Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Op dit moment kook ik op gas, maar vroeger of later zal dat inductie worden.
Er is geen loze leiding meer beschikbaar naar de keuken.
Her en der lees ik dat je dan kabel/leiding kan leggen via de kruipruimte.
Dat kan ik me lastig voorstellen, Er is wel een kruipruimte, maar die is 50-100 cm hoog, donker en vochtig.

Mij krijg je daar niet in. Maar zijn er inderdaad mensen die zo’n kabel aanleggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 13:48
Ja, dat is heel gebruikelijk.
En dan is 100cm hoogte nog behoorlijk luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Als je eenmaal weet wat je kan besparen door het zelf te doen of desnoods voorbereidingen te treffen dan kan dat nog veranderen. Onhandige ruimtes kunnen met name duur zijn als je het laat doen. Zoals kruipruimtes of lage zolders. En door het zelf te doen leer je ook dat deel van je huis kennen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wjvh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:09:
Dat kan ik me lastig voorstellen, Er is wel een kruipruimte, maar die is 50-100 cm hoog, donker en vochtig.

Mij krijg je daar niet in. Maar zijn er inderdaad mensen die zo’n kabel aanleggen?
Je kunt iemand inhuren dat voor je te doen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Ik kan niet goed tegen kleine ruimtes. En om dan ruggelings van de meterkast naar de keuken te schuiven zie ik niet zitten. Maar als iemand dat tegen betaling tzt doen wil betaal ik met alle plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57

Exigence

dnkroz

wjvh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:09:

Ik heb wel kabels getrokken in een kruipruimte waar je op het smalste punt je hoofd niet eens kon draaien en waar je je buik in moest houden. Om om te draaien moest ik naar het gat kruipen en omgekeerd weer terug.

Mijn kruipruimte is overbevolkt met kabels (zowel data- als voedingskabels) en ja, het is een heel normale manier/weg om kabels te leggen. Zeker voor een keuken is het vaak ideaal :)

Elke installateur kan dat voor je regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 11:21
Bij de verbouwing van onze keuken zijn de xmvk/ymvk-kabels voor het fornuis (3-fasen) ook door de kruipruimte gelegd. Die liggen overigens gewoon op het zand, dus dat aanleggen gaat heel snel :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Dan zou ik deze truc dus ook kunnen gebruiken om een leiding voor zonnepanelen naar de meterkast te krijgen. Via de schacht die voor de afvoer van de wasmachine wordt gebrukt naar beneden, en dan via de kruipruimte naar de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 12:47

job

wjvh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:33:
Ik kan niet goed tegen kleine ruimtes. En om dan ruggelings van de meterkast naar de keuken te schuiven zie ik niet zitten. Maar als iemand dat tegen betaling tzt doen wil betaal ik met alle plezier.
Tegen vocht kan je een zeil neerleggen. Paar lampen erbij en een kruipruimte is heel stuk minder eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als de kruipruimte vochtig is zou ik iets aan de isolatie gaan doen.
Allereerst een grondzeil. Dat scheelt al veel.
(Maar dat is een ander onderwerp)
Ah dbbl

Edit: 3- fase of 1-fase omvormer?

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 25-04-2018 18:42 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kruipruimte vaak genoeg gezien.. ;) zelfs er nog een paar kuub grond uit gehaald..

gezien er alleen onder het luik een gat was van 60cm diep...

meter of 10 al met al uit lopen graven van +- 10cm naar 60 cm diepte.. en breed genoeg om er fatsoenlijk te kunnen tijgeren.. :)
eerste instantie ging het voor een HWA leiding... later is er data, PTSN bij gekomen.. en weer later 2x 230V, 380V, en water bij gekomen..

Mooi werk? nee.. absoluut niet..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 11:21
Heb wel eens gehad dat ik moest zwemmen door de schelpen, dat is toch wat minder fijn.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:55
Je oude gasleiding gebruiken als leiding voor je elektra :+.
Just kiddin'.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:56
Hier ook diverse nieuwe kabels, water en afvoer door de kruipruimte heen gemaakt met de verbouwing. Plus gelijk een WCD aan elke kant en 2 lampen met een schakelaar bij het kruipluik. Gewoon voor het gemak. Scheelt wel dat de kruipruimte hier droog is en met zand.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Er komt binnenkort iemand langs voor een offerte voor een groepenkast vervangen. Ik zal hem ook vragen naar kosten van loze leidingen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-06 14:34
Laat hem liever gelijk al de groep aanleggen. Dan hoef je daar later niets meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Dat bedoelde ik ook te zeggen. Dank voor de aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:03
En anders 1 van de buurjongen vragen tegen 20 euro voor half uurtje werk.

Zo heeft een klant van mij dat een keer gedaan. Was ook vochtig en krap. En ik mocht er niet onder. Klant liep naar de buurjongen en die 20 euro gegeven 20 min werk en utp lag er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

100cm... Wat een balzaal.

Eerst zeil op de bodem en dan als de vloer nog niet super geisoleerd is, netjes isoleren die handel.
En 100cm is ruim genoeg om een paar leidingen te leggen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-06 21:06
Puch-Maxi schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:42:
Heb wel eens gehad dat ik moest zwemmen door de schelpen, dat is toch wat minder fijn.
Of door zo'n zee van piepschuim balletjes van 0,5cm in doorsnee, da's ook heel spannend!
En dat dan ongeveer 60cm diep, als je wat laat vallen ben je een tijdje aan het zoeken waar het is gebleven... >:)
En na die tijd kun je al je zakken leeg gaan maken omdat ze vol met balletjes zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door roches op 27-04-2018 22:18 ]

Pagina: 1