PHP Praten met een printer

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 11:33
Dag mede tweakers!!

Op mijn werk hebben ze steeds gezeur met de printers.. De printer is uit of er is wat op.

Nu wil ik dit makkelijk maken door een interne website voor deze printers te schrijven.
Waarmee ik kan checken of er genoeg inkt/papier is en mogelijk een andere error.

Ik werk met PHP 7.2 en PhpStorm.
Server is Windows Server 2008 met IIS

Ik zat al te kijken naar de HP oplossing maar niet alle printers zijn van HP (https://developers.hp.com...pi-authentication#tab-0-3 ) Maar wij hebben niet alleen maar HP printers :)

Ook PHP.net brengt mij niet waar ik heen wil. (http://php.net/manual/fa/printer.installation.php)

Misschien weten mijn mede developers meer :D

Bij voorbaad dank!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik denk dat dit absoluut géén gemakkelijke opgave is. De HP Developer portal waar je naar linkt geeft een API waarmee je met de printers kunt communiceren; je zult dus voor de overige merken die je hebt staan ook moeten kijken of hier API's voor beschikbaar zijn.

Ik denk dat het goedkoper is om al je printers te vervangen door 1 en hetzelfde merk en een generieke oplossing van dat merk te gebruiken dan custom code te gaan schrijven die met elke printer van elk merk overweg kan...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als de printer een webinterface heeft kan je ook een scraper maken die de status op haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als het alleen maar is om jou als admin te berichten kun je volgens mij beter naar SNMP kijken.
Veel makkelijker op te zetten en geeft je ook waarschuwingen.

Voorbeeld:
https://iphostmonitor.com...p-capable-hp-printer.html

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
sh4d0wman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:38:
Als het alleen maar is om jou als admin te berichten kun je volgens mij beter naar SNMP kijken.
Veel makkelijker op te zetten en geeft je ook waarschuwingen.

Voorbeeld:
https://iphostmonitor.com...p-capable-hp-printer.html
Dit,

Om meteen een mooie interface te hebben kun je bijvoorbeeld Spiceworks via SNMP naar je printers laten kijken

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:30
Is SNMP niet een betere optie, of Email notifications vanuit de printer zelf? Of vanuit de windows server? Ik krijg gewoon netjes te zien als ik print, dat de toner bijna leeg is.

SNMP is juist hiervoor bedoelt....

Het is trouwens ook wel heel gemakkelijk om even te melden welke printer je hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rolfie op 26-04-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02
Inderdaad SNMP aanzetten en dat uitlezen. De OIDs zijn wel te vinden op internet of via een OID browser.

Canon heeft een gratis tool om netwerkprinters bij te houden: IW Management Console (server tool, dus geen desktop tooltje, vereist IIS en SQL Express), maar ik kan me niet voorstellen dat er geen betere alternatieven voor op de desktop zijn.

De statussen zijn in een overzicht te zien, maar je kunt ook triggers definieren die dan bijv. een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:01

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Wat de rest ook zegt: gebruik SNMP. Kant en klare (gratis) tools als Observium (bijvoorbeeld) kunnen dit allemaal prima. Mocht je uiteindelijk toch besluiten zelf iets te gaan maken en daarbij met programmeerproblemen zit, maak dan even een nieuw topic aan. Aangezien dit momenteel een veel te brede vraag is, gooi ik dit topic in ieder geval dicht. Kijk ook even naar Devschuur® Beleid

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.