Zeker, Windows 7 x86 eist minstens 1GB RAM in de PC, Windows 7 x64 eist minstens 2GB RAM in de PC, Windows 10 (any) eist minstens 2GB RAM in de PC. Na aftrek kom je dan op minimaal 2GB en maximaal 3GB vrij RAM, zelfs als je zou aannemen dat alle drivers en overige software ook meegeladen kan worden (wat ik betwijfel maar dat terzijde).
Hou je dus gemiddeld 2.5GB RAM over om een spel te laden. Er is geen spel de laatste jaren uitgekomen wat minder dan 2.5GB RAM als recommended / optimal requirements heeft. En al zou dat wel zo zijn, dan hou je 0GB RAM over om enige berekening aan de CPU over te laten om de GPU weer te voeden met informatie; je gaat swappen en gezien de build van de topicstarter, vermoed ik dan naar een mechanische disk waardoor je je throughput naar/van DDR4 (25GB/s theoretisch) gaat knijpen naar maximaal 600MB/s (SATA-speeds). Random I/O op any disk (zelfs een EVO 850 PRO) komt dan neer op enkele tientallen MB/s.
Oh, en
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 ? Bijna 2.5 jaar geleden werd er al 8GB RAM in een basis-systeem gezet!
Ik ken je naam al veel langer van GoT; dus not sure if trolling want volgens mij snap je zeker wel dat 4GB RAM echt niet meer kan tegenwoordig