Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan ik een videokaart in mijn systeem plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan om een nieuwe videokaart te halen ( nvidia gtx 1050 ti 4gb ) en ik heb een geïntegreerde videokaart met processor zou het een probleem veroorzaken als ik de nieuwe videokaart erin stop? misschien een domme vraag maar ik heb niet veel verstand van computers :)

Computer specs

Processor: AMD A8-9600 APU (2016 D.BR)
Videokaart: AMD Radeon R7 Graphics
GB RAM: 4
Moederbord: msi a320m pro vh plus

Verwijderd

Topicstarter
oeps verkeerde titel :( sorry foutje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een IGP heeft er gelukkig niets mee te maken. Heb je een PCI-E slot waar de kaart in kan en past ie in je kast, samen met een voeding die voldoende vermogen en de juiste aansluiten heeft, werkt het gewoon :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check ff de manual van je moederbord. Daar staat in of en zo ja hoe je de ingebouwde videokaart uit kunt schakelen.

En er geen verstand van hebben is nog steeds geen excuus om niet zelf eerst te zoeken ;)

Verder kun je een titelfix aanvragen via het linkje "rapporteer" boven het topic :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PilatuS
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:00:
Check ff de manual van je moederbord. Daar staat in of en zo ja hoe je de ingebouwde videokaart uit kunt schakelen.
Heb je dat ooit hoeven doen ? Kaart er in en kabel op de juiste poort en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:59:
Een IGP heeft er gelukkig niets mee te maken. Heb je een PCI-E slot waar de kaart in kan en past ie in je kast, samen met een voeding die voldoende vermogen en de juiste aansluiten heeft, werkt het gewoon :)
Ja alles klopt

• PilatuS
  • Niet online
Check vooral de voeding ook even. Dat is naast dat de kaart past het belangrijkste. Indien dat inderdaad klopt kan je prima zo'n kaart in je PC zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:06:
[...]

Check vooral de voeding ook even. Dat is naast dat de kaart past het belangrijkste. Indien dat inderdaad klopt kan je prima zo'n kaart in je PC zetten :)
de kaart neemt 300 ik heb er 420 dus dat is genoeg dank je wel dat je me geholpen hebt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:08:
[...]

de kaart neemt 300 ik heb er 420 dus dat is genoeg dank je wel dat je me geholpen hebt :)
Wut?

De kaart neemt geen 300 en met de overige 120 trek je geen PC... Ja, idle maar niet onder load.

Dat gezegd, met 4GB RAM ga je weini/geen performance halen. Geen idee waarom je een 1050 wil kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 25-04-2018 22:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
moet ik nu ook 8 gb ram erbij halen?
MAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:09:
[...]

Wut?

De kaart neemt geen 300 en met de overige 120 trek je geen PC... Ja, idle maar niet onder load.

Dat gezegd, met 4GB RAM ga je weini/geen performance halen. Geen idee waarom je een 1050 wil kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 22:11 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:11:
moet ik nu ook 8 gb ram erbij halen?
[...]
Precies wat ik zeg. Je PC heeft 4GB RAM; tenzij je spellen van 6 jaar geleden speelt, ga je met je 1050 echt weinig/geen verbetering krijgen.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:08:
[...]

De kaart trekt geen 300W zoals MAX3400 al aangeeft. Verder is merk belangrijk wat aangeeft of de voeding ook stabiel voldoende vermogen kan leveren. Alleen 420W zegt eigenlijk niets. Verder check of de voeding ook de kabel heeft die in de videokaart moet.

Edit: En ja, 4GB RAM is niet voldoende voor gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2018 22:14 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Ik heb je titel aangepast, maar wil je met klem wijzen op onze eisen aan een goed topic: Het algemeen beleid #quickstart. Wat je nu hier neerzet is te karig. Doe meer eigen onderzoek, anders zullen we het topic moeten sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Sluit deze topic maar ik heb mijn antwoord al
Edmin schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:13:
[modbreak] Ik heb je titel aangepast, maar wil je met klem wijzen op onze eisen aan een goed topic: Het algemeen beleid #quickstart. Wat je nu hier neerzet is te karig. Doe meer eigen onderzoek, anders zullen we het topic moeten sluiten.[/]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

MAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:09:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen? Jij weet niet welke spellen @Verwijderd speelt en op welke resolutie.

LinkedIn WoT Cash Converter

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

PcDealer schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:08:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen? Jij weet niet welke spellen @Verwijderd speelt en op welke resolutie.
Als het een spel is dat op 4GB RAM nog goed draait dan kan het ook wel op de IGP :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MAX3400

MAX3400

PcDealer schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:08:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen?
Zeker, Windows 7 x86 eist minstens 1GB RAM in de PC, Windows 7 x64 eist minstens 2GB RAM in de PC, Windows 10 (any) eist minstens 2GB RAM in de PC. Na aftrek kom je dan op minimaal 2GB en maximaal 3GB vrij RAM, zelfs als je zou aannemen dat alle drivers en overige software ook meegeladen kan worden (wat ik betwijfel maar dat terzijde).

Hou je dus gemiddeld 2.5GB RAM over om een spel te laden. Er is geen spel de laatste jaren uitgekomen wat minder dan 2.5GB RAM als recommended / optimal requirements heeft. En al zou dat wel zo zijn, dan hou je 0GB RAM over om enige berekening aan de CPU over te laten om de GPU weer te voeden met informatie; je gaat swappen en gezien de build van de topicstarter, vermoed ik dan naar een mechanische disk waardoor je je throughput naar/van DDR4 (25GB/s theoretisch) gaat knijpen naar maximaal 600MB/s (SATA-speeds). Random I/O op any disk (zelfs een EVO 850 PRO) komt dan neer op enkele tientallen MB/s.

Oh, en reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 ? Bijna 2.5 jaar geleden werd er al 8GB RAM in een basis-systeem gezet!

Ik ken je naam al veel langer van GoT; dus not sure if trolling want volgens mij snap je zeker wel dat 4GB RAM echt niet meer kan tegenwoordig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou je dus gemiddeld 2.5GB RAM over om een spel te laden. Er is geen spel de laatste jaren uitgekomen wat minder dan 2.5GB RAM als recommended / optimal requirements heeft.
Eeh, dit is beetje creatief boekhouden. Als een spel een bepaald hoeveelheid RAM 'recommended' noemt, gaat het om totale systeemgeheugen, niet om wat er vrij zou zijn na aftrek OS. Dus als de opgave is "3GB" dan is 3GB wel degelijk genoeg.

Neemt niet weg dat er wel degelijk genoeg spellen zijn die aanzienlijk meer RAM dan dat verbruiken, maar dat zouden spellen moeten zijn met recommended RAM >4GB, niet >2GB.

Oslik blyat! Oslik!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MAX3400 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:26:
[...]

Ik ken je naam al veel langer van GoT; dus not sure if trolling want volgens mij snap je zeker wel dat 4GB RAM echt niet meer kan tegenwoordig
Ik mag niet trollen hier. Ik speel dagelijks met een systeem met 4 GB, wel een SSD en een IGP. Die is echter buiten spel gezet door een GT 730 en gaf een enorme boost met WoT en WoWs. I.p.v. (very) low settings makkie op medium.

Verder ook wat @dion_b schrijft.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen fortnite spelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er altijd nog 4gb ram erbij doen

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:21:
[...]

Eeh, dit is beetje creatief boekhouden. Als een spel een bepaald hoeveelheid RAM 'recommended' noemt, gaat het om totale systeemgeheugen, niet om wat er vrij zou zijn na aftrek OS. Dus als de opgave is "3GB" dan is 3GB wel degelijk genoeg.

Neemt niet weg dat er wel degelijk genoeg spellen zijn die aanzienlijk meer RAM dan dat verbruiken, maar dat zouden spellen moeten zijn met recommended RAM >4GB, niet >2GB.
Dragon Age: inquisition
*minimum
+AMD quadcore CPU @ 2,5GHz of Intel QuadCore CPU @ 2.0GHz
+AMD Radeon HD 4870 (512MB+) of Nvidia 8800 (512MB+)
+4GB Ram. (aanbevolen 8GB of meer)

het zal wel niet zo vlotjes lopen maar genoeg ''moderne'' games die max 4GB vragen.

@TS, 1030 + 4GB extra bijplaatsen en je kan er tegenaan (y)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Aight:
Recommended System Requirements:

Nvidia GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 equivalent DX11 GPU
2 GB VRAM
Core i5 2.8 Ghz
8 GB RAM
Windows 7/8/10 64-bit