de 450 pro..wazig of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Nu heb ik gister mijn iiyama 450 pro binnengekregen, en gelijk een BNC kabel gehaald (al hoewel ik het verschil niet zie tussen de gewone aansluiting en BNC, maar vooruit).
Nu valt me op dat op hogere resoluties , 1600x1200 het midden van het beeld waziger is dan de buitenkant...klopt dit?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Wat voor type heb je precies? De A901HT? (met super ultra mega vlakke :) beeldbuis)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• MJC
ja, die :)

• budi
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, dieieieieieieieie!!! Jep dat is een mooie monitor :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
Whoops! Oh ja, sorry, nog ff antwoorden :)

Met mijn monitor heb ik dat eigenlijk niet. Is hij ook waziger nadat hij ff aangestaan heeft?

Wat je ook kan proberen:
Friemel eens met de kabel tussen je monitor en computer. Bij mij was het een keertje een rommeltje daarachter waardoor er wat verslechtering in het beeld optrad. Ik denk dat dat door straling van andere kabels komt.

Nog een tip:
Probeer eens de instellingen van je monitor te resetten, het is een poging waard denk ik.

• MJC
Budi, ik heb even wat gefriemeld, omschakeld tussen BNC eb gewoon etc, reset geprobeerd, maar het probleem blijft. Misschien ben ik wel te kritisch...het is namelijk ook zo dat het beeld aan de bovenkant naar de zijkanten toe een paar mm omhoogbuigt...ik vind dat VET irritant, maar dat was volgens de helpdesk normaal bij deze beeldbuizen.

ik heb effe rondgebeld, en kreeg verschillende tips:
- een 300 watt voeding aanschaffen bij gebruik van een Geforce (heb nu 235 watt)
- convergentie van de monitor aanpassen (mmm, midden wordt alleen maar waziger)
- geaard stopcontact gebruiken (dat zou misschien kunnen omdat in dit baggerhuis alleen maar ongeaarde zooi zit (behalve de keuken))
- contrast max, en brightness op center (stond die al op)
- geen verlengkabel gebruiken (doe ik ook niet)
- jezelf van kant maken

ik denk dat die laatste optie het meest reeel is...*zucht* Waarom me altijd?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien ligt het aan die GeForce, de beeldkwaliteit is niet optimaal van Nvidia chippies.

Bdw je kan bijna elke vervorming instellen, die paar mm heb ik ook weg gekregen.

• MJC
Gert : is het toch wel zonde dat de monitor niet tot zijn recht komt..

Maar hoe heb je die paar mm weggekregen dan? Je kunt namelijk alleen de bolling van de verticale lijnen regelen.

• budi
Ik heb een Creative Labs Annihilator Pro DDR en mijn beeld is prima donna! Dus daar licht het echt niet aan hoor. Tuurlijk is een Matrox ietsjes beter.

Oh ja, mijn beeld is helemaal beeldvullend op 1600x1200@85hz. Hier heb ik bijna niets voor hoeven doen behalve dan de horzontale en verticale grootte aan te passen. Misschien ik een beetje mazzel gehad?

• MJC
um..budi, zo'n kaart heb ik ook.
Ik heb voornamelijk last van de wazigheid als ik hier op het GoT ben...misschien dat de kleurencombinatie niet zo geweldig is?
Probeer het venster es naar links te schuiven, maakt het dan wat uit voor de kwaliteit van de letters?

• budi
:) :) :) :) Dat wordt een beetje lastig, ik zit 34.7 km van mijn monitor vandaan.
Ik zit op mijn werk, maar ik weet wel dat het thuis ook erg scherp is, op mijn Dell monitor hier is het wel minder scherp.

Ik zal het vanavond wel even proberen.

lullig grapje:
<lullig grapje> Heb je al een bril geprobeerd? :) </lullig grapje>

• MJC
okay, bedankt :)

daar zal het niet aan liggen, ik ben al brildragend...als ik me bril afzet is alles even wazig, en dan erger ik me zelfs minder :)

• budi
Ha ha ha! Volgens mij kunnen we beter gaan chatten! :)

• MJC
dat gaat nogal moeilijk als je geen icq geinstalleerd hebt *hint*

Nog effe een quote van de iiyama helpdeskmederwerker: "voor een 19 inch monitor is de ideale resolutie 1182 bij 853"

HAHAHA, man, als ik grote letters wil hebben pak ik het vergrootglas van de accessibility tools er wel bij :)

• budi
Die helpdeskmedewerker kan zichzelf beter van kant maken. :) 1182 bij 853 is niet een ondersteunde resolutie (853 is oneven).

Oh ja: als jij je van kant maakt, mag ik dan je monitor? ;)

• MJC
Oh ja: als jij je van kant maakt, mag ik dan je monitor?
kan ik uit deze vraag concluderen dat je mij, en mijn probleem niet serieus neemt? ;)

• budi
hahahahaha! Nee ik ben gewoon gierig! Ik wil er best twee naast elkaar :) :) :)

• MJC
hehe, ja, je zou er bijna een Geforce PCI voor gaan halen he? :)

• budi
Ja hopelijk krijg ik die dan van een andere gefrustreede tweaker :)

• MJC
je speelt met je leven jonge :)

(Das was een goeie!)

• budi
Oh Oh oh, mot je hier kommuh! :)

• budi
Okeee ff (redelijk) serieus:

ik heb gisteren even mijn neus op mijn beeldscherm gedrukt en eens heel goed met mijn vierkante ogen de vierkante scherm geïnspecteerd, maar ik kan geen verschil in scherpte zien tussen het midden en de randen. Ook zijn de kleuren van het forum duidelijk (al vind ik ze oerlelijk ;)).

Weet je zeker dat de BNC kabel op de achterkant goed zitten en weet je zeker dat de juiste op de juiste gaten zitten?

Verwijderd

back to serious,
ook ik heb dat probleem,
met asusu 3800 tnt2
en ik baal er van !

• MJC
voor het aansluiten van de bnc kabel heb ik de handleiding erbij gepakt (voor de zekerheid). Overings behoort dit geen probleem te zijn , aangezien met de normale vga-kabel hetzelfe probleem zich voordoet.

Ik kan de monitor wel terugsturen naar Grafi-call (porto kosten zijn dan van mij :( ), maar ik twijfel enigzins of het wel aan de monitor ligt.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
De monitoren van iiyama hebben een heel wisselende kwaliteit. Er zitten echt mooie tussen, maar ook met uitermate brak beeld. De afwijkingen vallen binnen de specificaties (op basis daarvan worden ze de deur uitgedaan bij de fabriek).
Gewoon die monitor terug naar de winkel (ok, kost je verzendkosten -> Grafi Call, ballentent zonder service verlening) want binnen 8 dagen heb je recht op een andere. Anders heb je een ergernis voor je leven en dat heb ik ook met m'n iiyama vis.mas. 450.

• MJC
biobak > bedankt voor de tip!
Nu nog even een auto regelen die hem op het ptt kantoor wil brengen...*grumble*

• MJC
*last van zijn rug, en hevig spierpijn*

Zo, die is weggebracht...ik zit nu weer naar
mijn heerlijke Iiyama 17 inch 400 te kijken...ow man, wat een bol beeld :)

• budi
Hahaha! Zie je de vissen al zwemmen? :)

Hoeveel kost dat nou de porto van die tientonner?

• MJC
kom ik daar, 2 kletstantetjes achter de balie. Keken me vreemd aan, alsof ik met een krokedil binnen kwam wandelen. Na de overdreven inspanning om die monitor daar te krijgen, was ik niet meer in staat me naam op te schrijven (overdreven tillende handen), dus liet ik dat door 1 van die vrouwen doen. Ze wisten niet precies ze alles moest met de kosten enzo, maar uiteindelijk is het 26,25 geworden.

Ow man, ik heb echt het gevoel dat de volgende monitor die ik binnen krijg een nog baggerder beeld geeft. Geluk is met de domme, zeggen ze altijd...nou, in dit geval ben ik toch echt dom geweest om dat ding uit Leiden te laten overvliegen..

I rest my case :)

• MJC
en ja hoor..grafi call belt op met de mededeling dat er nix aan de hand is met de monitor...en dat er twee opties zijn, het bagger scherm terug, of me geld terug.
Aangezien ik al zoveel geld erin heb gestoken, dan maar de monitor terug....kan ik natuurlijk ook de portokosten gaan betalen hier na toe...een grapje die me dus inmiddels 50 piek heeft gekost.

• budi
:( :( Wat een balle(n?)tent is dat zeg!!

Waarom lieten ze je dat ding dan in de eerste plaats opsturen? Konden ze je niet vertellen dat het normaal was? Kunnen ze je anders niet gewoon een demo monitor opsturen (mits die wel scherm en niet té oud is natuurlijk)??

(ballentent: of trap ik nu teveel tevreden klanten op hun hart? Sorry in dat geval)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hey MJC,

Toevallig had ik hetzelfde probleem met dezelfde monitor (A901HT). Bij mij was alleen de onderste helft (of kwart) van het beeld een beetje wazig. Omdat ik ook verekte kritisch ben (dat ding kost nogal wat!!) heb ik gewoon Iiyama gebeld. Zij vertelden me, omdat ik nog binnen de "8 dagen" periode zat, het eigenlijk moest regelen met de winkel waar ik heb gekocht had. Toen ik vertelde dat ik hem online besteld had, en Funprice (daar had ik hem besteld) nogal een eindje bij me vandaan lag, was het toch ok. Guess what, ze kwamen hem gewoon halen (Iiyama that is)! Dat was iets meer dan twee weken geleden. Gisteren heb ik hem terug gekregen, en het beeld is nu perfect! Helemaal helder, zonder buigingen of andere shit. En de kosten: nul gulden! Echt een goeie service. Hoewel ze gerust hadden kunnen zeggen "het valt binnen de specificaties" (want zo erg was het nou ook weer niet) hebben ze hem toch netjes gefixed.

Wat ik wil zeggen is dat je geen genoegen moet nemen met "geld terug of je monitor terug". Probeer het bij Iiyama zelf, en waarschijnlijk zullen ze ook jou happy kunnen maken. In ieder geval weet ik nu dat ik niets bij Graficall moet bestellen.

Veel succes,

Tommy.

b.t.w. "Junior Member", moet dat er nou echt bij...

PC Specs

• MJC
na wat tips van behulpzame mensen, heb ik toch maar besloten de monitor bij Graficall te laten...ik vind die tent geen 1 cent waard...okay, het geintje heeft me 50 piek gekost, maar dat is in ieder geval beter dan 75 piek EN een brakke monitor.
Ik haal wel voor 100 piek meer dezelfde monitor hier bij Norrod om te hoek.

Bedankt iedereen voor het medeleven enzo :) dat waardeer ik.

Verwijderd

He vertel wel effe als je die nieuwe hebt dan kenne wij ook kijken of ie het wel gewon doet, ben benieuwt!

• MJC
jo, is goed :)

• budi
Hoi Bomberman, welkom op Gathering punt twiekers punt net :)

Ja dat Junior Member vindt ik ook wat overdreven, alsof je er opeens de ballen verstand van hebt. Maar je moet gewoon ff 100 postings doen en dan ben je 'ontgroend'. Niks aan te doen ben ik bang.

• MJC
zolang het maar niet gaat zoals op het onzin forum, met name Stropdas maakt zich hier schuldig aan :)

• budi
Oh, die stropdas zie ik nooit (behalve als ik naar beneden kijk :) (nee hoor :))) in het hardware forum (waar ik meestal in rommel, zoals jullie gemerkt hebben ;))

Misschien moet er een speciaal plekje komen waar je je kan 'ontgroenen'? :)

Hoewel die was er wel: dat onzin over tweakers forum of zoiets?

• MJC
ja daaro...in de tijd dat ik nog junior was , moest je gewoon onderwerpen op gaan zoeken waar je dacht verstand van te hebben, om zo een eventueel toegevoegde waarde aan het geheel te kunnen geven.
Tegenwoordig hoef je alleen maar te reageren op topics zoals : "wat voor kleur schaamhaar heeft de tweakers?" etc

Als ik moderator zou zijn, dannuhh.. :)
Pagina: 1