Hulp bij reparatie 2e hands 3D printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodmen999
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-02-2022
Mijn vraag
Via via heb ik een kapotte" 3D printer gekregen, en ik weet niet hoe ik hem aan de praat krijg.
Zelf ben ik nog een groentje op het gebied van 3D printen. ik heb wel al een paar keer iets weten te printen in een fablab, maar altijd met hulp.

Nergens op de printer staat een merk, of enige indicatie waar hij vandaan komt.
Ik weet dus niet hoe en waarmee ik de printer kan update, laat staan een gebruiksaanwijzing zoeken.

Hij start nog gewoon, en er staat volgens mij nog wat verouderde software op.
maar wanneer ik iets probeer te printen probeert hij voorbij z'n mogelijke dimensies te gaan.
Dit ligt volgens mij aan z'n Y-as, die hij ook niet checkt tijdens calibratie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik windows 10, en ultimaker Cura om mijn modellen in voor te berijden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik ben veel opzoek geweest, maar ik weet er gewoon nog te weinig van af om te weten hoe ik de software moet updaten, en de yas moet aanpassen.

Ik heb me pas net aangemeld op Tweakers, en daarom nog geen karma gespaard. foto's van mijn 3D printer zijn daarom te downloaden via deze wetransfer link: https://we.tl/qc9Tn5pFMX

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Groet,
Finn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Via via? Dan ga je via via achter die info aan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@goodmen999 Wil je je foto's gewoon even op imgur.com of zo zetten? Je kunt daar gewoon via copy/paste de foto uploaden. Helemaal downloaden via wetransfer is mij teveel gevraagd (en te virusgevoelig) ;)

Dat ie voorbij de limits gaat, en dan neem ik aan tijdens het 'homen', komt waarschijnlijk doordat er een end-stop defect, niet goed gemonteerd of niet aangesloten is. Kortom, de printer probeert net zo lang tot hij een 'stop'-seintje krijgt via de end-switch.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lijkt een diy kit:
https://www.bol.com/nl/p/...elfbouw/9200000056252671/

en bij deze link staan ook allerlei onderdelen vermeld:
https://folgertech.com/pr...-3d-printer-kit-ramps-gt2

en de bouw handleiding: https://drive.google.com/...M0IyNm4xOHc&usp=drive_web

uitlijnen:
YouTube: Prusa i3 Build Tutorial : Part 11 - Calibrating the X, Y, Z axis

[ Voor 16% gewijzigd door efan op 25-04-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Een of ander Chinese RepRap zou ik zeggen. Als ik zo snel kijk zit er een RAMPS bord op. Volgens mij kan daar verschillende software op draaien.

De fouten die je beschrijft zijn waarschijnlijk makkelijk te corrigeren. Kan je een auto home doen? En wat gebeurd er dan? Misschien draait de Y as de verkeerde kant op.

Meld je eens in het opensource #d print topic hier. Daar weten mensen wel raad met dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SuperKris schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:57:
[...]

Meld je eens in het opensource #d print topic hier. Daar weten mensen wel raad met dit soort problemen.
offtopic:
Voor dit soort 1:1-hulp is een los topic beter. Daar is al voldoende 'vervuiling' O-)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Voor dit soort "zelfbouw" printers moet je wel alles even in detail lezen om de werking van het apparaat te begrijpen.
Kijk eens na of je begrijpt hoe het RAMPS boord werkt en hoe de firmware config in elkaar steekt.
En vervolgens kijk eens hoe end-stops werken.

Als je dit te ingewikkeld vindt, dan moet je je misschien afvragen of een reprap printer wel wat voor jouw is en kan je beter kijken naar een consumenten machine.
Pagina: 1