Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopliss
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 14:08
Beste Tweakers,

Nu een aantal oplaadkabels niet meer naar behoren werken wil ik nieuwe aanschaffen. Mij is opgevallen dat bepaalde kabels sneller opladen dan anderen. Sterker nog, mijn 'fast charger' wordt sterk gesaboteerd door het gebruik van bepaalde kabels waar andere mij wel in staat stellen gebruik te maken van het voordeel dat deze opladers geven. Nu is mijn vraag; waar zit dit verschil in en welke kabel moet ik dan dus hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jeff

Beste antwoord (via Doopliss op 30-04-2018 14:58)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Doopliss welkom op het forum.

USB was vroeger een simpele standaard met maar één kabel en één spanning / stroom. Helaas is het door het wirwar aan quick charge, fast charge, usb-pd, Dash Charge, Super fast extreme charge niet duidelijker op geworden. Om je in ieder geval beter advies te kunnen geven over de juiste kabel zou je de volgende informatie even aan ons kunnen geven:
- Welke telefoon?
- Welk snellaad protocol ondersteund deze?
- Welke lader gebruik je?
- Heb je alleen een nieuwe kabel nodig, of ook een nieuw lader?

Daarnaast staan bij de kabels, bijna, altijd vermeldt wat voor protocol deze zouden ondersteunen. (Ik doel dan niet om de kabels bij de Action of in de Budgetbak bij de Media Markt). Maar de wat betere / fatsoenlijkere.

Verder is het blog waar @Juup het overheeft het volgende blog: DodgeReviews. Hij bespreekt daar enorm veel, goede kabels, waarbij duidelijk vermeldt staat wat ze wel en niet ondersteunen / aankunnen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:37
Welke van de twee kabels gebruik je dan precies? Deze is toch gewoon bij je auto geleverd?

Afbeeldingslocatie: https://insideevs.com/wp-content/uploads/2013/01/CHAdeMO-and-SAE-plugs.jpg

Oftewel: om welke combi van telefoon en lader gaat het precies?
Doorgaans zijn de officiele kabeltjes beter dan (Chinese) merkloze kabeltjes, daar moet je mazzel mee hebben. Je hebt daarom ook USB spanningsmetertjes zodat je dat ook weer kunt meten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De weerstand van de kabels verschilt (door de dikte van de koperdraden).
Op tweakblogs is een reviewer die ook kabels test op weerstand.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Doopliss welkom op het forum.

USB was vroeger een simpele standaard met maar één kabel en één spanning / stroom. Helaas is het door het wirwar aan quick charge, fast charge, usb-pd, Dash Charge, Super fast extreme charge niet duidelijker op geworden. Om je in ieder geval beter advies te kunnen geven over de juiste kabel zou je de volgende informatie even aan ons kunnen geven:
- Welke telefoon?
- Welk snellaad protocol ondersteund deze?
- Welke lader gebruik je?
- Heb je alleen een nieuwe kabel nodig, of ook een nieuw lader?

Daarnaast staan bij de kabels, bijna, altijd vermeldt wat voor protocol deze zouden ondersteunen. (Ik doel dan niet om de kabels bij de Action of in de Budgetbak bij de Media Markt). Maar de wat betere / fatsoenlijkere.

Verder is het blog waar @Juup het overheeft het volgende blog: DodgeReviews. Hij bespreekt daar enorm veel, goede kabels, waarbij duidelijk vermeldt staat wat ze wel en niet ondersteunen / aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopliss
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 14:08
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik gebruik zelf de Samsung S7, spieken op de specificatiepagina van Tweakers leert mij dat deze gebruik maakt van Quick Charge 2.0. Ik heb nog 2 werkzame opladers maar kabels die hun beste tijd gezien hebben. Ik hoef dus niet een heel nieuw setje van oplader en kabel maar wil enkel de kabel vervangen. Één oplader waar quick charge opstaat is volgens tekst die op de oplader staat:
Model HAD05
Input 100-240V - 50-60Hz0.50A
Output 9.0 1.67A or 5.0V 2.0A
S/N: R37G2GANE41DK3

De ander leest:
Model AD05
Input 100-240V - 50-60Hz 0.50A
Output 9.0 1.67A or 5.0V 2.4A
S/N: R37G2GANE41DK3

Begrijp ik je goed dat ik eigenlijk een elektronica zaak moet binnenlopen en specifiek moet kijken naar kabels die vermelden dat ze deze 'protocollen' aan kunnen? Of anders, in de excelsheet van kabels van DodgeReviews een geschikte kiezen (..?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Doopliss schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:01:
Begrijp ik je goed dat ik eigenlijk een elektronica zaak moet binnenlopen en specifiek moet kijken naar kabels die vermelden dat ze deze 'protocollen' aan kunnen? Of anders, in de excelsheet van kabels van DodgeReviews een geschikte kiezen (..?)
Dat heb je inderdaad goed begrepen. Als je gewoon op zoek gaat naar een kabel die Quick Charge 2.0 ondersteund zit je gewoon goed.
Pagina: 1