Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een (vrij) stille wasmachine voor op mijn appartement. Er is een aparte ruimte, dus opzicht zou ik hem niet moeten horen, echter wil ik wel voorkomen dat er klachten komen van mijn buren/onderburen. :)

Nu heb ik altijd begrepen dat koolborstelloze wasmachines het beste zijn, maar meer verstand heb ik er niet echt van.

Op de website van Coolblue, waar ik hem wil bestellen, kwam ik de volgende tegen:
https://www.coolblue.nl/w...?sorteren=best-beoordeeld

Een tijd geleden heb ik wisselende reviews gelezen over de Samsung Eco Bubble, daarvoor ben ik ook aan het kijken naar andere merken.

Heeft iemand ervaring met de Eco Bubble en de plaatsing van de wasmachine, moet ik hier bijvoorbeeld iets onderleggen tegen het geluid/vloerschade?

Alvast bedankt,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 13:17
Een wasmachine moet vooral waterpas staan.
Als die scheef staat dan gaat het rammelen.
Je krijgt rubbermatten voor onder de wasmachine:
https://www.praxis.nl/ger...bermat-60-x-60-cm/5360550

Dat kan voorkomen dat je vloer beschadigd.

Echt slechte wasmachines worden er niet meer gemaakt lijkt me. En idd neem een borstelloze. Kijk ook hoeveel was je hebt zodat je geen ding koopt waar een heel gezin de was in gooit als je maar alleen of met z'n 2en bent.
En zoek er een die wat functies heeft waar je iets aan hebt. Bijvoorbeeld een timer is wel handig dan is het ding 's morgens klaar of gaat aan als je weg bent etc. Reservoir met voldoende ruimte voor wasmiddel en wasverzachter of boeit het niet omdat je er een bolletje bij gooit. Dat scheelt dan weer het reservoir schoonmaken.

En neem er een waterstop bij als accessoire mocht die niet bij de machine zitten. Dat voorkomt dat de boel blank staat als er iets mis gaat.

[ Voor 51% gewijzigd door rvrbtcpt op 25-04-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Go for Beko

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Frijns.Net schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:17:

Echt slechte wasmachines worden er niet meer gemaakt lijkt me.
Wat zou de reden zijn dat ze vroeger wel slechte wasmachines maakte. Die oude kon je donder op zeggen dat ze gewoon in Western Germany werden gemaakt en de 6e wereld oorlog zouden overleven. Gebruik nog steeds met hartelust een wasmachine uit 1984, met led display en verschillend programma.

Grappige is, op de camping kom ik deze Mielle nog steeds tegen, nagenoeg identiek worden ze nog steeds gemaakt, maar nu wordt dat de professionele lijn genoemd.

Dus nee met huidige wasmachines is echt niet alles goed. De merkloze rotzooi bij de bouwmarkten zou ik iig links laten liggen als je kleren nog wat heilig zijn. Een Bosch kan ik aanraden. Siemens al een stuk minder, andere merken geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 18:55

Orac

Ik mis je papa.

Samsung Eco Bubble WW70J5426DA/EN is de beste koop (goede prijs-kwaliteit verhouding) bij de Consumentenbond. De beste merken zijn Bosch, Siemens en Miele. Als je een zo stil mogelijke wasmachine wilt hebben dan kom je uit bij Miele.

Aanvulling op reactie hierboven: Veel machines van Siemens en Bosch zijn technisch hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door Orac op 25-04-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:07
sugarlee89 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:28:
[...]

Gebruik nog steeds met hartelust een wasmachine uit 1984, met led display en verschillend programma.
Maar hoeveel stroom en water verbruikt ie? En hoe goed centrifugeert hij zodat de was sneller droog is/de droger minder vocht hoeft te verwijderen?

Serieus, het lijkt me dat een machine van meer dan 30jaar oud nu niet echt de zuinigste is. Elk jaar een nieuwe is natuurlijk ook niet duurzaam.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Orac schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:28:
Samsung Eco Bubble WW70J5426DA/EN is de beste koop (goede prijs-kwaliteit verhouding) bij de Consumentenbond. De beste merken zijn Bosch, Siemens en Miele. Als je een zo stil mogelijke wasmachine wilt hebben dan kom je uit bij Miele.

Aanvulling op reactie hierboven: Veel machines van Siemens en Bosch zijn technisch hetzelfde.
Begrijp ik goed dat Samsung niet bij de beste merken zit?
Of hoe is de ranking hiervan precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

S0epkip schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:33:
[...]

Maar hoeveel stroom en water verbruikt ie? En hoe goed centrifugeert hij zodat de was sneller droog is/de droger minder vocht hoeft te verwijderen?

Serieus, het lijkt me dat een machine van meer dan 30jaar oud nu niet echt de zuinigste is. Elk jaar een nieuwe is natuurlijk ook niet duurzaam.
Klopt allemaal. Dan nog koop ik liever een Miele. Je kan wel zeggen voor de prijs van een Miele koop je 4x een goedkope waarbij de nieuwe steeds zuiniger worden maar ik heb liever een wasmachine die goed werkt zonder gezeik. Die van mij is nu denk ik een jaar of 8 oud. Staat in een appartement en hoor het ding alleen heel soms bij centrifugeren. En heel veel zuiniger worden wasmachines denk ik niet meer. Vroeger werd er niet gekeken naar energieverbruik. Toen moest er ineens een energielabel op waardoor fabrikanten daarmee aan de slag zijn gegaan en ze veel zuiniger zijn geworden. Een wasmachine nu is misschien 2x zo zuinig als 1 van 15 jaar geleden. Maar een wasmachine in 2033 is echt niet nog eens 2x zuiniger. Met een halve liter water en 100 Watt stroom kun je niet wassen.
HollowGamer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:41:
[...]

Begrijp ik goed dat Samsung niet bij de beste merken zit?
Of hoe is de ranking hiervan precies? :)
Volgensmij verkoopt Samsung goed omdat ze er mooi uit zien en het merk bekend is geworden met goede telefoons en TV's. De wasmachines zijn echter middenklasse. Als je er in duikt vind je aardig wat mensen met gekke problemen. Zoals @Orac zegt, Bosch, Siemens en Miele zijn wel de top.

[ Voor 17% gewijzigd door TheBorg op 25-04-2018 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Samsung zou ik niet doen, ik kwam er toch wel erg veel storingen van tegen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
digifun schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:44:
Samsung zou ik niet doen, ik kwam er toch wel erg veel storingen van tegen.
Ik had iets gelezen of slechte las/soldeerverbindingen, maar ik kan het topic even niet terugvinden.
Schijnt dat dit na 2 jaar een bekend probleem is.

Deze lijkt mij een goede optie: https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications

[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 25-04-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:07
TheBorg schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:42:
[...]

Klopt allemaal. Dan nog koop ik liever een Miele. Je kan wel zeggen voor de prijs van een Miele koop je 4x een goedkope waarbij de nieuwe steeds zuiniger worden maar ik heb liever een wasmachine die goed werkt zonder gezeik. Die van mij is nu denk ik een jaar of 8 oud. Staat in een appartement en hoor het ding alleen heel soms bij centrifugeren. En heel veel zuiniger worden wasmachines denk ik niet meer. Vroeger werd er niet gekeken naar energieverbruik. Toen moest er ineens een energielabel op waardoor fabrikanten daarmee aan de slag zijn gegaan en ze veel zuiniger zijn geworden. Een wasmachine nu is misschien 2x zo zuinig als 1 van 15 jaar geleden. Maar een wasmachine in 2033 is echt niet nog eens 2x zuiniger. Met een halve liter water en 100 Watt stroom kun je niet wassen.

[...]
Ik zeg niet dat je een Indesit moet kopen, ik zeg alleen dat, inderaad bijvoorbeeld eens in de vijftien jaar een goeie wasmachine een prima idee is. Maar we hebben het hier over een machine van 34 jaar oud, die is echt niet meer up to par qua geluid, verbruik, wasresultaat, droogresultaat, etc. Je bespaart waarschijnlijk zoveel met een nieuwe zuinige machine dat je hem in een paar jaar terugverdiend!

PVO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:48:
[...]

Ik had iets gelezen of slechte las/soldeerverbindingen, maar ik kan het topic even niet terugvinden.

Deze lijkt mij een goede optie: https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications
Waarschijnlijk is zo’n Bosh/Siemens middenklasse model het meest verstandige wat je kunt kopen.
Behoorlijk goede kwaliteit voor een goede prijs.
Als je daar een jaar of 7 of 8 mee kunt wassen, dan doe je het natuurlijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

HollowGamer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:48:
[...]

Soldeerverbindingen bij de print en de trommel/kruis die wegcorrodeert.

Die bosch is prima, die heb ik zelf ook. Zuinig , wast ontzettend schoon en bijna geluidloos. Komt ook regelmatig bij de mediamarkt als aanbieding langs, scheelt toch bijna 100 euro.

Een hoger vulgewicht is erg handig zorgt amper voor hogere verbruikskosten maar er kan toch meer was in. Zo'n machine gaat een 10-20 jaar mee en in die tijd zal je gezinssituatie veranderen.

De warmtepompdroger erbij is ook wel heel erg lekker. Mooi strak setje en een gigantische tijdsbesparing.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wij hebben ook een Samsung Eco Bubble. Prima toestel. Ding doet gewoon wat het moet doen, niets meer en niets minder. De was is ook schoon met de eco stand.

Het enige wat ik mis is startuitstel. Een volgend toestel zal deze functie moeten hebben. In de praktijk zetten we vaak 's nachts de wasmachine aan (na 23 uur ivm nachttarief), maar dan blijft de was dus urenlang in de trommel liggen. Je wil gewoon dat ding om 4 of 5 uur in de ochtend laten aanslaan, waarna je het vrijwel direct kan ophangen.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 29-05 15:19
Het schijnt dat je voor Bosch of Siemens het beste kunt gaan voor een Bosch met typenummer dat begint met WAS, WAY of WAW, of een Siemens met WM..S.., WM..Y.., WM..W.. of WM..H.., deze machines worden in Duitsland gemaakt waar de andere modelnummers in bijv. Spanje worden gemaakt.

Zelf afgelopen jaar (voor een goede prijs) voor de Siemens WM16W461NL gegaan, bevalt erg goed. Verder is Beko in de lagere prijs categorie een goede keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 26-04-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

zelf een AEG L76680NWD gehaald. zo goed als fluisterstil tijdens wassen. alleen hoorbaar tijdens centrifugeren. (2 kamer app) :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Echt slechte wasmachines worden er niet meer gemaakt lijkt me. En idd neem een borstelloze. Kijk ook hoeveel was je hebt zodat je geen ding koopt waar een heel gezin de was in gooit als je maar alleen of met z'n 2en bent.
En zoek er een die wat functies heeft waar je iets aan hebt. Bijvoorbeeld een timer is wel handig dan is het ding 's morgens klaar of gaat aan als je weg bent etc. Reservoir met voldoende ruimte voor wasmiddel en wasverzachter of boeit het niet omdat je er een bolletje bij gooit. Dat scheelt dan weer het reservoir schoonmaken.

En neem er een waterstop bij als accessoire mocht die niet bij de machine zitten. Dat voorkomt dat de boel blank staat als er iets mis gaat.
Een wasmachine moet vooral STEVIG staan. Waterpas is absoluut niet noodzakelijk. Op het oog recht is goed genoeg.

Het belangrijkste om geluid te dempen is de ondervloer. Een betonnen ondervloer dempt de trillingen het beste. Mocht je een houten vloer oid hebben, dan zijn er rubberen doppen te verkrijgen die onder de wasmachinepoten gezet kunnen worden.

Kortom, beste situatie is zorgen dat de wasmachine op een betonnen vloer staat en niet wiebelt.

Bron: Ik heb jarenlang wasmachines geplaatst als bijbaantje. Koolborstelloze machines weet ik zo niet, die waren er nog nauwelijks toen ik dat nog deed.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 22:10

Kraz

Saving the world

Mijn enige tip:
Kijk naar een 2e hands. Heel veel mensen gaan samenwonen en doen hun wasmachine weg, omdat ze er anders 2 hebben.
Veelal prima machines die een stuk minder hebben gedraaid.

Scheelt al gauw een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 13:17
Flimovic schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:33:
[...]

Een wasmachine moet vooral STEVIG staan. Waterpas is absoluut niet noodzakelijk. Op het oog recht is goed genoeg.

Het belangrijkste om geluid te dempen is de ondervloer. Een betonnen ondervloer dempt de trillingen het beste. Mocht je een houten vloer oid hebben, dan zijn er rubberen doppen te verkrijgen die onder de wasmachinepoten gezet kunnen worden.

Kortom, beste situatie is zorgen dat de wasmachine op een betonnen vloer staat en niet wiebelt.

Bron: Ik heb jarenlang wasmachines geplaatst als bijbaantje. Koolborstelloze machines weet ik zo niet, die waren er nog nauwelijks toen ik dat nog deed.
Stevig is misschien niet hetzelfde als waterpas maar als je de trommel niet vol hebt en de machine staat niet recht dan krijg je onbalans en dat sloopt de ophanging van je trommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Frijns.Net schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:35:
[...]

Stevig is misschien niet hetzelfde als waterpas maar als je de trommel niet vol hebt en de machine staat niet recht dan krijg je onbalans en dat sloopt de ophanging van je trommel.
Precies, op het oog recht is goed genoeg. Waterpas is overdreven.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Miele is over het algemeen degelijk. toch zijn de nieuwere modellen wel veel zwakker dan de oude dus een miele is het geld eigenlijk alleen waard als je er ook de 10 jaar garantie bijneemt.
De duitse bosch/siemens zijn ook goed, de spaanse niet.
Beko zit ongeveer op hetzelfde niveau als de duitse bosch/siemens, zeker de koolborstelloze modellen zijn vrij stil en onverwoestbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

dicksterk schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:22:
Miele is over het algemeen degelijk. toch zijn de nieuwere modellen wel veel zwakker dan de oude dus een miele is het geld eigenlijk alleen waard als je er ook de 10 jaar garantie bijneemt.
De duitse bosch/siemens zijn ook goed, de spaanse niet.
Beko zit ongeveer op hetzelfde niveau als de duitse bosch/siemens, zeker de koolborstelloze modellen zijn vrij stil en onverwoestbaar.
Absolute onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een tijdje een ecobubble gehad en beviel mij helemaal niet, na 1,5 jaar de goedkoopste Miele gekocht en die bevalt echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:52
Wij hebben een Siemens WM16S742, draait inmiddels al bijna 8 jaar probleemloos. Is koolborstelloos, en zeer stil.

De machine daarvóór was een Beko, die we hadden weggedaan omdat er capaciteit erg gering was (wat niet erg was toen ik nog alleen woonde). Bovendien was dat een erg luidruchtige machine. Dat was overigens niet een koolborstelloze machine.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Leuk dat dit topic toch nog reacties ontvangt. :)

Heb inmiddels zelf een Bosch gekocht via CB, hij kreeg goede reviews en datzelfde ook voor het merk.
Waar ik wel spijt van heb is de garantie/verzekering die ik erbij heb gekocht, vond het achteraf toch een groot bedrag en verwacht/hoop dat hij toch wel lang volhoudt (meestal gaan ze net daarbuiten stuk).

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 05-07-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 12:34
Glenfiddich schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:50:
Wij hebben een Siemens WM16S742, draait inmiddels al bijna 8 jaar probleemloos. Is koolborstelloos, en zeer stil.
Zelfde situatie, al weet ik ons Siemens typenummer niet.

Verwacht van een koolstofborstelloze (potje scrabble?) niet dat hij ook stil centrifugeert. Op 1600 toeren maakt hij nog steeds voldoende geluid! Op de flat sliepen we in de kamer naast de waskamer en werd mijn vriendin er soms wakker van.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:52
Patrick_6369 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:24:
[...]

Zelfde situatie, al weet ik ons Siemens typenummer niet.

Verwacht van een koolstofborstelloze (potje scrabble?) niet dat hij ook stil centrifugeert. Op 1600 toeren maakt hij nog steeds voldoende geluid! Op de flat sliepen we in de kamer naast de waskamer en werd mijn vriendin er soms wakker van.
Bij het centrifugeren maakt hij zeker voldoende geluid, maar dat is maar relatief kort en daar ontkom je ook niet aan ongeacht welk merk en type wasmachine je neemt. Overigens centrifugeren wij zelden tot nooit op 1600 toeren. Er wakker van worden doen we sowieso niet, de wasmachine staat beneden in de bijkeuken en wij slapen boven maar niet recht boven de bijkeuken, dus we horen hem daar amper.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095465

*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 17-07-2018 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En nog steeds pleit ik er voor: koop maar een goedkope. Als die 5 jaar mee gaat dan kun je over 5 jaar weer een nieuwe kopen, die dan weer zuiniger is, nieuwe technieken heeft enz. Als je nu een dure Miele koopt die 10 jaar mee gaat dan heb je dat niet...

En als je gaat rekenen: 2 keer €400 voor een goedkope is nog maar 2/3e van een gemiddelde Miele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mijn eerste wasmachine was een Whirlpool van 300 euro. Doet het nog altijd prima.
De buren hebben zo'n Samsung Eco Bubble en die is al 2x stuk gegaan (1x aandrijfband los, 1x elektronicaplaat stuk) in 4 jaar tijd.
Mijn ouders hadden een Miele die wel 20+ jaar is meegegaan (nu hebben ze een Bosch).

In de basis is een wasmachine een simpel systeem: vuile was laten ronddraaien in wat verwarmd water gemengd met wasmiddel, daarna schoonspoelen en leegpompen van de inhoud en drogen (centrifugeren).

Al die extraatjes geloof ik niet zo in. Mensen wassen al eeuwen lang hun kleding schoon op deze simpele manier. Ik moet een wasmachine hebben met zo min mogelijk elektronica.

Ik zou zelf zo weer een Whirlpool kopen of een Bosch. Samsung niet. Als ik naar m'n buren kijk en de verhalen lees op Internet over de Eco Bubble dan lijkt deze behoorlijk storingsgevoelig te zijn.

Als je je kleren lieft hebt, dan wil je sowieso op lagere temperaturen wassen (behalve ondergoed/beddengoed) en op lage toeren laten centrigureren. Wasdrogers zijn helemaal uit den boze voor mooie kleren (wel handig voor beddengoed ed).

/edit: te hoog centrifiguren schijnt trouwens niet zo best voor je kleren te zijn.
/edit2: en idd ook borstelloos hoor je nog steeds wel, al is het wel minder.
/edit3: moderne wasmachines overigens zijn al relatief stil, kan je niet vergelijken met 15 jaar geleden.

[ Voor 44% gewijzigd door CyberMania op 17-07-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:16
Maandag 16 juli had mijn 12 jaar oude Aeg wasmachine het begeven.

Toevallig heb ik een aflevering van de Rekenkamer gezien: https://www.npo3.nl/de-rekenkamer/15-08-2013/KRO_1627225

Vervolgens via kieskeurig.nl gezocht en kwam op onderstaande wasmachine uit:

https://www.kieskeurig.nl...beko-wmy81483lmb2/prijzen

Vervolgens nog even gegoogled en kwam toen op onderstaande site:

https://www.wasmachine-voordeel.nl/beko-wmy81483lmb2.html

De wasmachine kostte mij toen 329 euro. Tot nu toe zeer tevreden over de wasmachine.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Was toevallig een weekend in duitsland en wat me opviel is dat wasmachines daar een stuk goedkoper zijn.

Het loont dus om te kijken of je daar iets van je gading kan vinden. Bv deze aanbieding is niet slecht Warenkorb
Bosch WAN28020 Stand-Waschvollautomat Weiß EEK: A+++

Slechts 399 euro

De onze doet het nog maar ik hou dit in mijn achterhoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Gandalf68 schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:46:
Was toevallig een weekend in duitsland en wat me opviel is dat wasmachines daar een stuk goedkoper zijn.

Het loont dus om te kijken of je daar iets van je gading kan vinden. Bv deze aanbieding is niet slecht Warenkorb
Bosch WAN28020 Stand-Waschvollautomat Weiß EEK: A+++

Slechts 399 euro

De onze doet het nog maar ik hou dit in mijn achterhoofd
Niet bijzonder goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HollowGamer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:06:
Ik ben opzoek naar een (vrij) stille wasmachine voor op mijn appartement. Er is een aparte ruimte, dus opzicht zou ik hem niet moeten horen, echter wil ik wel voorkomen dat er klachten komen van mijn buren/onderburen. :)
Ik woon zelf in een appartement en kan vertellen, het maakt niet zo heel veel uit. Meestal zijn appartementcomplexen best goed geïsoleerd, dus hier hoef je je niet al te veel zorgen om te maken. Een oud boven buurman van mij had ooit is bij hem thuis een feestje. Kwam 'ie vooraf melden, achteraf kwam hij langs, of ik geluidshinder had. Ik was dat weekend wel gewoon thuis, maar heb werkelijk niets ervan gehoord. Vond ie vreemd, aangezien hij het geluid soms best hard had staan, schijnbaar.

Ik hoor af en toe wel iemand met de was (waarschijnlijk alleen wanneer de wasmachine centrifugeert, maar dat is maar even en maakt lang geen storend geluid. Wel is dan de timing wat ruk, dat hoor ik dan meestal om 01:00. ;) Ik vind het verder niet zo'n probleem, maar ik denk dat het qua herrie echt weinig gaat uitmaken, zeker als je gaat wassen tussen schappelijke tijden. Ook kun je ervoor kiezen om de wasmachine op (rubberen oid) pootjes te zetten voor wat demping, maar helemaal geluidsstil wordt het natuurlijk nooit. ;)

Edit: whups, ik zie nu pas dat ik reageer op een bericht uit april.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Luister aub niet naar deze opmerking. Zulke matten zijn niet nodig als je je wasmachine juist plaatst. Een dergelijke mat zorgt juist alleen maar voor extra vibraties in je machine.

Een wasmachine zet je het liefst op een betonnen vloer zonder iets eronder. Ik werk in het witgoed en zou je afraden voor Samsung te gaan, zeker als je ook nog een dergelijke mat wilt aanschaffen. Bosch of Siemens zijn wat mij betreft het beste in prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0minic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-04 13:22
Persoonlijk zou ik je geen Samsung adviseren. Ik heb voor een Samsung gekozen voor de goede prijs kwaliteit verhouding. Na 3 jaar ging de printplaat stuk. Na wat speurwerk op internet kwam ik diverse forums tegen waarin mensen dezelfde problemen ondervonden als ik. Het komt erop neer dat Samsung slechte printplaten maakt die net na de garantietermijn kapot gaan. Deze willen ze graag voor je vervangen voor ongeveer 50% van de aanschafwaarde van de machine.
Alle electronica kan/gaat stuk, alleen Samsung wasmachines iets eerder dan je verwacht.
Pagina: 1