Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope huis, tuin en keuken desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

• SolidMindState
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Onlangs heb ik een dekstop aangeschaft op basis van advies die ik hier heb gekregen, nu wil echter mijn zus ook een desktop, maar dan puur om te surfen/mailen/netflixen/youtuben en dan moet youtube en netflix wel in HD kunnen worden bekeken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 300-350 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een kleine 128gb SSD en een 1TB HDD dus een van deze kunnen er gewoon in

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet met een TV kunnen worden aangesloten dus het liefst een HDMI uitgang.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik een beetje verstand van mijn eigen desktop maar niet echt veel over een goedkope en die toch kwalitatief goed moet zijn. Echter heb ik gekeken naar een aantal andere topics waar goedkope pc's langskwamen, maar ben ik toch niet echt super tevreden over de setjes, daarnaast zijn er veel Budget game PC topics en dat is in dit geval niet ter sprake.

Om het misschien makkelijker te maken, omdat ik geen lijst heb samengesteld:
Minimaal 8GB RAM
HDMI-aansluiting
Hoeft geen videokaart (geen game pc)
SSD of HDD is er al

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Kan evengoed een tablet kopen dan en netflix/youtube via een chromecast op de TV mocht het geen smart TV zijn. Lijkt me nutteloos om voor die dingen nog een desktop te kopen in 2018...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2018 ?

/edit: ik vind je laatste alinea's wel summier... Je hebt wel andere topics bekeken maar vind ze niet goed genoeg maar beargumenteert niet waarom. En je stelt (daarom?) geen lijstje op want je hebt er zelf ook geen kijk op? Vreemd...

[ Voor 47% gewijzigd door MAX3400 op 26-04-2018 09:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kai Nickson
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-10 11:52
Ik amuseer mij van tijd met setjes in elkaar steken op de pricewatch voor een zo laag mogelijke prijs.
Disclaimer, deze build heb ik niet zelf getest.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 50,84€ 50,84
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 45,-€ 45,-
1Kolink Satellite€ 31,-€ 31,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 76,90€ 76,90
1Corsair VS450€ 33,30€ 33,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,04

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AMD kan ook en alles bij 1 shop te verkrijgen
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 92,95€ 92,95
1ASRock AB350 Pro4€ 80,01€ 80,01
1Crucial CT8G4DFS824A€ 75,95€ 75,95
1be quiet! System Power 9 400W€ 42,50€ 42,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,41

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Gewoon een iPad, en klaar is kees.

Die kan je zeker (al dan niet tweedehands) vinden voor die bedragen.
Of een goedkope laptop, daar wil je toch geen desktop voor in huis halen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SolidMindState
Een ipad is er al, maar ik weet niet of jullie er zo graag op werken maar het is niet echt fijn om te mailen en websites te bezoeken, dat gaat gewoon veel beter op een laptop/desktop.
De reden voor een desktop ipv laptop komt omdat de desktop/laptop in principe niet verplaatst hoeft te worden en als ik jullie daarnaast moet uitleggen waarom ik dan een desktop kies kan ik beter hier niet zijn haha.

Een goedkope laptop is toch slechter dan een goedkope desktop? + daarbij als er iets kapot gaat in de laptop moet ik de hele moederbord vervangen.

@MAX3400 Is dat niet logisch? Als ik post zie die niet echt heel recent zijn en daarnaast niet aansluiten op de behoeftes, dan moet ik toch een nieuwe post creëren? En ik zeg gewoon eerlijk van mezelf dat ik niet de juiste overwegingen kan maken qua producten dus ga ik zelf niet iets in elkaar flansen, als ik weet dat er gewoon mensen met verstand die bereid zijn om even een lijstje te maken zoals @Hackus en @Kai Nickson

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SolidMindState Ik geef een indicatie van wat direct in 1 winkel te koop is. Kast kun je zelf kiezen, en dit is ook nog uit te breiden met een videokaart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Chromebookje, ben je met 200€ klaar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SolidMindState
Hackus schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:56:
@SolidMindState Ik geef een indicatie van wat direct in 1 winkel te koop is. Kast kun je zelf kiezen, en dit is ook nog uit te breiden met een videokaart
ik heb jullie beide lijstjes bekeken en de een is intel en de andere dus amd, maar wat ik me nu het meest afvraag aan de hand van de lijstjes is de voeding. De een is 450W maar goedkoper dan de 400W. Nu weet ik dat deze set-up niet een hoog W nodig heeft dus kan ik gerust die van 400W nemen maar waarom die grote prijs verschil tussen die twee?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SolidMindState schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:08:
[...]

ik heb jullie beide lijstjes bekeken en de een is intel en de andere dus amd, maar wat ik me nu het meest afvraag aan de hand van de lijstjes is de voeding. De een is 450W maar goedkoper dan de 400W. Nu weet ik dat deze set-up niet een hoog W nodig heeft dus kan ik gerust die van 400W nemen maar waarom die grote prijs verschil tussen die twee?
Aantal W zegt niets in prijs, dat is (meestal) kwaliteitsverschil

Verwijderd

Kijk eens in V&A. Dan heb je voor max 350,- echt een mooie HP of Dell. Ik zou vooral niet zelf gaan knoeien met onderdelen als je voor een dergelijk bedrag en eisen een pc moet hebben.
categorie: PC's

• Kai Nickson
de PSU is HET onderdeel waar je niet op moet besparen.
Ga voor een bekend merk met goede reviews ook al kost die een aantal tientjes meer.

Als er iets verkeerd gaat in de PSU dreigt de rest van je systeem mee heen te gaan.

Ik ben zelf gekend met Corsair maar be quit! is ook geen onbekende speler.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik zou kijken naar een barebone systeempje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 101,59€ 101,59
1ASRock DeskMini 110€ 124,95€ 124,95
1Crucial CT8G4SFD8213€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,54

waarschijnlijk meer power dan je zus ooit gaat gebruiken. Maar dan kan je de komende paar jaar goed vooruit.

Je kan je Sata SSD hier gewoon op aansluiten. Je 3,5" HDD echter niet...

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
SolidMindState schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:49:
Een ipad is er al, maar ik weet niet of jullie er zo graag op werken maar het is niet echt fijn om te mailen en websites te bezoeken, dat gaat gewoon veel beter op een laptop/desktop.
De reden voor een desktop ipv laptop komt omdat de desktop/laptop in principe niet verplaatst hoeft te worden en als ik jullie daarnaast moet uitleggen waarom ik dan een desktop kies kan ik beter hier niet zijn haha.
Als de iPad er al is, dan is 300-350€ uitgeven voor een desktop wel erg veel geld voor 'fijner' te surfen of die ene mail te tikken. Zo kan je het ook bekijken hé :) Je kan ook gewoon een keyboard kopen voor de tablet.
Pakt ook geen plaats in, geen randapparatuur, geen extra monitor nodig, ... etc. Bij die desktop heb je ook nog een OS nodig. Je pint je vast op 1 voordeel van de desktop tov een pak nadelen die je niet meetelt nu.

Laptop is ook prettig maar daar heb je wel gelijk, voor een low budget koop je enkel brol laptops...

• Kai Nickson
Ik heb zelf ook een laptop liggen maar als ik serieus productief wil zijn dan verkies ik toch een iets groter scherm en een fijn toetsenbord.
Ik snap wel waar de preferentie vandaan komt.

De tablet wordt hier gebruikt om heel snel iets op te zoeken op op reis als vervanging van de desktop.

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11 13:29
Voor dat doeleind is een oude quadcore of zelfs dual core in combinatie met een hdmi kaartje ruim voldoende. 4gb ram is ook genoeg.
Ben zelf aan het knutselen met gratis gekregen onderdelen en ben verrast wat een 10 jaar oude pc nog allemaal kan met een ssd en verse windows 10 installatie.

Zo bespaar je nog veel geld. Heb zelf nog tot en met eind vorig jaar alles thuis gedaan met een q6950 en gtx 550ti.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.