Upgrade of nieuw bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinbuster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 11:25
Allereerst zit ik enorm te twijfelen na een aantal jaar op een standaard Medion pc te hebben gespeeld loop ik nu steeds vaker tegen de feiten aan dat ik nieuwere pc games niet meer kan spelen op de pc en ik ze hierdoor maar noodgedwongen koop op PS4/Xbox one.

Ik ben erg benieuwd naar de eventuele houdbaarheid van mijn onderdelen maar ik verwacht dat dit erg nihil is met uitzondering van de schijven

Wat ik heb kunnen achterhalen uit de specs van mijn pc zit er het volgende in:

Type pc is een Medion mt14 8007n - alleen kon ik nergens meer iets vinden qua handleiding e.d

Moederbordnaam MSI MS-7797 (Medion OEM)
8gig ram 2x Nanya M2X4G64CB8HG5N-DG 4 GB DDR3-1600 DDR3 SDRAM
QuadCore Intel Core i7-3770, 3700 MHz (37 x 100)
Video kaart GeForce GTX 650 (1 GB)
Harde schijf C400-MTFDDAC064MAM (64 GB, SATA-III)
een Q-360 Gb harde schijf(deze is net 2 weken oud ivm ruimte gebrek)
Harde schijf ST2000DL003-9VT166 (2 TB, 5900 RPM, SATA-III)
450 watt voeding? dit kon ik niet zo snel achterhalen

Ik zou ook wel willen upgraden maar wat ik na snel lezen op internet heb gevonden is dat het niet waard i.v.m alle restricties die medion aan o.a MB heeft opgelegd. Hierdoor verwacht ik dat upgraden niet echt een mogelijkheid is

Hieronder maar even de vragenlijst.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk games op een redelijk goed niveau kunnen spelen het hoeft niet allemaal op ultra ultra high te kunnen maar ik zou graag een tijdje vooruit willen kunnen en eventueel ook door middel van een kleine upgrade de aankomende jaren gewoon spellen kunnen spelen die er ook nog redelijk leuk uitzien

Ik speel voornamelijk WoW,Overwatch,Cities skylines, Civ6,Total war.Sims

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit ligt heel erg aan t feit wat er mee te nemen is aangezien ik niks verwacht ergens tussen de 600-1000 euro?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord/muis een ssd van 64 gb - een ssd van 380gb en een hdd van 2tb - heb ook al 2 monitoren die beide nog prima zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard dingen eigenlijk? Moederbord,Ram,Cpu,Gpu en een voeding - ik twijfel of mijn case her te gebruiken is of dat ik gewoon voor iets nieuws moet gaan i.v.m ruimte e.d

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De Huidige pc die ik heb zit een intel processor in maar ik heb geen voorkeur - zolang het goed werkt en als het doet wat het moet doen maakt het mij niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter natuurlijk, energiegebruik geld hetzelfde voor maar niet ten koste van prestaties..

Ga je overklokken?
Standaard is meer dan genoeg

Wat verwacht je van ons?
Ik heb meerdere BBG doorgelezen de afgelopen weken en heb zelf wat onderzoek gedaan maar ik ben de laatste jaren totaal niet meer op de hoogte van alle ontwikkelingen - ik denk dat het samenstellen van het nieuwe systeem ook redelijk te doen is aan de hand van de BBG maar dat ik voornamelijk erg twijfel over de houdbaarheid van mijn huidige pc en ook van de nieuwe pc - een advies op maat over een product wat over een jaar of 2-3 met wat kleine upgrades nog weer eens 2-3 jaar mee kan zou mij al enorm helpen

Aangezien dit het eerste soort topic is wat ik hierover post hoop ik dat het in ieder geval redelijk duidelijk is. Ik weet niet hoe ik zo'n lijstje met nieuwe onderdelen kan maken dus als iemand mij dit kan uitleggen of een voorbeeldje kan geven in een reply of DM kan ik die nog toevoegen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
In principe heb je al voldoende aan een nieuwe videokaart en eventueel iets meer geheugen, de rest kan nog prima een paar jaar mee.

Als videokaart kun je denken aan een 1060, het geheugen geheel vervangen door 2x 8gb aangezien je maar 2 sloten hebt.
Veel games werken nog wel met 8gb, dat kun je eerst even aankijken met de nieuwe videokaart.

[ Voor 44% gewijzigd door mitsumark op 25-04-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Als eerste de voeding vervangen, daarna een GPU zoals 1070Ti of 1060?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:54
Check ook deze reviews:
https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard
https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard
Jij hebt een 3e generatie i7, die zit er dus tussenin. Hoewel jij niet kan overklokken.

Hoe weet je dat je ze niet kan spelen? Lage framerates? Dan moet je wss eerst een nieuwe GPU hebben. Een andere voeding lijkt me ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
d22wth schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:53:
Als eerste de voeding vervangen, daarna een GPU zoals 1070Ti of 1060?
Wel even goed kijken of je standaard aansluitingen hebt op je moederbord met een Medion pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

418O2 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:50:
[...]

Wel even goed kijken of je standaard aansluitingen hebt op je moederbord met een Medion pc
Tja, da's inderdaad een probleem, vooral voor 24pins/cpu. Zijn (als nodig) vast adapters voor.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06 12:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

meestal zit in een medionPC een OEM bord van MSI, en een voeding van FSP met standaard connectors. Maar even checken kost inderdaad weinig moeite en kan je een hoop gezeur besparen.

Ook willen sommige borden nog wel eens gelockt zijn qua GPU; je moederbord even door google halen is dan het makkelijkste. de i7 3770 is zeker nog potent, en op zich is 8gb ram nog geen reden tot zorgen, speelbaar moet in ieder geval mogelijk zijn indien je iets meer in huis haalt dan een gtx650

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinbuster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 11:25
Na jullie reacties te hebben doorgelezen klinkt het iig alsof een GPU een heleboel zal oplossen met een eventueel upgrade naar 2x 8gb ram - en evt i.c.m een nieuwe voeding?
NLBUURMAN schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:30:
meestal zit in een medionPC een OEM bord van MSI, en een voeding van FSP met standaard connectors. Maar even checken kost inderdaad weinig moeite en kan je een hoop gezeur besparen.

Ook willen sommige borden nog wel eens gelockt zijn qua GPU; je moederbord even door google halen is dan het makkelijkste. de i7 3770 is zeker nog potent, en op zich is 8gb ram nog geen reden tot zorgen, speelbaar moet in ieder geval mogelijk zijn indien je iets meer in huis haalt dan een gtx650
Als ik mijn moederbord google kom ik op een heleboel mogelijke sites uit maar haal er niet echt duidelijkheid uit.

Ook een andere gevonden topic op tweakers.net via google bied niet veel hoop:

ms 7797

Als er iemand ideeΓ«n heeft graag zou het zonde vinden om onderdelen te kopen en ze niet kwijt te kunnen.

Waar moet ik vooral op letten bij de evt huidige Voeding en nieuwe GPU?
Pagina: 1