Vreemd probleem Whatsapp na update iOS 11.3.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 06:19
Mensen, vreemd probleem op een iPhone 6. Gisteravond ge-updated naar iOS 11.3.1 via iTunes omdat er op de telefoon te weinig ruimte was. Hierna is de hele chat geschiedenis verdwenen en jullie raden het al, staat veel belangrijke info in. Laatste automatische chat back-up is van december vorig jaar (vanwege de krappe ruimte). Wat is nu het vreemde: Als iemand uit haar contacten appt dan is van dat persoon de complete geschiedenis weer terug. Een paar contacten ge-appt en uitgetest, dat werkt. Maar om nu een paar honderd appjes te versturen is ook geen doen, iemand enig idee hoe dit mogelijk is en een eventuele oplossing? Hartelijk bedankt voor het meedenken.

Leonardus

Beste antwoord (via leonardus op 26-04-2018 10:28)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als het zo belangrijk is, waarom dan geen voorzorgsmaatregelen nemen ?
Een backup hebben van 4 maanden geleden, dan kan je in mijn ogen niet serieus volhouden dat het allemaal zo belangrijk is/was

voor 1€ in de maand is icloud 50GB, en is dat niet genoeg kan je kiezen om materiaal elders op te slaan.
Mijn wederhelft heeft 70GB aan foto's op haar iphone, dus ik herken de bewaardrift wel ;)
Maar al die foto's staan ook op de thuisserver en in de maandelijkse backups offline
Omdat ze zoveel 'hamstert' hebben we voor een 200GB icloud abbo gekozen
( de 64GB en 128GB iphone hebben daar genoeg aan ;) )
Hier staan dus ook de WA backups in, in dagelijkse roulatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:05
leonardus schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:18:
Mensen, vreemd probleem op een iPhone 6. Gisteravond ge-updated naar iOS 11.3.1 via iTunes omdat er op de telefoon te weinig ruimte was. Hierna is de hele chat geschiedenis verdwenen en jullie raden het al, staat veel belangrijke info in. Laatste automatische chat back-up is van december vorig jaar (vanwege de krappe ruimte). Wat is nu het vreemde: Als iemand uit haar contacten appt dan is van dat persoon de complete geschiedenis weer terug. Een paar contacten ge-appt en uitgetest, dat werkt. Maar om nu een paar honderd appjes te versturen is ook geen doen, iemand enig idee hoe dit mogelijk is en een eventuele oplossing? Hartelijk bedankt voor het meedenken.
Enkel de mensen een appje sturen waarvan je belangrijke informatie in de chat had staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tip: maak regelmatig een reservekopie in WhatsApp zelf en ook in iCloud via je toestel.
Wis dan de vorige, ik doe dat sowieso altijd na iOS update. verder lijkt me de optie van @Ryan_ prima te doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Een backup hebben van 4 maanden geleden, dan kan je in mijn ogen niet serieus volhouden dat het allemaal zo belangrijk is/was

voor 1€ in de maand is icloud 50GB, en is dat niet genoeg kan je kiezen om materiaal elders op te slaan.
Mijn wederhelft heeft 70GB aan foto's op haar iphone, dus ik herken de bewaardrift wel ;)
Maar al die foto's staan ook op de thuisserver en in de maandelijkse backups offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Is ze mee begonnen ;)
Ryan_ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:21:
[...]

Enkel de mensen een appje sturen waarvan je belangrijke informatie in de chat had staan?

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Stond aan maar had te weinig ruimte, gaan nu extra opslag nemen ;)
Hackus schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:28:
tip: maak regelmatig een reservekopie in WhatsApp zelf en ook in iCloud via je toestel.
Wis dan de vorige, ik doe dat sowieso altijd na iOS update. verder lijkt me de optie van @Ryan_ prima te doen

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Pfft, gaan dus maar extra ruimte nemen, die vrouwen ook altijd :)
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:52:

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Bedankt voor het meedenken en alle reacties mensen!

Case closed

Leonardus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

leonardus schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:27:
Stond aan maar had te weinig ruimte, gaan nu extra opslag nemen ;)
[...]
Niet alles hoef je op te slaan, lollige video's nemen al snel veel ruimte in beslag en af en toe je opslag opschonen is niet zo gek. (daarna weer verse reservekopie maken :) )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik geef bij iedereen aan, dat ze iig WA kunnen vertellen welke contacten wel meegenomen mogen worden ( foto's / filmpjes ) en welke niet.

Zo worden bij mij de fotos die mijn vrouw en kinderen sturen wel in de backup gezet, maar de lollige meuk van collega's niet.
Als ik die wil bewaren doe ik dat via photosync naar mijn webdav op stackstorage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:31:
Ik geef bij iedereen aan, dat ze iig WA kunnen vertellen welke contacten wel meegenomen mogen worden ( foto's / filmpjes ) en welke niet.

Zo worden bij mij de fotos die mijn vrouw en kinderen sturen wel in de backup gezet, maar de lollige meuk van collega's niet.
Als ik die wil bewaren doe ik dat via photosync naar mijn webdav op stackstorage.
Je bedoelt die functie om foto's op te slaan in de Filmrol? Of snap ik je verkeerd?
Die heeft toch geen direct invloed op de reservekopie van WhatsApp zelf?

Naar mijn weten zijn die afbeeldingen en video's gewoon alsnog in gebruik bij WhatsApp's eigen opslag.
Daarom zie je ook terug als je het chatprofiel opent en klikt op "Media". Ze staan niet in je filmrol, maar ze staan nog wel in WhatsApp. Ook na een herstel van je backup komen die terug, dus daar moeten ze alsnog in staan. Volgens mij heeft het echt puur effect op het wel of niet een kopietje zetten in je Filmrol. Maar wie weet heb ik het mis.

Waar je overigens sowieso iCloud-ruimte mee kan besparen is door WhatsApp uit te sluiten van je iCloud-reservekopie van het complete toestel. Alleen WhatsApp zelf laten back-uppen.
Het nadeel is dat je dan bij het installeren van een nieuw toestel eerst de backup apart moet downloaden uit iCloud, maar het voordeel is dat je WhatsApp tussendoor kan herinstalleren ipv perse het complete toestel te moeten herstellen. Als je voldoende ruimte hebt op iCloud kun je het uiteraard allebei aan laten staan voor het meeste gebruiksgemak. (Wel de minste veiligheid natuurlijk. Het veiligste blijft helemaal geen iCloud-backups maar enkel lokale encrypted backups met iTunes.)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 27-04-2018 00:19 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 00:18:
[...]

Je bedoelt die functie om foto's op te slaan in de Filmrol? Of snap ik je verkeerd?
Die heeft toch geen direct invloed op de reservekopie van WhatsApp zelf?

Naar mijn weten zijn die afbeeldingen en video's gewoon alsnog in gebruik bij WhatsApp's eigen opslag.
Daarom zie je ook terug als je het chatprofiel opent en klikt op "Media". Ze staan niet in je filmrol, maar ze staan nog wel in WhatsApp. Ook na een herstel van je backup komen die terug, dus daar moeten ze alsnog in staan. Volgens mij heeft het echt puur effect op het wel of niet een kopietje zetten in je Filmrol. Maar wie weet heb ik het mis.

Waar je overigens sowieso iCloud-ruimte mee kan besparen is door WhatsApp uit te sluiten van je iCloud-reservekopie van het complete toestel. Alleen WhatsApp zelf laten back-uppen.
Het nadeel is dat je dan bij het installeren van een nieuw toestel eerst de backup apart moet downloaden uit iCloud, maar het voordeel is dat je WhatsApp tussendoor kan herinstalleren ipv perse het complete toestel te moeten herstellen. Als je voldoende ruimte hebt op iCloud kun je het uiteraard allebei aan laten staan voor het meeste gebruiksgemak. (Wel de minste veiligheid natuurlijk. Het veiligste blijft helemaal geen iCloud-backups maar enkel lokale encrypted backups met iTunes.)
Inderdaad.

Als je de optie opslaan in filmrol uit zet, komen ze niet dubbel op je toestel ( en dus in Icloud, imho overbodig ... de foto's zijn al gecomprimeerd, dus voor 'echt' bewaarfoto's niet geschikt ( zolang je ze alleen op het toestel wil bekijken prima, maar groot formaat .. mwoahh )

Ze staan al in de backup van WA, dus wil je ze echt terug kijken, komen ze naderhand vanzelf weer terug ( mits de de backup maakt natuurlijk ;) ) en kan je ze alsnog opslaan

Voor veiligheid ... Ik zit er ook op, maar het blijft een afweging tussen makkelijk en veilig, en hoever de beiden elkaar moeten/mogen overlappen.
Als je WA uitsluit, en zelf backups maakt, wordt het een extra handeling, die je altijd net 'vergeet' te doen ( been there, done that )

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 27-04-2018 09:13 ]

Pagina: 1