Toon posts:

CPU temp bij waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TB1200 @ 1533 (vCore 2.13), en de temperatuur van de CPU is 51 graden... het water in het reservoir is onder de 30 graden, en m'n MAZE-2 koelblok voelt helemaal niet warm aan! .. waar kan deze hoge temperatuur aan liggen? of is dit normaal ..

GrTz..

n0va!

Verwijderd

als je water 30 graden is is dat wel normaal jah, heb je wel een radiator er tussen hangen?
maar ik zou wel ff meten hoe warm je MAZE is, en je coldplate misschien zit er ergens een contact probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er alleen een Spacer tussen zitten , en er hangen geen fans boven mijn radiator ..

Verwijderd

zet er een coldplate tussen en zet een fan op je radiator, misschien gewoon op 5 of 7volt als je geen herrie wil maar dat zal zeker schelen

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 17:20

aKra

Intentionally left blank.

Gooi er sowieso fans boven...

En ik snap het ook niet :?

Zelf heb ik eens waterkoeling hier getest, wat snel in mijn doosje gaat, daar was het 40C full load, terwijl water 15C was (water was net ververst dan) 23C idle dan...

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Hiro Shima, wat zijn bij jouw de Temps van full load en idle dan?

Verwijderd

zit nogsteeds op mijn waterblok te wachten, ptt had hem terug gestuurd naar DangerDen, lekker heh.

mijn pomp is heel fnatiek water door m'n radiator aan het pompen en mijn peltiers liggen lekker te liggen echt tegek

Verwijderd

Topicstarter
Op standaard voltage en kloksnelheid heb ik een CPU temp van 39 graden! ... maakt dat verschil in vCore dan zoveel uit .. ?!

Verwijderd

'K heb zelf ook een 1200 maar dan op 1552Mhz....en ik draai idle op 48graden...ongeveer

Met 2 fans op mijn radiator.

Dus zo gek is die waarde niet hoor!

[off topic] ik heb die fans variabel
gestuurd met een heel simpel schematje....zelf gemaakt...4 kanalen kosten rond de 35,-.....!!!![/off topic]

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
die coltplate... is dat dat koperen plaatje wat er bij zit en nergens in de handleiding van de waterkoeling wordt gesproken?

zo ja... moet dit er tussen dan? hij wordt in princiepe koel zat (41 graden stressed)

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

In principe hoort die er tussen, maar ik weet nou niet of dat echt hoor zonder peltier...ik zou het in ieder geval ook niet doen...want zo koelt ie gewoon beter....

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
Op zondag 15 juli 2001 22:25 schreef igor het volgende:
'K heb zelf ook een 1200 maar dan op 1552Mhz....en ik draai idle op 48graden...ongeveer

Met 2 fans op mijn radiator.

[blaat]
whow, heeet! mijne nu 1512 Mhz (144*10.5) idle op 35 graden... met fop 32-1 + 2x 80 delta HP + 120 delta HP + coolermaster 60 mm + sunon 80 mm

waarom word die van jou dan met waterkoeling heter?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 12:52 schreef answer_man het volgende:

[..]

whow, heeet! mijne nu 1512 Mhz (144*10.5) idle op 35 graden... met fop 32-1 + 2x 80 delta HP + 120 delta HP + coolermaster 60 mm + sunon 80 mm

waarom word die van jou dan met waterkoeling heter?
-1- Oude waardes....mijn fout...kijk naar mijn sign van gisteren

-2- Ik asus a7v133 en jij abit mobo zeker????

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
Op maandag 16 juli 2001 12:55 schreef igor het volgende:

[..]

-1- Oude waardes....mijn fout...kijk naar mijn sign van gisteren

-2- Ik asus a7v133 en jij abit mobo zeker????
klopt :)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 13:02 schreef answer_man het volgende:

[..]

klopt :)
Ja en Abit staat er bekend om dat ze zo 10graden kouder aangeven dan asus......Kijk maar in div. postings....Als iemand er behoorlijk wat onder zit heeft ie een abit mobo...valt echt op!!

Maar goed, ik ga het bewijzen vanavond....ik ga mijn waterkoeling op mijn moeders abit kt7 gooien kijken wat ie doet!!!
>:)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 11:47
hee igor, je kunt ook gewoon externe sensor proberen hoor :)

de mijne is idle 37C en stressed 41C :)
mobo sensor geeft 48C en 57C :(

Verwijderd

He maddog hoe heb je het nou gedaan????

Nou je ziet het, ik heb wat dingetjes verandert/ge-optimaliseerd en hij wordt nu heel wat koeler....maar nog niet zoals jij natuurlijk!!!

Verwijderd

nova, pak radaite eens, en ga eens met de vcore spelen, let maar ens op hoeveel watt er wel niet bij komt als je je vcore verhoogt. cpusnleheid maakt niet veel uit, maar die Vcore erug veel.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42

Epsilon

volgens mij zit je blok er gewoon niet goed op
kan nooit nl 20 graden verschil is wel veel
en een coltplate helpt natuurlijk niet!!! (dat ding is al van koper)
Pagina: 1