel volledig moeten resetten omdat ik er niet meer bij kon, ook niet bekabeld. Geen idee wat ik toen precies verkeerd heb gedaan, misschien verkeerde IP (ranges) ingesteld of zo. Heb ook gemerkt dat als je een keer vergeet op "Apply settings" te klikken dat je dan ook met een corrupte configuratie kan komen te zitten, en er niets meer mee kunt.

Maar uiteindelijk kreeg ik het aan de praat en sindsdien heb ik er niet meer naar omgekeken. Bij mij draait het op een antieke TP-Link TL-WR1043ND v1 router.

Succes er mee!