WhatsappHack schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 00:18:
[...]
Je bedoelt die functie om foto's op te slaan in de Filmrol? Of snap ik je verkeerd?
Die heeft toch geen direct invloed op de reservekopie van WhatsApp zelf?
Naar mijn weten zijn die afbeeldingen en video's gewoon alsnog in gebruik bij WhatsApp's eigen opslag.
Daarom zie je ook terug als je het chatprofiel opent en klikt op "Media". Ze staan niet in je filmrol, maar ze staan nog wel in WhatsApp. Ook na een herstel van je backup komen die terug, dus daar moeten ze alsnog in staan. Volgens mij heeft het echt puur effect op het wel of niet een kopietje zetten in je Filmrol. Maar wie weet heb ik het mis.
Waar je overigens sowieso iCloud-ruimte mee kan besparen is door WhatsApp uit te sluiten van je iCloud-reservekopie van het complete toestel. Alleen WhatsApp zelf laten back-uppen.
Het nadeel is dat je dan bij het installeren van een nieuw toestel eerst de backup apart moet downloaden uit iCloud, maar het voordeel is dat je WhatsApp tussendoor kan herinstalleren ipv perse het complete toestel te moeten herstellen. Als je voldoende ruimte hebt op iCloud kun je het uiteraard allebei aan laten staan voor het meeste gebruiksgemak. (Wel de minste veiligheid natuurlijk. Het veiligste blijft helemaal geen iCloud-backups maar enkel lokale encrypted backups met iTunes.)
Inderdaad.
Als je de optie opslaan in filmrol uit zet, komen ze niet dubbel op je toestel ( en dus in Icloud, imho overbodig ... de foto's zijn al gecomprimeerd, dus voor 'echt' bewaarfoto's niet geschikt ( zolang je ze alleen op het toestel wil bekijken prima, maar groot formaat .. mwoahh )
Ze staan al in de backup van WA, dus wil je ze echt terug kijken, komen ze naderhand vanzelf weer terug ( mits de de backup maakt natuurlijk

) en kan je ze alsnog opslaan
Voor veiligheid ... Ik zit er ook op, maar het blijft een afweging tussen makkelijk en veilig, en hoever de beiden elkaar moeten/mogen overlappen.
Als je WA uitsluit, en zelf backups maakt, wordt het een extra handeling, die je altijd net 'vergeet' te doen ( been there, done that )
[
Voor 3% gewijzigd door
FreshMaker op 27-04-2018 09:13
]