Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Schuim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 17:09
Mede-auteur:
  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 08:44

Beakzz

Afbeeldingslocatie: https://venturebeat.com/wp-content/uploads/2018/03/frostpunk_city_1920x1080_logo.jpg?fit=578%2C325&strip=all

Frostpunk

• Type: RTS/City Builder
• Platform: PC
• Release: 24-4-2018
• Website: Frostpunk

• Ontwikkelaar: 11 Bit Studios
• Uitgever: 11 Bit Studios

Setting

THE CITY MUST SURVIVE
Frostpunk is a society survival game where heat means life and every decision comes with a cost. You face the task of building the last city on Earth and securing the means necessary for your people to survive.

MAINTAIN HOPE
Survival is about hope and the will to live. Your ability to spark and maintain them both in your people will be a deciding factor in your success.

MAKE THE LAW
Society is a group of people who abide by the same rules and share similar beliefs. Establish laws that regulate the existence of your growing society. Decide on their working routine, healthcare, food provision and other crucial aspects of everyday life. Maintain their hope and contentment – the moral condition of your society is as important as securing the basic means to keep them fed and safe.

WEIGH UP YOUR CHOICES
Some of your decisions will seem small – like deciding the fate of a troubled citizen or meeting the demands of a newborn faction – but be aware that the sum of your doings can lead to unexpected results. Your people put their faith in you, but their devotion is not limitless. Leadership can be a burden.

DEVELOP NEW TECHNOLOGIES
Survival demands progress. React to current events, but don’t forget about the long term and investing in development and technological progress. Providing a highly advanced infrastructure with self-powered automatons, airships and other technical wonders is difficult, but achievable. It all depends on your management and leadership skills.

EXPLORE THE FROSTLAND
While New London is your main focus, there is much more to the world than what lies within the limits of your city. Expeditions, while risky, can bring you valuable intel, precious supplies and grow your society’s population. There may be people out there, and their fate lies solely in your hands.

SHAPE YOUR SOCIETY
If you reach a turning point, do not hesitate to determine the path of your people. Should you rule them with an iron fist... or show them a way of compassion and faith? Reach for extremes or try to find a fair balance. Whichever you choose, remember: there’s no turning back.

GO BEYOND THE CAMPAIGN
The main story campaign can go different ways depending on your playstyle, but it is still not the only challenge to tackle. Frostpunk offers different scenarios and additional updates with new content will be added in the future.

Afbeeldingslocatie: https://www.gamers.de/wp-content/uploads/2018/03/Frostpunk-new-screenshot-2-810x400.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.benchmark.pl/uploads/article/65690/BIGICON/08f3d8034e8cc62488154303664c4a916a00711d.jpg

Announcement

Frostpunk is a brand-new title from the creators of This War of Mine. It’s a society survival game that asks what people are capable of when pushed to the brink of extinction. In an entirely frozen world, people develop steam-powered technology to oppose the overwhelming cold. The city’s ruler has to manage both the citizens and the infrastructure they live in. The leader’s tactical skills face challenges that will frequently question morality and the basic foundations of what we consider organized society. Optimization and resource management often clash with empathy and thoughtful decision-making. While city and society management will consume most of the ruler’s time, at some point exploration of the outside world is necessary to understand its history and present state.

What decisions will you make to ensure the survival of your society? What will you do when pushed to the limit? And...

...who will you become in the process?

Afbeeldingslocatie: http://www.voltio.com/wp-content/uploads/2018/04/frostpunk.jpg

De game speelt zich af in een setting waar de wereld is ten onder gegaan aan sneeuwstormen, jij beheert een stoomreactor waarmee je je volgelingen van warmte voorziet en waaromheen je je samenleving weer dient op te bouwen.
Dit alles in een ontzettend sfeervolle setting met een permadeath twist.

[ Voor 99% gewijzigd door Schuim op 30-04-2018 11:23 ]

AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Ziet er vet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 26-04-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05 04:03
Echt wel een leuke game maar je moet meteen van het begin goed weten wat je doet...
Warmte is heel belangrijk en de juiste gebouwen moeten op je inner circle komen zodat ze genoeg warmte krijgen. Ook moet je bepaalde dingen al vrij snel onderzoeken omdat je ander zonder bepaalde resources komt.

Veel leuke keuzes die je kan maken zoals geloof of orde kiezen wat dan weer verschillende gebouwen geeft en een andere sfeer aan de game.

Onverwachte topper dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik vind vooral het scouten erg leuk doordat je steeds meer te weten komt over de wereld en wat er gebeurd is.

Ik ben er nu bijna 6 uur mee bezig geweest en 2 momenten gehad waar het bijna game over was. 1 keer vanwege te weinig coal en 1 keer vanwege verlies van hope. Het gaat redelijk goed, maar ik weet gewoon dat er iets overwachts gaat gebeuren waar ik niet klaar voor ben :P Het is stressvol, maar niet zo erg als in een game als Northgard waar je continu moet reageren op alles. Het lijkt er wel op dat je je kan voorbereiden op het ergste. Het is ook super sfeervol! En moeilijk om te stoppen elke keer als ik er mee begin.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 08:44
Wilde vanmiddag al een topic maken, maar fijn dat ik gestoord werd anders hadden we er twee gehad :)

Spel ziet er mooi uit en past helemaal in mijn straatje, maar ik ben er nog niet over uit of dit een spel is wat ik in de lente/zomer wil spelen. Voelt voor mij aan als een game voor rond de kerst.

Spel is trouwens wat voordeliger bij Fanatical (geen grijze key) https://www.fanatical.com...4a47b9d&mc_eid=1ae01527bb

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
Ik dacht even dit spel een keer proberen.
En nu is het 5 uur sochtends...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:56
Klinkt goed allemaal deze game, straks even downloaden. Mooi dat er ook een topic voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ok, nu ik wakker ben wat uitgebreider.

Qua feeling lijkt de game erg op We Are Billions. Net zo verslavend.
Je bent druk bezig met een basis bouwen zodat je settlertjes niet kapot vriezen. En dan krijg je af en toe een curveball waardoor je snel moet aanpassen.
Met op het eind de ultieme test waardoor je merkt dat je fantastische basis allemaal gebreken heeft ;)

Het is ook een beetje "door schaamt en schande wijs worden". Je wordt niet echt bij het handje genomen als het gaat om leren hoe de game werkt. Ik ben een paar keer opnieuw begonnen omdat ik alles compleet verkeerd had gedaan.
Al merkte ik later dat het ook prima te doen is om gebouwen te dismantelen als ze verkeerd staan. Je krijgt een groot deel van de kosten terug.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Gordon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-05 15:00
Ik hield deze ook al een tijdje in het oog en ik vind het gewoonweg zalig tot nu toe.
Hopelijk nog wat extra content want de paar scenario's zullen niet genoeg zijn voor herspeelbaarheid op lange termijn.

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
Dr.Gordon schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:52:
Ik hield deze ook al een tijdje in het oog en ik vind het gewoonweg zalig tot nu toe.
Hopelijk nog wat extra content want de paar scenario's zullen niet genoeg zijn voor herspeelbaarheid op lange termijn.
Dan heb ik goed nieuws voor je: https://www.pcgamer.com/f...hit-250000-in-three-days/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:49

JanAd

Wind’s howling

@Avioto Geweldig nieuws. (y)
Ik heb het woensdag gekocht maar door drukte nog maar een uurtje kunnen spelen (en net nu zit ik een weekend naar de zee)... Maar ik had wel wat schrik voor de herspeelbaarheid.
Bij deze is dat hopelijk ook wat opgelost.

Het spel zelf ziet er alvast geweldig uit en met We Are Billions heb ik mij toch ookal +100u. kunnen amuseren.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37

Mauz1978

Console War Veteran

Ik vind het ook een heerlijk spel. Ik zou wel willen dat je helemaal kon inzoomen. En weet iemand of je een wet naderhand ook kan intrekken? Ik zie voorlopig nergens nog die optie...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
Mauz1978 schreef op zondag 29 april 2018 @ 07:54:
Ik vind het ook een heerlijk spel. Ik zou wel willen dat je helemaal kon inzoomen. En weet iemand of je een wet naderhand ook kan intrekken? Ik zie voorlopig nergens nog die optie...
Ik geloof niet dat dat kan, ik denk dat het de bedoeling is dat je elke run op een bepaalde manier speel (mensen onderdrukken of ze alle vrijheid geven) en wetten leveren daar een grote bijdrage aan. Ik raad mensen wel aan om je niet druk te maken als je even geen nieuwe wet instel, ik stel ze alleen in als ik ze echt nodig heb of als er geen nadelen zijn. En dat gaat prima tot nog toe.

Ik denk dat ik dichtbij het einde ben, ik zit rond de 10 uur. Het is wel erg stressvol nu :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:56
Ik ben gisteren gebanned van mijn stad. Ik had discontent heel hoog en hope heel laag. Ik wist echt niet wat ik verkeerd deed. Game over, alles weg. Vanavond maar weer eens overnieuw beginnen en regelmatig saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-05 06:04
Heb ongeveer 3 uurtjes gespeeld, dus zit nog erg in het begin van de stad voor mijn gevoel. Tot dusver echt een verslavende game. Al kan ik wel begrijpen dat als het lukt om een goede stad te bouwen, het saaier wordt omdat keer op keer te doen.

Maar nu alles nog nieuw is, en vooral veel uitzoeken is, vind ik het erg leuk. Paar keer opnieuw moeten starten omdat ik niet goed had gelezen of foute keuzes maakte, maar ook dat maakt het wat uitdagender. Graphics en sfeertje zijn ook prima.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Vind 'm heerlijk. Ben nu m'n tweede run aan het doen, en kom daar pas achter bij de wetten dat je van bij dezelfde wet kan kiezen tussen twee (een rondje, is dan eigenlijk 2 halve rondjes). Ik ben nu '19 dagen' verder en het gaat aardig. Zo'n 350 mensen in mn stad, aardig hoopvol en niet ontevreden. Leuk spel!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
Alexknl schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:24:
Ik ben gisteren gebanned van mijn stad. Ik had discontent heel hoog en hope heel laag. Ik wist echt niet wat ik verkeerd deed. Game over, alles weg. Vanavond maar weer eens overnieuw beginnen en regelmatig saven.
Als je met de muis op de hope en discontent balkjes gaat staan krijg je precies te zien waarom.
De grootste problemen:
Onbehandelde zieken
Doden
Inpopulaire beslissingen of wetten
Soep
Huizen kouder dan "livable"
Honger

Een ander ding dat niemand je vertelt: Met de middelste muisknop kun je gebouwen draaien voordat je ze bouwt.

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 30-04-2018 07:13 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 10:19
RocketKoen schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:11:
Een ander ding dat niemand je vertelt: Met de middelste muisknop kun je gebouwen draaien voordat je ze bouwt.
Hier kwam ik dus ook perongeluk achter, erg handig! Zeker als je meerder workshops wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

RocketKoen schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:11:
[...]

Echt waar joh? Wist ik ook niet.

Heb er nu enkele uren in zitten en ik vind het wel een verademing. Het is wel een city builder, maar toch meer een survival game.

Vind wel dat het aantal te bouwen medical buildings tov andere facilities wel fors is. Dat mogen ze wel wat tweaken vind ik.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 17:09
8GUS schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:13:
[...]
Vind wel dat het aantal te bouwen medical buildings tov andere facilities wel fors is. Dat mogen ze wel wat tweaken vind ik.
Ik zit een beetje met het zelfde gevoel, maar aan de andere kant zit er ook wel weer logica achter, mensen worden nou eenmaal snel ziek in de kou als ze het niet gewent zijn.

Heb nu na 5x over nieuw begonnen te zijn uit eindelijk tot aan dag 35 vol weten te houden, om dat dan weer niet te overleven :+
Maar elke pot speelt weer totaal anders.

Ik kan me niet een game heugen waarbij elke kleine beslissing zo groot verschil op het spelverloop heeft, en dat geeft het een mega hoge replay value.

AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Schuim schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:21:
[...]

Ik zit een beetje met het zelfde gevoel, maar aan de andere kant zit er ook wel weer logica achter, mensen worden nou eenmaal snel ziek in de kou als ze het niet gewent zijn.
Hoewel ik wel met je eens ben blijft het natuurlijk wel een game waarbij je niet je hele stad vol met medical huts wil hebben. Daar mag gewoon wel wat balans in zijn. Ze kunnen ook wat meer mensen in die hutten toelaten.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
8GUS schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:35:
[...]

Hoewel ik wel met je eens ben blijft het natuurlijk wel een game waarbij je niet je hele stad vol met medical huts wil hebben. Daar mag gewoon wel wat balans in zijn. Ze kunnen ook wat meer mensen in die hutten toelaten.
Je kan de capaciteit verdubbelen met een law.
En je kan ook voorkomen dat ze ziek worden door de verwarming wat hoger te zetten. Bij comfortable (rood) wordt niemand ziek.

Als het uit de hand loopt gebruik ik triage.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik heb het overleeft na de 3e keer!
Een tip:
Bouw regelmatig opslagruimte voor voornamelijk kolen en voedsel.
Want daar kun je niet teveel van hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Hmm... ik heb de Londenaren 'overleefd'en alles explored. Voor de rest is alles op peil. Het enige wat nu veranderd is de kou en daar speel ik nog op in, maar komt er nog wat anders? Of heb ik het zo 'uitgespeeld?'..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:22
Mauz1978 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:42:
Hmm... ik heb de Londenaren 'overleefd'en alles explored. Voor de rest is alles op peil. Het enige wat nu veranderd is de kou en daar speel ik nog op in, maar komt er nog wat anders? Of heb ik het zo 'uitgespeeld?'..
Na de storm is het afgelopen - dan kun je kiezen voor een volgende scenario waarbij je een 4-tal silo's met zaden moet warm houden. Er zijn in totaal 3 scenario's. Men heeft aangekondigd dat er meer content komt - zie de Steam page - maar nog niet bekend wat dat gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door ZiSE op 30-04-2018 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Mauz1978 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:42:
Je laatste missie wordt "the storm". je hebt die speciale scout ballon nodig om te zien wanneer de storm begint. Maar je ziet op je map steeds meer locaties bevriezen.
Dan wordt het zo koud dat je geen raw food meer kan verzamelen en werken voor mensen steeds lastiger wordt (tip: automatons op je kolenmijnen).
Uiteindelijk moet je een paar dagen overleven met -150. Dan is het zelfs met een maximaal geupgrade reactor + overdrive nog very cold in de "houses".

Als je die storm overleeft zonder dat al je mensen doodvriezen (of in opstand komen) dan heb je gewonnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou graag andere locaties zien voor de basis, alle 3 de scenarios gedaan en 'gewonnen'. 1 tip, neem 'purpose/order' en neem propaganda center, hiermee kun je een hoop 'hope' terugwinnen tijdens de vriesperiode. Ook patrols geven extra hope.

Een aantal dingen krijg ik niet unlocked en blijven grijs, de 'organ transplant' en 1 bij de kinderarbeid. Is dat voor iedereen zo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Laatst online: 02-05 18:20
Van het weekend gespeeld en ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik voor het laatst zulke lange speelsessies heb gehad :) Mooi thema, sfeer is goed uitgewerkt en de moeilijkheidsgraad ligt niet te laag op zelfs het gemiddelde niveau.

Na in m'n tweede poging de extreme vrieskou gehaald te hebben, moet ik achteraf zeggen dat ik toch het gevoel heb dat ik 'geforceerd' wordt bepaalde beslissingen te nemen en dat er minder keuzes tot overwin(n)(ter)ing zijn dan ik had gehoopt. Misschien is het naief, maar ik had gehoopt om ook zonder al te draconische maatregelen het tot een goed einde te kunnen brengen.
Dit heeft vooral te maken met een aantal laws die je kan tekenen. Zo koos ik steevast voor de meest 'ethische' weg en had ik uiteindelijk alle mensen gered en warm in mijn dorp zonder daarbij concessies te doen. Daarnaast had ik mezelf een aantal uitdagingen gegeven: geen hothouses, geen infirmaries en geen steam hubs.
Met 600+ man ging dit eigenlijk nog wel prima rond dag 35-40, ik moest wel opeens 1001 hunter huts maken om een enorme hoeveelheid voedsel te verzamelen binnen 5 dagen, maar uiteindelijk had ik de benodigde hoeveelheid voedsel.
Zoals iemand eerder al zei, maak veel resource depots, deze zijn echt nodig. Automatons doen ook wonderen.

Maar uiteindelijk (3 dagen voor het einde) ging het mis. Ik negeerde in eerste instantie het verzoek om Triage, maar vlak daarna zag ik toch de noodzaak in om dit (zonder verzoek) toe te passen. Dit resulteerde in een keiharde val van hope, waar ik uiteindelijk niet meer bovenop kwam omdat ik bepaalde ethische beslissingen had genomen waardoor ik al die dingen die je hoop zouden kunnen geven niet kon gebruiken.
En zo werd ik 1 dag voor het einde, met -140, verbannen met volle resource depots, een zooitje doden door Triage, maar met vooral maar 10% hope en 0% discontent.
Tsja........

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb m ook zojuist uitgespeeld. Een juweeltje. Echter wat kort, dit was mijn tweede run, waarbij ik uiteraard nog t een en ander ontdekte, maar echt heel moeilijk was het dus niet (ik ben wel erg into building games, dat zal geholpen hebben ;)). Het is ook jammer dat je niet door kan spelen. Had graag alles na de storm effe op orde willen zetten en dat het een compleet self sufficient stadje werd, met outposts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Ook uitgespeeld, na een uurtje of 6-7. Dus inderdaad was het misschien nog niet heel moeilijk, maar toch voelde het voor mij wel de hele tijd uitdagend. Ben ook eens met Mauz, ik had graag nog even doorgespeeld, al was het maar om alle gebouwen te ontdekken en te plaatsen.

Volgens mij kun je de moeilijkheidsgraad ook nog wat omhoog gooien. Had trouwens echt als een dictator gespeeld, dus heb wel zin om het nog eens te proberen met een andere insteek. Sowieso begrijp ik het nu allemaal wat beter waardoor ik mijn stad iets anders zou bouwen.

Dus eerst nog eens replayen voordat ik aan dat andere scenario begin. Waarschijnlijk houdt deze versie van het spel me toch zo'n 20-25 uur zoet. Hopelijk komen er daarna snel extra scenario's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Iemand trouwens al op hard gespeeld? Heb het nu paar keer geprobeerd maar het is ook echt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Xamsix schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:43:
Iemand trouwens al op hard gespeeld? Heb het nu paar keer geprobeerd maar het is ook echt hard.
Heb medium uitgespeeld.

Ben nu bezig met een hard run. 2x in de fout omdat m'n hope te laag ging rond dag 10/11 al.
1e keer had ik warmere woningen beloofd. Ik zette perongeluk m'n overdrive aan en weer uit, iedereen over de zeik waar ik niet meer bovenop kwam haha.
2e keer was er iets mis met m'n weg naar de Hunting huts, en had ik 1 of 2 dagen geen raw food input, toen was het ook over en uit.

Vind wel om in 2 dagen de hope terug te krijgen bijna niet te doen. Of je moet net wat mazzel hebben met je policy's en andere events.

Een aantal dingen moet je net mee hebben. Volgens mij is het weer tot op zekere hoogte random, dat kan soms tegen zitten. Als je dan niet genoeg in ontwikkeld bent word iedereen ziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 23:02
Kort samengevat:
Heel interessant concept, ik heb al meerdere steden gebouwd en vind het ontzettend leuk om te spelen. Pakweg 20 uur erin gestoken tot nu toe.

Voor degene die zeggen: ik heb hem al uitgespeeld en vond hem kort en simpel:
Kies eens voor andere laws en probeer het op de hard difficulty te spelen. Op easy en medium weet je vrij snel een stad te bouwen die alles makkelijk overleeft. De uitdaging zit hem in de diversiteit en niet in het herhalen van easy mode.

Mochten mensen vast zitten of andere vragen hebben dan stel ze gerust :)

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
prutser001 schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:40:
Ik zou graag andere locaties zien voor de basis, alle 3 de scenarios gedaan en 'gewonnen'. 1 tip, neem 'purpose/order' en neem propaganda center, hiermee kun je een hoop 'hope' terugwinnen tijdens de vriesperiode. Ook patrols geven extra hope.

Een aantal dingen krijg ik niet unlocked en blijven grijs, de 'organ transplant' en 1 bij de kinderarbeid. Is dat voor iedereen zo.
De faith playthrough is een stukje uitdagender op hogere difficulty kan ik je zeggen ;).
Afhankelijk van welke van de 2 keuzes je maakt in een law kun je wel of niet de andere vertakking in. Als je elke keer dezelfde laws pakt dan val je ook maar continue in herhaling :)
Xamsix schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:12:
Ook uitgespeeld, na een uurtje of 6-7. Dus inderdaad was het misschien nog niet heel moeilijk, maar toch voelde het voor mij wel de hele tijd uitdagend. Ben ook eens met Mauz, ik had graag nog even doorgespeeld, al was het maar om alle gebouwen te ontdekken en te plaatsen.

Volgens mij kun je de moeilijkheidsgraad ook nog wat omhoog gooien. Had trouwens echt als een dictator gespeeld, dus heb wel zin om het nog eens te proberen met een andere insteek. Sowieso begrijp ik het nu allemaal wat beter waardoor ik mijn stad iets anders zou bouwen.
Zie mijn bovenstaande reactie, speel op hard en pak niet de makkelijk route. Dan moet je opeens heel anders gaan nadenken en spelen en ga je keer op keer falen.

[ Voor 34% gewijzigd door Meridius op 09-05-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ik ben niet van het herspelen van scenario's op verschillende manieren. Als ik eenmaal iets heb uitgespeeld ben ik er meestal wel klaar mee. Ik zou hier heel graag een sandbox game van willen hebben zoals Cities: Skylines. Gewoon dat je 'oneindig' kan doorgaan, dat je dat gat waarin je woont kan uitbreiden en je mensen groeit (toestroom vluchtelingen, maar ook babies en 'natuurlijke' sterfte). Dan zou ik dit eindeloos spelen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10
Ik heb deze game een tijdje geleden gekocht en vind de setting zoals de meesten echt briljant! het sfeertje is heerlijk en de modus om te overleven voelt ook echt als een drukkend zwaard in je nek. op zich als je weet welke laws je kunt gebruiken dan wordt het wel makkelijker. ik heb een aantal keer het geloof gebruikt en daar zitten een heleboel handig perks in waardoor je eigenlijk nooit meer boze mensjes krijgt.

Het exploren vond ik ook wel het leukste eigenlijk waardoor je inderdaad steeds meer het verhaal krijgt te horen van het betreffende scenario.

Vond wel dat 3 scenarios wat kort of weinig zijn voor een spel zeker met het gemis van een sandbox modus....

maar wacht met smart op de volgende scenarios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Superleuk spel. Net een beetje last gehad van wat londonaren die niet helemaal happy waren. Laat ik maar zeggen: I did my best.....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46
Spel ziet er goed uit maar het lijkt erop dat er nog minder gameplay in zit dan bij banished. Ik schat dat ik een uur of 8 met de eerste game bezig was. Best wel uitdagend maar het spel is vergevingsgezind. Ik maakte de 'fout' te kiezen voor het in leven houden van zieken. Vervolgens had ik 70 man in palitative care, dat was wel een burden want ze werkten niet, aten wel en alle resources /workers gingen in medic posts. Maar toch niet afgegaan.

Surviving mars/Planet Base zat voor mij meer gameplay in.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja ik vind het ook weinig en bovendien vind ik het uitdagend om binnen de 40 or so dagen je tech tree volledig af te lopen. Zal wel aan mij liggen. Heb nu "the storm" wel overleefd maar wat mij betreft kwam deze veel te vroeg. ik was nog vollop aan het exploren (leuk!).

Het is gewoon zonde om zo'n spel met zo'n kort scenario op te zadelen. We want more.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Er komt wss nog meer volgens Steam
1. I've already finished the game! Do you plan to add more content?
It's a great question! And the simplest answer is: YES, we do plan to add more content. More complicated answer is: we have A LOT of ideas ourselves and we also listen to our community (that's you!). We plan to polish some rough edges of the original game - you're reporting some issues with difficulty balance, with minor bugs and such. We want to fix that! We also plan to add more modes and scenarios to the game. What are they going to be exactly? It's too early to announce - but you should be excited. And yes - a sandbox/endless mode is on our mind as well. Frostpunk is going to grow - all you have to do right now is to wait a little bit. We do plan to release a roadmap for our development plans as soon as we're ready. Stay tuned!
Ik heb door tijdsgebrek nog niet zo erg veel kunnen spelen. Ik zit nu vrij 'safe' op een paar dagen van de storm. Normaal gezien kan ik het deze keer overleven en dan de andere scenario's eens proberen.

Ik zou graag gewoon eens willen doorspelen met bv meerdere steden op één map die je kan uitbouwen.

[ Voor 48% gewijzigd door JanAd op 28-05-2018 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Dinictus208 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:33:
Ja ik vind het ook weinig en bovendien vind ik het uitdagend om binnen de 40 or so dagen je tech tree volledig af te lopen. Zal wel aan mij liggen. Heb nu "the storm" wel overleefd maar wat mij betreft kwam deze veel te vroeg. ik was nog vollop aan het exploren (leuk!).

Het is gewoon zonde om zo'n spel met zo'n kort scenario op te zadelen. We want more.
Zal meer de bedoeling zijn de speler te dwingen tot keuzes. In mijn tweede game ben ik direct met twee workshops van start gegaan en gebruik ik vaak de 24 uur cooldown omstebeurd. Nu gaat het wel erg rap, heb soms de resources niet. Of ik de hele tree ga halen weet ik niet, heb nog behoorlijk wat dagen te gaan (de storm is nog niet in zicht).

Maar goed je tweede game is uberhaupt stuk makkelijker want
spoiler:
dan ga je zo snel mogelijk naar de tesla stad en krijg je daarna elke dag een steam core
. Ik zit nog early mid game en heb nu al 5 automatons lopen :+ ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Na totaal een 52 uur in de game te hebben gestoken en de 3 scenario's op hard uit te hebben gespeeld kan ik zo goed als niets meer doen.

Op hard heel vaak overnieuw moeten beginnen door stomme foutjes van mijzelf, micromanagement hoofdpijnen en randomness van zieken. Soms worden bijvoorbeeld alleen een paar kids ziek wat weinig boeit en soms worden een hele reeks aan workers ziek wat weer een enorme impact heeft.

Na de recente patch waren een reeks achievements gefixed en moet ik er alleen nog 2 hidden halen maar dat trekt me niet meer zo.

Al met al een top game wat een zeer welkome afwisseling is van alle andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Meridius
Je kan eens naar Planetbase kijken. Heb daar 42 uur over gedaan om alle achievements te behalen. Verder vanaf heel veraf zelfde idee als frostpunk, alleen dan in een space colony setting. Ze hebben tegenwoordig de eerste planeten wel erg makkelijk gemaakt dus laat je daar niet door afschrikken.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 28-05-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
sdk1985 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:56:
@Meridius
Je kan eens naar Planetbase kijken. Heb daar 42 uur over gedaan om alle achievements te behalen. Verder vanaf heel veraf zelfde idee als frostpunk, alleen dan in een space colony setting. Ze hebben tegenwoordig de eerste planeten wel erg makkelijk gemaakt dus laat je daar niet door afschrikken.
Dat ziet er wel leuk uit, ik ga vanavond eens wat research ernaar doen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

sdk1985 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Zal meer de bedoeling zijn de speler te dwingen tot keuzes. In mijn tweede game ben ik direct met twee workshops van start gegaan en gebruik ik vaak de 24 uur cooldown omstebeurd. Nu gaat het wel erg rap, heb soms de resources niet. Of ik de hele tree ga halen weet ik niet, heb nog behoorlijk wat dagen te gaan (de storm is nog niet in zicht).

Maar goed je tweede game is uberhaupt stuk makkelijker want
spoiler:
dan ga je zo snel mogelijk naar de tesla stad en krijg je daarna elke dag een steam core
. Ik zit nog early mid game en heb nu al 5 automatons lopen :+ ,
Ah verdorie, ik ben daar niet binnen gegaan. Ik zat me al af te vragen waar iedereen al die cores vandaan haalde. Ik heb er maar een 7 of 8 (ofzo) gevonden en gebruikt. Ik haalde maar al die zieken binnen om zo aan voldoende werkvolk te geraken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
JanAd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:40:
[...]

Ah verdorie, ik ben daar niet binnen gegaan. Ik zat me al af te vragen waar iedereen al die cores vandaan haalde. Ik heb er maar een 7 of 8 (ofzo) gevonden en gebruikt. Ik haalde maar al die zieken binnen om zo aan voldoende werkvolk te geraken |:(
Je kan het ook prima zonder. Je hebt een paar cores nodig voor steam mines. Een paar infirmaries. Met steam hubs, heaters en een soup kitchen kun je je werkplaatsen heel lang warm houden.

Ik heb de main story ook gehaald op hard, zonder Tesla city outpost.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Kwam daarnet deze Roadmap tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.frostpunkgame.com/wp-content/uploads/2018/05/FP_Roadmap.jpg

en lees maar verder hier. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 07-06-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ben toch wel benieuwd hoe ze het nou gaan aanpakken. Voor mijn gevoel was de main quest gewoon "het spel" en is iedereen daar nu als een dolle doorheen geraced. Somethings off...
Ik vond het echt een supergame maar na het overleven van The Storm heb ik het spel niet meer aangeraakt.

• AlphaPrinciple
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06-2023
Straks komt het nieuwe scenario beschikbaar , jeej! Een van de beste spellen van het jaar voor mij tot hiertoe, dus heel benieuwd.
Iemand een idee hoe laat de update komt? Kan het nergens vinden van een betrouwbare bron. Kwestie van mijn avond te plannen :P

edit 17/09/2018:
haha, dode boel dit topic :-)

[ Voor 8% gewijzigd door AlphaPrinciple op 27-09-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

AlphaPrinciple schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:35:
Straks komt het nieuwe scenario beschikbaar , jeej! Een van de beste spellen van het jaar voor mij tot hiertoe, dus heel benieuwd.
Iemand een idee hoe laat de update komt? Kan het nergens vinden van een betrouwbare bron. Kwestie van mijn avond te plannen :P

edit 17/09/2018:
haha, dode boel dit topic :-)
Jammer, want het blijft een erg leuk spel.

Ik heb mij nu pas bezig gehouden met het scenario van 'The Fall of Winterhome'. Heel erg leuk _/-\o_

De Endless mode Free DLC geeft ook wel weer 10talle uren extra speelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb fall of the winterhome even bekeken maar ik hou er totaal niet van om met een complete stad te beginnen. Ik wil alles zelf neerzetten. Ik herhaal mezelf een beetje maar dit was echt een topspel waarvan helaas m.i. de ontwikkeling de verkeerde kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dinictus208 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:
Ik heb fall of the winterhome even bekeken maar ik hou er totaal niet van om met een complete stad te beginnen. Ik wil alles zelf neerzetten. Ik herhaal mezelf een beetje maar dit was echt een topspel waarvan helaas m.i. de ontwikkeling de verkeerde kant op gaat.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Daarom heb ik het nu pas gespeeld en niet maanden eerder.
Maar toch, het verhaal. Zeker de moeite om eens door te zetten.
Door heel wat wegen af te breken, de ruïnes op te ruimen en een paar dingen te verplaatsen kan je toch eigen gang wat gaan.

Hoewel... tegen het einde schoot er bijna niets meer over van wat ik opgebouwd had :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaPrinciple
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06-2023
Ja, ik vind dat je echt moet doorzetten en het een kans geven. Fall of Winterhome biedt een andere start, maar er is zeker genoeg zelf op te bouwen, en veel van wat er op voorhand staat zal je al snel afbreken om een en ander efficiënter in te delen.

En tegen het einde breek je inderdaad de gebouwen die je zelf gezet hebt toch af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Naar zeggen heeft 11 Bit Studios meer dan 1,4 miljoen Frostpunk licenties verkocht, wat alle verwachting overtreft. Om het succes verder uit te breiden komt de game deze zomer naar de console (Xbox 360 en PlayStation 4). Verder is bevestigd dat een nieuwe DLC in de maak is.

https://www.gamesindustry...the-horizons-of-frostpunk

De ontwikkelaars denken ook alvast na hoe een opvolger eruit zou kunnen zien.

http://www.ladbible.com/t...he-same-universe-20190510

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 13:38
Frostpunk in de steam sale gekocht met 50 % korting. Vanaf het begin gevolgd en zag er zeer goed uit. Draait redelijk rond de 30-42 fps (niet dat een hoge fps uitmaakt in dit soort games). Maar....

Zodra ik de game start is er 100% GPU verbruik. In het menu, als ik pauzeer en ook met alt-tab. Misschien is het dat ik al een oud beestje heb dus alle instellingen op low gezet maar hetzelfde resultaat.

Nu schijn ik niet de enige te zijn met dit probleem. Ik lees dat mensen met een high end pc (1080 ti) hetzelfde ervaren. Sommige tips zijn om MSI afterburner te installeren om de fps cap te halveren naar 30. Helaas geen resultaat. Ook met Radeon setting, frame rate target control, mag het niet baten (frames schommelen altijd tussen de 42-57).

Zijn er misschien nog dingen die ik mis? 100% verbruik op mijn graka is niet fijn als het buiten 30+graden is :)

Ohja mijn pc:

i5 2500k
r9 290
8GB ram

Voldoende koeling in een CM master nog iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 06:16
[b]luxzenburcht in "[PC] Frostpunk"Zijn er misschien nog dingen die ik mis? 100% verbruik op mijn graka is niet fijn als het buiten 30+graden is :)
je kan de FPS limiteren op 60 door VSync op "Yes" te zetten. Dat zorgt ook dat je grafische kaart wat ademruimte heeft. Er vanuit gaande dat je monitor een refreshrate van 60 heeft.

Als je monitor een hogere refreshrate heeft (144?) dan ben ik bang dat vsync niks uit zal halen omdat je grafische kaart waarschijnlijk niet bij de 144 kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03

Martinspire

Awesomeness

XWB schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:44:
Naar zeggen heeft 11 Bit Studios meer dan 1,4 miljoen Frostpunk licenties verkocht, wat alle verwachting overtreft. Om het succes verder uit te breiden komt de game deze zomer naar de console (Xbox 360 en PlayStation 4). Verder is bevestigd dat een nieuwe DLC in de maak is.

https://www.gamesindustry...the-horizons-of-frostpunk

De ontwikkelaars denken ook alvast na hoe een opvolger eruit zou kunnen zien.

http://www.ladbible.com/t...he-same-universe-20190510
Mooi aantal, maar hebben de meeste mensen hem niet met korting aangeschaft dan? Ik ben benieuwd of het qua opbrengst nog wel voldoet.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Voor de liefhebbers, er is een Season Pass te koop op Steam (nu met 30% korting). Voor 3 DLC's en wat extra's.

De eerste DLC The Rifts is nu speelbaar.
unique new Endless Mode map
new constructible building – The Bridge
new gameplay mechanics
Geen gigantische aanpassingen, maar toch weer eens leuk om weer wat uren in het spel te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
Wat is dit spel enorm verslavend :)
Hij is niet zo lang geleden uitgebracht voor consoles, dus ik speel 'm op PS4 (misschien de topic titel updaten) en ik kan er maar lastig mee stoppen. Ben nu aan een 4e poging begonnen om te overleven, maar loop tot nu toe steeds tegen zaken aan die ik niet op orde had, of een verrassing die zand in de raderen strooit. De vorige poging was ik al een heel eind op de goede weg. Erg toffe game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
A New Home eindelijk gehaald met 548 survivors en Order als beleid (tot aan Prison) met redelijk lage discontent, hope halfverwege en geen gebroken beloften. Wel tevreden mee, maar ik heb ‘t echt maar net gehaald, want de generator stond op ‘t punt om uit elkaar te knallen, vechtend vanaf -120 tot -150 :X
Ik ben wel een beetje te ver doorgeschoten in m’n coal voorraad, want die stond op 30K toen de storm begon en ik ben gedurende de storm blijven verzamelen met thumpers (3 automata) en gathering posts (workers) en de voorraad is nooit ver onder dat peil gezakt. Ik had mij wel vergist in de voedsel voorraad, die is een tijd lang per ongeluk op soup blijven staan, dus dat was alles wat ze te eten hadden. Niet goed voor discontent, maar die is erg laag gebleven uiteindelijk. De voorraad is niet opgegaan, maar was wel erg krap. Het meest vergist heb ik mij in de hoeveelheid zieken die er bij kwamen tijdens de storm. Ik dacht dat ik genoeg medical posts had, maar dat waren er veel te weinig om alle zieken te huisvesten.

Nu snel een ander scenario proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Er is een nieuwe DLC uit vandaag; The Last Autumn

Ze hebben het spel serieus aangepakt om er een nieuwe draai aan te geven. Het ziet er alvast veel belovend en weer serieus uitdagend uit.

Ik ben momenteel weer ff op The Witcher gesprongen 8)7 maar hier kijk ik toch weer naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
JanAd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:18:

Ze hebben het spel serieus aangepakt om er een nieuwe draai aan te geven. Het ziet er alvast veel belovend en weer serieus uitdagend uit.

[YouTube: FROSTPUNK - The Last Autumn DLC | EP. 01 - A Chill Wind (Let's Play)]

[YouTube: *NEW* Frostpunk - The Last Autumn DLC | Ep. 1 | Frostpunk DLC Gameplay]

Ik ben momenteel weer ff op The Witcher gesprongen 8)7 maar hier kijk ik toch weer naar uit :)
Ja ben benieuwd! Heb de season pass gekocht dus kan vanavond aan de slag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik ook, maar de DLC download nog niet atm -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
JanAd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:18:

[YouTube: FROSTPUNK - The Last Autumn DLC | EP. 01 - A Chill Wind (Let's Play)]

[YouTube: *NEW* Frostpunk - The Last Autumn DLC | Ep. 1 | Frostpunk DLC Gameplay]

Klinkt goed, ga ik gelijk halen. De originele game smaakte naar meer :9

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Ik vind hem erg goed :) Hele andere manier van spelen dan de base-game, je moet echt op hele andere dingen letten wat een aangename verrassing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
On the Edge DLC is nu beschikbaar :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36

World Citizen

FreeReef.nl

Man wat zit deze game goed in elkaar zeg. Lang geleden dat ik zo ben uitgedaagd.

Hij is nu met wat korting op Steam te krijgen.

Als je een uitdaging zoekt in de hedendaagse gamewereld, dan adviseer ik je echt dit spel. Ook vooral niet googlen vooraf maar gewoon beginnen.

Ik moet echt regelmatig even op pauze klikken en "oke wacht, even nadenken".

Top!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
World Citizen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:46:
Man wat zit deze game goed in elkaar zeg. Lang geleden dat ik zo ben uitgedaagd.

Hij is nu met wat korting op Steam te krijgen.

Als je een uitdaging zoekt in de hedendaagse gamewereld, dan adviseer ik je echt dit spel. Ook vooral niet googlen vooraf maar gewoon beginnen.

Ik moet echt regelmatig even op pauze klikken en "oke wacht, even nadenken".

Top!
Grappig mijn ervaring is juist het tegenover gestelde. Dit spel is gebasseerd op een truukje niet op daadwerkelijke moeilijk of uitdaging. Als je het truukje eenmaal snapt dan is alle uitdaging weg. Het lijkt erg uitdagend in het begin, maar in mijn ervaring is dit maar een heel dun laagje. Er zijn ook niet echt betekenisvolle keuzes die je kan maken, gezien er over het algemeen een juiste en en niet juiste keuze is.

Ik vond het wel erg leuk dat er een bouwspel is met een verhaal wat degelijk is gedaan. Dat was erg aardig. Maar het schort op sommige vlakken ook wel een beetje. O.a. op het gebied van uitdaging en gameplay uitdieping. Maar het verhaal is leuk gedaan, de sfeer zit er goed in en het spel ""voelt" goed aan. Maar het wekt ook de indruk dat er meer diepgang inzit dat er daadwerkelijk is.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36

World Citizen

FreeReef.nl

Ik begrijp wat je bedoeld inderdaad. Maar als je zelf wat uitdaging gaat maken en een andere leider wilt zijn dan people pleaser, openen er ineens heel veel wegen.
Postius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:00:
Dit spel is gebasseerd op een truukje niet op daadwerkelijke moeilijk of uitdaging. Als je het truukje eenmaal snapt dan is alle uitdaging weg.
Dat truukje kan misschien een manier zijn om het door te spelen, maar uiteindelijk krijg ik het voor elkaar met elke gewenste set aan Wetten het spel door te spelen. Zo zou je eens kunnen overwegen om juist wel iedereen dood te laten gaan, en dan met scouts heel veel nieuwe mensen binnen te krijgen. Dus ipv iedereen in leven houden en de aardige leider spelen, moet je eens proberen een klootzak te zijn. Ook dan krijg je hem doorgespeeld.
Er zijn ook niet echt betekenisvolle keuzes die je kan maken, gezien er over het algemeen een juiste en en niet juiste keuze is.
Vind ik dus wel omdat ik niet perse geliefd hoef te zijn. Fundamenteel moet ik anders spelen bij de ene set wetten dan bij de andere set.
Ik vond het wel erg leuk dat er een bouwspel is met een verhaal wat degelijk is gedaan. Dat was erg aardig. Maar het schort op sommige vlakken ook wel een beetje. O.a. op het gebied van uitdaging en gameplay uitdieping. Maar het verhaal is leuk gedaan, de sfeer zit er goed in en het spel ""voelt" goed aan.
Dit vind ik zo bijzonder. Anno 1800 is 10x groter, maar 20x saaier. Ik ben wel blij met Anno 1800, maar als ik dan kijk hoe intens deze game is in relatie, vind ik Frostpunk echt een stuk sterker. Zoals je zegt het verhaal, de muziek maar ook hoe klein het eigenlijk is en toch complex aanvoelt. Je kunt in Frostpunbk ook veel makkelijker verliezen dan in Anno. Vroeger in Tetris jaren 90' kon je ook verliezen... maar tegenwoordig zijn de games naar mijn mening een beetje voor pluisjes gemaakt. Althans, je kunt bijvoorbeeld bij shooters wel naar "Hard" gaan, maar dan doen je kogels gewoon minder damage. Dat is eigenlijk een vrij laffe manier van moeilijkheidsgraad.

In Frostpunk zit de moeilijkheid echt in je management, en niet in counters zoals damage van kogels.

Maar nogmaals, ik snap wel wat je bedoeld en kan me daar wel in vinden. Ik ben dan eigenlijk benieuwd als je de game nog eens speelt zonder die "foute wetten" te negeren. Zet ze maar eens aan en kijk of je hem dan doorgespeeld krijgt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:28
Mijn eerste poging was wel heel erg nipt... Generator op 99% overdrive, zowat iedereen was uitgehongerd en aan't doodvriezen. Discontent en hope op de rand van gameover... Dacht echt nog een uur langer aan -150 of één dode erbij en 't is gedaan...

Maar toch met 355 overleefd... op de piek was ik met +/-425 man.

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:20

*O*

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vorige week dit geweldige spel via gamepass voor PC gespeeld, en man man man ik vond het geweldig.

Prachtige setting, en de mechanics vond ik ook meer dan prima :)

Uiteindelijk lukte het me bij de poging pas om het 'hoofdscenario' (new home) uit te spelen, en ik moet bekennen dat dat smaakte naar meer, dus ik ga me binnenkort ook aan de andere scenario's wagen _/-\o_

Ik zag ook dat er nog extra content beschikbaar is via DLC's. Iemand hier die dit ook heeft aangeschaft en weet of het de moeite waard is? Aangezien 2 van deze DLC's de 10 euro overstijgen ben ik wel even benieuwd wat er precies in zit, ik neem aan dat het wel wat meer is dan extra scenario's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 15:54
Polariteit schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:19:
Vorige week dit geweldige spel via gamepass voor PC gespeeld, en man man man ik vond het geweldig.

Prachtige setting, en de mechanics vond ik ook meer dan prima :)

Uiteindelijk lukte het me bij de poging pas om het 'hoofdscenario' (new home) uit te spelen, en ik moet bekennen dat dat smaakte naar meer, dus ik ga me binnenkort ook aan de andere scenario's wagen _/-\o_

Ik zag ook dat er nog extra content beschikbaar is via DLC's. Iemand hier die dit ook heeft aangeschaft en weet of het de moeite waard is? Aangezien 2 van deze DLC's de 10 euro overstijgen ben ik wel even benieuwd wat er precies in zit, ik neem aan dat het wel wat meer is dan extra scenario's?
zeker leuk om op te pakken tijdens een sale. Last autumn vond ik erg leuk, on the edge vrij kort wast ik mij herinner en die andere geld niet waard.. In sale gewoon pass kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ben wel benieuwd naar FP2. Heb deel 1 gespeeld maar alleen de eerste campagne. FP2 ga ik wel proberen.

Coal is over! Long live the oil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

xxxMaverick schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:14:
[...]

zeker leuk om op te pakken tijdens een sale. Last autumn vond ik erg leuk, on the edge vrij kort wast ik mij herinner en die andere geld niet waard.. In sale gewoon pass kopen
Ok tnx, van het weekend ook het 'ark-scenario' uitgespeeld, en het smaakt naar meer dus ik ga gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Tnx voor je reactie :)

Frostpunk 2 ga ik zeker in de gaten houden als het zover is, tot die tijd eerst maar deel 1 lekker doorspelen. Zelden zo'n sfeervolle citybuilder gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 14:18
Is trouwens ook een bijzonder leuk uitziende boardgame over ontwikkeld via kickstarter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
@Polariteit en anderen die het misschien interesseert, momenteel met 75% korting steam sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ah dank voor de tip @Wilke. Ik speel het echter via xbox gamepass, dus uitbreidingen koop ik dan via de windows store.
.
Maar ook daar zullen ze vast wel eens in de aanbieding komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:05

KipCurreh

Nightcrawler

Wilke schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:39:
@Polariteit en anderen die het misschien interesseert, momenteel met 75% korting steam sale.
Nice! Thanks voor de tip, ik ga die GOTY edition maar eens bekijken denk ik _/-\o_

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Frostpunk 2 nieuwe video en screens:
[Streamable: movie_max]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se8B0n4iedO8VZP_3hIaEHCWF2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSAA4QixxJ1UKixAgA8h5odE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNtMYTSLSealBTOqo9z65zfW-MI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1UfhkKIBFYrXnVwWL4s7jqp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waY4Z1vH-mw2wfNGtS93PjwBBI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wp3fU6wHJJ0gBA9pcBAdVMHV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-P_U2Kb4kbEqastb6ftLPhzO50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyttWHsDM6EFckCSv6FRJObV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rG8bemMxIHg7Luz-zbDuc15y8Fw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJ4zROZtBUpS7c1PlxXljbnY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ4TqtRnDatPQtDA3cV5M_cVayk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xocuVfhucGkFJ3urFf2ijSkY.jpg?f=fotoalbum_tile

CBT info:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zo dat zou mij gaaf lijken. Alleen ik woon niet in Warshau.
Kijk wel uit naar FP2, de release data mag nu weleens bekend gemaakt worden. "2024" kan ik niet zoveel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:18

WhySoSerious

Be the change.

Wat zet deze game de sfeer toch altijd goed weg.
Pagina: 1