Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RickvdL_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Beste tweakers,

Ik heb vandaag een nieuwe computer gebouwd op basis van een Gigabyte Z370P D3 moederbord met daarin een Intel Core i5-8600k processor.
De processor loopt nu in de turbo-stand op 4,3Ghz en mijn bedoeling is om deze naar 5,0Ghz/5,2Ghz te overclocken.
Maar nu kom ik er toch even niet helemaal uit:

Op overclocking.guide heb ik een paar goede afbeeldingen gevonden hoe de bios eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://overclocking.guide/wp-content/uploads/2017/11/image3.png

Bij de parameter 'CPU Clock Ratio' staat bij mij 'Auto' en die kan ik niet veranderen. Er komt geen drop-down menu'tje of opties als ik bij de desbetreffende functie op Enter druk..
Dit geldt eigenlijk ook voor alle opties die op 'Auto' staan in het 'Advanced CPU Core Settings' menu...

Is er iets heel simpels wat ik dan toch over het hoofd zie?
Ik hoor het graag!

~Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb een 8600k met z370 aorus ultra gaming.
Mijn BIOS ziet er hetzelfde uit.
Door erop te klikken en dan te typen krijg ik er waardes in.
Voor 5Ghz bijvoorbeeld moet je 50 intypen en dan op enter klikken, anders slaat hij de instellingen niet op geloof ik.

als dit allemaal niet lukt kun je BIOS updaten naar de nieuwste versie en misschien CMOS een reset geven.

[ Voor 17% gewijzigd door jurjen120 op 09-05-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:29
Als je zo fanatiek wil overklokken, waarom koop je dan een moederbord met een erg beperkte stroomvoorziening en Gigabyte kennende op z370 borden ook nog niet eens van goede kwaliteit. 5 GHz stabiel ga je niet halen op dat bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RickvdL_
  • Laatst online: 30-07-2024
bedankt voor de antwoorden. Het is inmiddels gelukt met de nieuwe bios :)

Mijn i5-8600k is nu een paar weken stabiel op 5ghz, zonder een enkele crash.
Bij 5,2ghz crasht hij soms, maar ook nog nieteens heel vaak.