Vraag

• patchii
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-10 23:53
Ik zoek een?
Smartphone voor mijn moeder

Wat is je budget?
400 euro is de maximum

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon wordt gebruikt voornamelijk om foto's mee te maken. Landschap foto's en foto's van bloemen bijvoorbeeld. Social media en wat internet gebruik.

Wat heb je zelf al gevonden?
De sony xperia XA2 ziet er goed uit qwa camera. De Nokia 7 plus ziet er ook goed uit maar, de reviews over de camera zijn wel wat minder.

Een paar jaar updates zou ook nog wel fijn zijn.

Beste antwoord (via patchii op 25-06-2018 15:25)

Verwijderd

naar mijn idee en persoonlijke smaak heeft sony voor mijn de beste camera

maar beste advies is toch echt neem moeders gezellig mee de stad in doe een lekker bakkie koffie en probeer de toestellen uit op zwaarte kleur vormgeving en helderheid scherm camera etc. is gewoon heel persoonlijk allemaal en goed excuus toch om samen eropuit te gaan :)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
En waar twijfel je over tussen deze 2? Heb je ze in de winkel al vastgehouden en geprobeerd? Bloemen en landschappen is een heel specifiek doel voor de camera waar de reviews zich niet speciaal op richten. Bij de Nokia lees ik ergens, goede camera als je handmatig instelt, zou je moeder dat doen?

• patchii
swhnld schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:59:
En waar twijfel je over tussen deze 2? Heb je ze in de winkel al vastgehouden en geprobeerd? Bloemen en landschappen is een heel specifiek doel voor de camera waar de reviews zich niet speciaal op richten. Bij de Nokia lees ik ergens, goede camera als je handmatig instelt, zou je moeder dat doen?
De twijfel zit meer in de camera kwaliteit. Mijn moeder is wel iemand die de instellingen handmatig zou instellen. Dit doet ze ook met haar spiegelreflexcamera (Canon EOS 77d). Misschien inderdaad handig om even langs de winkel te gaan om ze te proberen.

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Heb je dit overzicht al gezien?https://tweakers.net/categorie/215/smartphones/bestgetest/1/de-smartphones-met-de-beste-camera/
Daaruit komen de volgende twee modellen naar voren:
- HTC U11
- Samsung Galaxy S8 als het budget iets op te rekken valt.

Daarmaast schijnt de LG G6 ook een goede camera te hebben.

Verder zou ze de Moto Z kunnen overwegen, daar kun je een extra camera op klikken.

En als ze haar goede camera vaak bij zich heeft dan zou ze misschien ook voor een goedkopere smartphone kunnen gaan en bluetooth/wifi kunnen gebruiken om de versgemaakte foto's te delen.

[ Voor 38% gewijzigd door zoefies op 27-04-2018 11:44 ]

• patchii
Uiteindelijk eergisteren de Sony Xperia XA2 besteld. HTC U11 was nog rond de 500 toen ik laatst keek, nu is die inderdaad al goedkoper. Vandaag komt de Sony binnen dus ben benieuwd.
En als ze haar goede camera vaak bij zich heeft dan zou ze misschien ook voor een goedkopere smartphone kunnen gaan en bluetooth/wifi kunnen gebruiken om de versgemaakte foto's te delen.
Het gaat er vooral om als ze haar goede camera niet mee heeft maar wel een foto wil maken dat ze dat dan kan doen met haar smartphone

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:57
patchii schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:26:
Uiteindelijk eergisteren de Sony Xperia XA2 besteld. HTC U11 was nog rond de 500 toen ik laatst keek, nu is die inderdaad al goedkoper. Vandaag komt de Sony binnen dus ben benieuwd.

[...]

Het gaat er vooral om als ze haar goede camera niet mee heeft maar wel een foto wil maken dat ze dat dan kan doen met haar smartphone
Ben benieuwd of hij mooie foto's maakt

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

naar mijn idee en persoonlijke smaak heeft sony voor mijn de beste camera

maar beste advies is toch echt neem moeders gezellig mee de stad in doe een lekker bakkie koffie en probeer de toestellen uit op zwaarte kleur vormgeving en helderheid scherm camera etc. is gewoon heel persoonlijk allemaal en goed excuus toch om samen eropuit te gaan :)
Pagina: 1