Mijn vraag
Via via heb ik een kapotte" 3D printer gekregen, en ik weet niet hoe ik hem aan de praat krijg.
Zelf ben ik nog een groentje op het gebied van 3D printen. ik heb wel al een paar keer iets weten te printen in een fablab, maar altijd met hulp.
Nergens op de printer staat een merk, of enige indicatie waar hij vandaan komt.
Ik weet dus niet hoe en waarmee ik de printer kan update, laat staan een gebruiksaanwijzing zoeken.
Hij start nog gewoon, en er staat volgens mij nog wat verouderde software op.
maar wanneer ik iets probeer te printen probeert hij voorbij z'n mogelijke dimensies te gaan.
Dit ligt volgens mij aan z'n Y-as, die hij ook niet checkt tijdens calibratie.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik windows 10, en ultimaker Cura om mijn modellen in voor te berijden
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik ben veel opzoek geweest, maar ik weet er gewoon nog te weinig van af om te weten hoe ik de software moet updaten, en de yas moet aanpassen.
Ik heb me pas net aangemeld op Tweakers, en daarom nog geen karma gespaard. foto's van mijn 3D printer zijn daarom te downloaden via deze wetransfer link: https://we.tl/qc9Tn5pFMX
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Groet,
Finn
Via via heb ik een kapotte" 3D printer gekregen, en ik weet niet hoe ik hem aan de praat krijg.
Zelf ben ik nog een groentje op het gebied van 3D printen. ik heb wel al een paar keer iets weten te printen in een fablab, maar altijd met hulp.
Nergens op de printer staat een merk, of enige indicatie waar hij vandaan komt.
Ik weet dus niet hoe en waarmee ik de printer kan update, laat staan een gebruiksaanwijzing zoeken.
Hij start nog gewoon, en er staat volgens mij nog wat verouderde software op.
maar wanneer ik iets probeer te printen probeert hij voorbij z'n mogelijke dimensies te gaan.
Dit ligt volgens mij aan z'n Y-as, die hij ook niet checkt tijdens calibratie.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik windows 10, en ultimaker Cura om mijn modellen in voor te berijden
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik ben veel opzoek geweest, maar ik weet er gewoon nog te weinig van af om te weten hoe ik de software moet updaten, en de yas moet aanpassen.
Ik heb me pas net aangemeld op Tweakers, en daarom nog geen karma gespaard. foto's van mijn 3D printer zijn daarom te downloaden via deze wetransfer link: https://we.tl/qc9Tn5pFMX
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Groet,
Finn