zie topic... ik kon zo snel niets vinden en vraag het me af. Zal wel iets met reflectie van bepaalde kleuren te maken hebben maar wellicht weet iemand een nuttig linkje?
Volgens mij precies zoals je het al zegt.
Waar je op moet schieten heeft een bepaalde kleur, en die reflecteerd op de lens van het pistool, en die geeft het signaal door aan de (spel)computer
Waar je op moet schieten heeft een bepaalde kleur, en die reflecteerd op de lens van het pistool, en die geeft het signaal door aan de (spel)computer
Anoniem: 30609
Het lijkt me toch niet dat alles uit die gun recht terug wordt gereflecteerd? (Hoek van inval = hoek van uitval) zou dus alleen werken als je 100% recht naar voren schiet...
Duck Hunt roeleert 
Maar, ik denk dat het iets met de reflectie van het licht te maken heeft, door middel van laser ofzo. Die wordt weerkaatst (met de snelheid van het licht) naar je gun, en die geeft het door het snoertje (of mbv. radio signalen) weer door aan de computer. Die rekent die gegevens om met een wiskundige formule en zet een kogel.gif plaatje op het beeld waar de coordinaten van de uitkomst van de fomule samenkomen.
Ofzo
Maar, ik denk dat het iets met de reflectie van het licht te maken heeft, door middel van laser ofzo. Die wordt weerkaatst (met de snelheid van het licht) naar je gun, en die geeft het door het snoertje (of mbv. radio signalen) weer door aan de computer. Die rekent die gegevens om met een wiskundige formule en zet een kogel.gif plaatje op het beeld waar de coordinaten van de uitkomst van de fomule samenkomen.
Ofzo
Anoniem: 30609
http://www.madsci.org/posts/archives/jul99/932797371.Eg.r.html
daar staat het vrij uitgebreid uitgelegd
dat lijkt mijn vraag indeed te beantwoorden! thanks!Op zondag 15 juli 2001 23:44 schreef mandootje het volgende:
http://www.madsci.org/posts/archives/jul99/932797371.Eg.r.html
btw die PSX guns werken niet met bepaalde hz tv's, ik geloof alleen met 50hz tv's (dus 100hz teeveetje gaat niet werken..)
en dit:
http://howstuffworks.lycos.com/question273.htm
en dit:
http://howstuffworks.lycos.com/question273.htm
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Klopt, die PSX dingen verkoop ik hier en werken alleen op 50/60hz 100hz (meeste breedbeeld tv's) dus niet...
Anoniem: 18928
Die gun van de psx heb ik ook nog gehad, nooit geweten dat dat op deze manier werkte.
Leuk om te weten, dat wel...
Leuk om te weten, dat wel...
Als je een pc in de buurt hebt en een NES met duckhunt oid. dan moet je voor de gein in photoshop er een kleidufje tekenen met eenzelfde backgroundkleur als in duckhunt..
dit heb ik vroeger een keer gedaan,....hoooge scores gehaald ;P ;P
Anoniem: 28659
Een nieuwe manier van cheaten.Op vrijdag 20 juli 2001 10:08 schreef DJ-FreSh het volgende:
Als je een pc in de buurt hebt en een NES met duckhunt oid. dan moet je voor de gein in photoshop er een kleidufje tekenen met eenzelfde backgroundkleur als in duckhunt..
Dit zou wel eens nieuwe perspectieven kunnen bieden.
ehm. de werking van zo'n gun is niet zo moeilijk hoor.. eigenlijk vet simpel..
je richt op het scherm van je PC / spelcompu en op het moment dat jij de trekker overhaalt verandert het beeld even. alle doelen worden WIT en de rest van het beeld wordt ZWART.. in de gun zit een lichtgevoelige sensor en op het moment dat dat ding licht ziet (WIT dus) heb je geraakt, anders hebbie gemist..
check it out bij DuckHunt op de NES.. op het moment dat je je trekker overhaalt zie je ff het scherm flitsen. dat is die overschakeling in het beeld.. als je dan heel goed kijkt of met een digicam werkt zie je ook dat zwarte beeld met die witte vakjes waar eerst de targets waren !!
Sim-pel
je richt op het scherm van je PC / spelcompu en op het moment dat jij de trekker overhaalt verandert het beeld even. alle doelen worden WIT en de rest van het beeld wordt ZWART.. in de gun zit een lichtgevoelige sensor en op het moment dat dat ding licht ziet (WIT dus) heb je geraakt, anders hebbie gemist..
check it out bij DuckHunt op de NES.. op het moment dat je je trekker overhaalt zie je ff het scherm flitsen. dat is die overschakeling in het beeld.. als je dan heel goed kijkt of met een digicam werkt zie je ook dat zwarte beeld met die witte vakjes waar eerst de targets waren !!
Sim-pel
Have a wheelie good weekend!
Okee FragDaddy, maar de SNES scope en PSX-Guncon werken iets ingewikkelder en preciezer dan alleen hit/miss..
De tv bouwt het beeld op met een electronenstraal, die begint links boven, en gaat per 'regel' (horizontale lijn dus) van links naar rechts, regel voor regel naar beneden, en dan weer van linksboven etc.. En dit dus 50 of 60 keer per seconde (of 100 keer bij 100hz tv's). De scope of guncon 'kijkt' naar 1 bepaalde plek op het tvbeeld, de plek waar je op richt dus, en ziet de electronenstraal als deze langs komt. Het menselijk oog ziet deze straal niet omdat het allemaal te snel gaat, maar dit is feller dan de rest van het scherm. Er is ook een soort koppeling met de cathode van de tv (die de electronenstraal uitzend) en op het moment dat de electronenstraal gezien wordt, wordt de x/y positie van de cathode bepaald. Zo kan zeer nauwkeurig de plek op het beeld worden bepaald waar de scope of guncon op gericht is
de Megadrive Menacer zal ook wel ongeveer op die manier werken, weet het niet zeker..
De tv bouwt het beeld op met een electronenstraal, die begint links boven, en gaat per 'regel' (horizontale lijn dus) van links naar rechts, regel voor regel naar beneden, en dan weer van linksboven etc.. En dit dus 50 of 60 keer per seconde (of 100 keer bij 100hz tv's). De scope of guncon 'kijkt' naar 1 bepaalde plek op het tvbeeld, de plek waar je op richt dus, en ziet de electronenstraal als deze langs komt. Het menselijk oog ziet deze straal niet omdat het allemaal te snel gaat, maar dit is feller dan de rest van het scherm. Er is ook een soort koppeling met de cathode van de tv (die de electronenstraal uitzend) en op het moment dat de electronenstraal gezien wordt, wordt de x/y positie van de cathode bepaald. Zo kan zeer nauwkeurig de plek op het beeld worden bepaald waar de scope of guncon op gericht is
de Megadrive Menacer zal ook wel ongeveer op die manier werken, weet het niet zeker..
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Bij die Super Scope (SNES bazooka dus) hoorde gewoon een kastje dat je op je TV zette. Aan het begin van een spel moest je die ook altijd even calibreren, dan kreeg je een schietschijf en daar moest je 5 punten op aanschieten. Dat kastje zag dan gewoon waar je heen mikte.
25287
ja manOp zondag 15 juli 2001 23:34 schreef Blue-eagle het volgende:
Duck Hunt roeleert
Ofzo
Op vrijdag 21 september 2001 20:15 schreef NiBoR het volgende:
En nog een post om hem omhoog te kicken
Volgende keer even naar de datum kijken alsjeblieftOp donderdag 02 mei 2002 23:31 schreef knarfyboy het volgende:
[..]
ik drukte altijd me pistool bij duckhunt op me tv
Canon EOS 80D En wat glaswerk
fijn zo, en weg ermeeSo... how does it work??? When the trigger is pulled on the zapper, the
NES tells the tv to momentarily not draw the numerous targets on the
screen, but instead an object of a specific size and color, maybe even
blink at a specific rate. This all happens very fast, but if you look
in the popular game Duck Hunt, you will see that right when the trigger
is pulled the ducks disappear and white rectangles appear. This is what
the sensor recognizes. The sensor sends data about what was in it's
field of vision, and the NES looks for that special target data
(flashing box, whatever). This solves the unidirectional problem
between the TV and NES.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Pagina: 1