kans op invoerrechten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:50
Hallo,

Ik wil een pakketje van zo'n 2500usd naar NL laten komen, nu bied de verkoper de volgende verzendmethodes aan:
- UPS
- DHL
- Fedex

Uit het verleden weet ik dat de kans op het betalen van invoerrechten en btw bij DHL groot is. Weet iemand hoe het zit bij de andere 2 ? Hoe lager de kosten hoe beter voor mijn portemonnee zullen we maar zeggen :9

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 19:11

Mimiix

Professioneel Prutser

Topic word waarschijnlijk gesloten. Belastingontduiking doen we niet aan.... Gewoon netjes betalen!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
Bij dit soort bedrijven moet je er gewoon de belasting betalen. Ik verwacht niet dat bij 1 van deze koeriers een ander bedrag uit komt. Hooguit de inklaring kosten vanuit de koerier, maar dan heb je het over tientjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 22-09 14:54
D3nnisd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:39:
Topic word waarschijnlijk gesloten. Belastingontduiking doen we niet aan.... Gewoon netjes betalen!
Is dat ontduiking? Dit is gewoon voor jezelf de kans het kleinst maken door voor een bepaalde legitieme verzender te kiezen. Lijkt me niets mis mee.

ot: Ik denk inderdaad dat je het bij alledrie vooraf zult moeten voldoen, dus dat het helaas weinig uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Brammos85 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:43:
[...]

Is dat ontduiking? Dit is gewoon voor jezelf de kans het kleinst maken door voor een bepaalde legitieme verzender te kiezen. Lijkt me niets mis mee.

ot: Ik denk inderdaad dat je het bij alledrie vooraf zult moeten voldoen, dus dat het helaas weinig uitmaakt.
Ja, dit is een poging tot ontduiking. Je bent wettelijk verplicht bij zendingen boven de €22 van buiten de EU belasting en eventueel invoerrechten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:43

IkWilbert

Het is mij!

Moment, ik pak even mijn glazen bol.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 22-09 14:54
TommyboyNL schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:45:
[...]

Ja, dit is een poging tot ontduiking. Je bent wettelijk verplicht bij zendingen boven de €22 van buiten de EU belasting en eventueel invoerrechten te betalen.
Tsja, gooi mij dan ook maar in de bajes. Trucs als 'zet er maar op dat het een geschenk is' is inderdaad poging tot ontduiking. Als deze jongen gewoon vraagt waar de kans het kleinst is? Big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Brammos85 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:46:
Tsja, gooi mij dan ook maar in de bajes. Trucs als 'zet er maar op dat het een geschenk is' is inderdaad poging tot ontduiking. Als deze jongen gewoon vraagt waar de kans het kleinst is? Big deal.
Dat de pakketbezorger meestal voor jou aangifte doet, doet er niks aan onder dat je het anders zelf verplicht bent te doen. Dat vele dat niet doen is officieel gezien ontduiking.

Op Schiphol heb je ook zelf de keuze om door het poortje "Good to declare" of "Nothing to declare" te lopen. Ook daar is het eigen verantwoordelijkheid als je goederen importeert dat je door het goede poortje loopt.

[ Voor 18% gewijzigd door LordSinclair op 26-04-2018 11:57 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
@TommyboyNL
Vanaf 22 euro, BTW.
Vanaf 150 euro, BTW + Invoerrechten.
Inklaringskosten betaal je altijd, en deze verschillen per vervoerder.

De invoerrechten kun je opzoeken per goederencode (TARIC code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:29
De 'kans' is 100%. Als de vervoerder het namelijk niet doet ben je het zelf VERPLICHT zelf alsnog te doen.

Het maakt dus niet uit welke vervoerder je kiest, en vragen waar de kans het kleinste is, is eigenlijk gewoon zeggen: "Ik wil dat niet betalen, hoe kom ik er onderuit?"...

Persoonlijk vind ik de BTW (en evt invoerrechten, maar dat zit lang niet overal op) niet het grootste probleem; ik koop zelden dingen die duurder zijn dan € 50 en dan gaan de kosten een paar keer over de kop omdat PostNL (want China is vaak PostNL) een vast bedrag rekent waardoor je geen 21% BTW betaalt maar 150% of 200%... Nu ja, de rest is geen BTW, maar het komt er wel bovenop...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
TommyboyNL schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:45:
[...]

Dit is helemaal geen “poging tot belastingontduiking”. Er zijn wel vaker pakketten door de Douane heen gegaan waarover ik nooit invoerrechten of btw heb moeten betalen, ook via PostNL zelf bijvoorbeeld. De pakketdienst heeft een taak maar de Douane natuurlijk zelf ook.
Waar ligt de fout als beide het zonder controleren doorlaten? Bij mij als koper of de autoriteiten die het hadden moeten controleren?

Moet ik dan ook zelf maar bij de Politie gaan melden als ik te hard heb gereden? Wat ook een strafbaar feit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een moraalridders hier. Niet te genieten. :')

OP: Ik heb geen bewijs gevonden dat de kans dat je pakketje onderschept wordt significant verschilt tussen transporteurs. Ik laat toch best wel eens wat overkomen.
Pakket opsplitsen zodat je per pakket onder een x bedrag blijft werkt toch het beste als het even kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
TerrorSource schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:00:
[...]

Dit is helemaal geen “poging tot belastingontduiking”. Er zijn wel vaker pakketten door de Douane heen gegaan waarover ik nooit invoerrechten of btw heb moeten betalen, ook via PostNL zelf bijvoorbeeld. De pakketdienst heeft een taak maar de Douane natuurlijk zelf ook.
Je moest dat wel betalen (tenzij het goederen uit de EU waren) dat je dat niet gedaan hebt is een tweede.

Zie het als boodschappen doen en gewoon met alles de winkel uitlopen zonder te betalen. Als ze je niet controleren kom je er mooi mee weg! ;)
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:02:

OP: Ik heb geen bewijs gevonden dat de kans dat je pakketje onderschept wordt significant verschilt tussen transporteurs.
Bedenk je wel dat jij door belastingontduikers meer belasting moet betalen :)

[ Voor 21% gewijzigd door LordSinclair op 26-04-2018 12:03 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:02:
[...]

Bedenk je wel dat jij door belastingontduikers meer belasting moet betalen :)
Ik denk dat dat ten opzichte van al die andere dingen waar je als eerlijke hardwerkende burger mee wordt uitgekleed wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:02:

OP: Ik heb geen bewijs gevonden dat de kans dat je pakketje onderschept wordt significant verschilt tussen transporteurs. Ik laat toch best wel eens wat overkomen.
Pakket opsplitsen zodat je per pakket onder een x bedrag blijft werkt toch het beste als het even kan.
Echt he. Meneer zelf zal nooit iets gedaan hebben waarmee die de regels zou overtreden :X

Ik kon zelf ook niks vinden, behalve de administratie kosten een paar euro verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:13

Rannasha

Does not compute.

TerrorSource schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:00:
[...]

Er zijn wel vaker pakketten door de Douane heen gegaan waarover ik nooit invoerrechten of btw heb moeten betalen, ook via PostNL zelf bijvoorbeeld.
Dat heb je verkeerd. Je moet over die pakketten wel degelijk invoerrechten / btw betalen. Er is alleen niet gecontroleerd of afgedwongen dat dit ook werkelijk gebeurd is.
De pakketdienst heeft een taak maar de Douane natuurlijk zelf ook.
Waar ligt de fout als beide het zonder controleren doorlaten? Bij mij als koper of de autoriteiten die het hadden moeten controleren?
Bij jou.

De douane kan niet alles wat het land binnenkomt controleren, dus dat gaat steekproefsgewijs of zeer oppervlakkig. De pakketdienst heeft enkel als taak om het pakket snel van A naar B te brengen. Dat ze in sommige gevallen helpen met de afhandeling van de betaling van invoerrechten/btw doen ze vooral omdat zonder deze hulp, de pakketlevering veel moeizamer en trager zou verlopen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:30
Bij FedEx, DHL en UPS is het vrijwel onmogelijk om deze kosten te vermijden. De verzender moet een waarde opgeven en bij twijfel zul je een aankoopbewijs moeten tonen. Bij PostNL glipt er af en toe nog wel is iets doorheen, maar bij express koeriersdiensten gaat dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Eventuele belastingontwijking kunnen we je hier niet bij helpen. Een legitieme vraag bij welke leverancier je het minst kwijt zou zijn kan ik me nog wel in vinden, maar dan verwacht ik meer inzet. En dat zie ik nu niet + dat het topic echt gaat over het vermijden van deze kosten. Of in ieder geval veel van deze reacties. Dit topic krijgt van mij een slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.