Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2-in-1 laptop m/ 12'' scherm: full HD of Quad HD / processor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jakuba
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-01 06:05
Beste Tweakers,

Ik sta voor de (aangename) keuze tussen een 2-in-1 laptop met 12 inch scherm in full HD of in Quad HD.

Is het verschil tussen full HD (1920x1200) en Quad HD (2880x1920) op een 12 inch scherm goed zichtbaar? (Ik heb deze resoluties enkel op schermen vanaf 15 inch kunnen ervaren).

Ik ga deze gebruiken om tijdens stand-by momenten -op vakantie, tijdens "vrije" weekends- hoogdringend eens in Java code/MongoDB/data analyse e.d. te duiken (zonder rekenkrachtige compilaties).

Daarnaast uiteraard Office taken en wat entertainment (filmpjes, aan games ben ik al lang niet meer toegekomen).

Belangrijke trade-off:
De full HD 2-in-1 heeft een iets recente, sterker Intel Core i7 8550U terwijl de Quad HD 2-in-1 een Intel Core i7 7500U heeft.

Voor de rest zijn ze exact hetzelfde. En ik hoef me geen zorgen maken over geheugen, opslag enz. (Sorry dat ik niet meer details kan geven).

Wat is jullie advies? Is het verschil full HD vs. Quad HD op een 12 inch merkbaar? En zou ik het verschil tussen een Intel Core i7 8550U en Intel Core i7 7500U merken?

Dank jullie wel en een mooie dag,

jakuba

Beste antwoord (via jakuba op 26-04-2018 22:47)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

- Het verschil tussen de 7500U en de 8550U is goed merkbaar. De nieuwere heeft twee keer zoveel cores en gaat daar beter meer om.
- Dat gezegd hebbende; in een 2-in-1 is het verschil in CPU minder belangrijk dan hoe goed de laptop in staat is de warmte af te voeren. Er zijn nogal wat 2-in-1 getest waar de CPU niet op volle kracht kan werken door slechte koeling. Zoek er dus reviews bij!!

Verschil in resolutie; ik zou op dat formaat niet te veel naar die resolutie kijken. Ik denk dat het verschil in processor belangrijker gaat zijn voor je. Zeker als je gaat programmeren staat je laptop niet dicht genoeg bij om gebruik te maken van die resolutie en er is nogsteeds WIndows software die niet prettig schaalt en dus op de hogere resolutie een probleem gaat zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

- Het verschil tussen de 7500U en de 8550U is goed merkbaar. De nieuwere heeft twee keer zoveel cores en gaat daar beter meer om.
- Dat gezegd hebbende; in een 2-in-1 is het verschil in CPU minder belangrijk dan hoe goed de laptop in staat is de warmte af te voeren. Er zijn nogal wat 2-in-1 getest waar de CPU niet op volle kracht kan werken door slechte koeling. Zoek er dus reviews bij!!

Verschil in resolutie; ik zou op dat formaat niet te veel naar die resolutie kijken. Ik denk dat het verschil in processor belangrijker gaat zijn voor je. Zeker als je gaat programmeren staat je laptop niet dicht genoeg bij om gebruik te maken van die resolutie en er is nogsteeds WIndows software die niet prettig schaalt en dus op de hogere resolutie een probleem gaat zijn.