Beste Tweakers,
Het lukt mij niet om mijn gastnetwerk werkend te krijgen op mijn TP-Link TL-WDR3600 met DD-WRT.
Het aanmaken is geen probleem, het netwerk is ook gewoon zichtbaar maar ik kan niet aanmelden.
Even een kleine omschrijving van mijn netwerk:
Glasvezelmodem -> Router (TP=Link Archer C7 originele firmware) 192.168.0.1
Router -> Switch1 -> Switch2 - Router/AP (TP-Link TL-WDR3600 met DD-WRT v3.0-r35770 std (04/20/18)) 192.168.0.3 zonder DHCP en WAN als switch dus de kabel vanaf de router zit in de WAN.
De gewone wifi netwerken op 2.4 en 5Ghz werken normaal.
Zie onderstaande afbeelding voor de instellingen van het gastnetwerk:

Het netwerk is dus zichtbaar tussen de andere wifi netwerken maar ik kan niet aanmelden.
Ik zou nog AP isolatie aan kunnen zetten om het helemaal veilig te maken.
Ik heb geprobeerd om het gewoon op bridged te zetten maar dat maakt niets uit.
Ik gebruik dezelfde beveiligingsinstellingen als voor mijn gewone wifi, ik heb het netwerk geprobeerd zonder beveiliging, ook dat werkt niet.
Ik heb verschillende voorbeelden gebruikt die ik op verschillende forums vond maar allemaal met hetzelfde resultaat.
Ik denk dat het probleem is dat al die voorbeelden uitgaan van een router met DHCP ingeschakeld, dat heb ik dus niet want het is een access point.
Of heb ik iets anders over het hoofd gezien?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit op te lossen.
Mvrgr.
Nossie
Het lukt mij niet om mijn gastnetwerk werkend te krijgen op mijn TP-Link TL-WDR3600 met DD-WRT.
Het aanmaken is geen probleem, het netwerk is ook gewoon zichtbaar maar ik kan niet aanmelden.
Even een kleine omschrijving van mijn netwerk:
Glasvezelmodem -> Router (TP=Link Archer C7 originele firmware) 192.168.0.1
Router -> Switch1 -> Switch2 - Router/AP (TP-Link TL-WDR3600 met DD-WRT v3.0-r35770 std (04/20/18)) 192.168.0.3 zonder DHCP en WAN als switch dus de kabel vanaf de router zit in de WAN.
De gewone wifi netwerken op 2.4 en 5Ghz werken normaal.
Zie onderstaande afbeelding voor de instellingen van het gastnetwerk:

Het netwerk is dus zichtbaar tussen de andere wifi netwerken maar ik kan niet aanmelden.
Ik zou nog AP isolatie aan kunnen zetten om het helemaal veilig te maken.
Ik heb geprobeerd om het gewoon op bridged te zetten maar dat maakt niets uit.
Ik gebruik dezelfde beveiligingsinstellingen als voor mijn gewone wifi, ik heb het netwerk geprobeerd zonder beveiliging, ook dat werkt niet.
Ik heb verschillende voorbeelden gebruikt die ik op verschillende forums vond maar allemaal met hetzelfde resultaat.
Ik denk dat het probleem is dat al die voorbeelden uitgaan van een router met DHCP ingeschakeld, dat heb ik dus niet want het is een access point.
Of heb ik iets anders over het hoofd gezien?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit op te lossen.
Mvrgr.
Nossie