Dingen zoals games gedownload zonder windows geactiveerd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een game pc met games en ook andere belangrijke documenten er op staan maar ik heb nog geen windows geactiveerd, er staat wel windows 10 op maar ik heb onder in mijn scherm een bericht staan dat zegt dat ik windows moet activeren.
Ik heb al een geldige windows 10 licentie maar ik ben bang dat als ik windows activeer dat ik:
alles kwijt ben dat op mijn pc geinstalleerd is
of dat ik alles opnieuw moet installeren.
ik ben dus bang om windows te activeren voordat ik weet wat er met de bestanden gebeurt.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-04-2018 15:24)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Op zich stellen we het enorm op prijs als je zelf ook even wat onderzoek doet, voordat je hier een topic aanmaakt. Het activeren van Windows 10 zorgt er (gelukkig) niet voor dat er ineens dingen gereset worden of verdwijnen. Dus...gewoon activeren.

Daarnaast is het altijd verstandig om backups van je bestanden te hebben, dus dat zou ik sowieso regelen ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maak je eerst een backup van die belangrijke bestanden? Lijkt me sowieso verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Backup maken is nooit verkeerd.
Maar van je Windows activeren raak je echt geen bestanden kwijt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Op zich stellen we het enorm op prijs als je zelf ook even wat onderzoek doet, voordat je hier een topic aanmaakt. Het activeren van Windows 10 zorgt er (gelukkig) niet voor dat er ineens dingen gereset worden of verdwijnen. Dus...gewoon activeren.

Daarnaast is het altijd verstandig om backups van je bestanden te hebben, dus dat zou ik sowieso regelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stukje rust; in sommige gevallen installeer ik produktie-servers zonder licentie voor Windows. Puur en alleen omdat de klant soms sneller een machine wil hebben dan dat ze de licentie kunnen oplepelen uit hun licentie-portaal of bij de reseller. Het is zeker niet handig/netjes maar achteraf activeren kan altijd mits je de goede licentie-key bij het type Windows hebt gevonden.

Daarbij, maar dat is soms wat lastiger; je kan in sommige gevallen wel een key invoeren van een hogere Windows "versie" maar niet lager. Simpel gezegd (en dit hoeft niet de waarheid te zijn maar puur ter illustratie): je kan een Pro-key invoeren op een Home-installatie en dan Pro geactiveerd krijgen. Maar je kan geen Home-key invoeren op een Enterprise-installatie en dan Home geactiveerd krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof