Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bekabelde Internetsnelheid werkt niet zoals hij zou moeten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JopMans
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07-2018
Sinds een paar maanden ben ik achter het volgende probleem gekomen: Mijn internetsnelheid werkt niet zoals hij zou moeten.

De bekabelde internetsnelheid in mijn huis is op de begane grond ongeveer 100Mb/s oftewel 12,5 MB/s maar op zolder (waar ik voornamelijk actief ben...) is deze maar 9Mb/s oftewel 1,1 MB/s. Ik heb de snelheden gemeten met speedtest.net en deze kloppen met de downloadsnelheden die ook ook van Origin of van Steam krijg.

Ik speel met regelmaat een spelletje op PC/PS4 en daarvoor is weleens een update nodig dus ik erger me hier nog best wel vaak aan.

INTERNET VERDELING

In bovenstaande foto kun je schematisch zien (God bless Paint) hoe mijn internet vanaf de modem wordt verdeeld. Klik erop om hem te vergroten.

Mijn modem is van UPC/Ziggo, model: TC7200
en mijn routers zijn allebei een ASUS RT-N300 B1

Zelf denk ik dat mijn router de boosdoener is in mijn situatie, en mijn vraag is: Kan een nieuwe router mijn probleem oplossen? En zo niet, wat dan wel?

Ik weet zeker dat het niet aan de kabel ligt, want ik heb een laptop aangesloten op de kabel die vanuit de modem naar zolder gaat, en deze kreeg snelheden die vergelijkbaar zijn met die van de begane grond.

Met vriendelijke groet,

Jop :)

EDIT (en de oplossing): Ik heb het volgende gedaan om het probleem op te lossen. Ik heb namelijk een ethernetswitch aangeschaft om mijn PC en andere apparaten die ethernet gebruiken als het ware om de router heen te kunnen leggen.

De switch heeft een ethernet verbinding rechtstreeks met mijn modem en verdeelt deze dan naar mijn PC, PS4 en aan de router zelf.

Ik heb hiermee mijn ethernetsnelheid letterlijk vertienvoudigt. Het was eerst 9Mb en nu is het 90Mb. Wat wel apart is, is dat mijn draadloze snelheid nu ongeveer 7x sneller is. Deze lag rond de 6Mb en deze is nu 40Mb.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp in deze topic, ook al kwam het idee meer of min van mezelf. Maar wederom, harstikke bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door JopMans op 30-04-2018 16:36 . Reden: Oplossing gevonden ]

Alle reacties

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 14:39
Je hebt je laptop aangesloten op de kabel vanaf de modem naar de zolder, maar ik neem aan dat er ook nog een kabel vanaf router2 naar je PC gaat? Sluit je laptop daar eens op aan en doe een snelheidstest.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:27
ZIjn je routers ingesteld als router of als switch?

Want router na router na router wil wel problemen geven

PSN: McMillan0984

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Neem aan dat je TC7200 gewoon het router werk doet en niet een dom modem is?
Daarnaast staan de instellingen op de Asus wel als AP? Dus niet dat die ook nog router is? Want wellicht dat dat het is. Zit de kabel van beneden in een LAN poort van de router en niet in de WAN?

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:08
Ergens iets ingesteld op 10-100 Mbit ipv gbit?
Zitten alle routers op hetzelfde subnet? Dus ingesteld als switch/acces point en niet als router?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Meet je kabel na. Sommige toestellen zijn gevoeliger aan slechte kabels dan andere en auto-negatotiation is in zo'n geval onvoorspelbaar. Als je ASUS router op zolder geen 1Gbit-verbinding kan maken met de TC7200 is het niet ondenkbaar dat die terugvalt op 10 ipv 100Mbit.

Edit: ik kan op het eerste zicht geen ASUS RT-400 B1 vinden, kan je het juiste type nog eens nakijken?

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-04-2018 16:04 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn router1 als router2 wel GB capabel ?
Alle kabels goed in elkaar gezet ?
Er zijn regeltjes voor de juiste kabelsamenstelling

https://www.trangosys.com...ards-pin-out-assignments/

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Petervanakelyen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:02:
Meet je kabel na. Sommige toestellen zijn gevoeliger aan slechte kabels dan andere en auto-negatotiation is in zo'n geval onvoorspelbaar. Als je ASUS router op zolder geen 1Gbit-verbinding kan maken met de TC7200 is het niet ondenkbaar dat die terugvalt op 10 ipv 100Mbit.

Edit: ik kan op het eerste zicht geen ASUS RT-400 B1 vinden, kan je het juiste type nog eens nakijken?
https://www.asus.com/Networking/RT-N300-B1/
:?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er draait ongetwijfeld ergens een link op 10Mbit. Wat voor kabels zijn er in gebruik? Solid of stranded? Massief koper, CCA of CCS? Zelf connectors er aan gemaakt of af-fabriek, of getermineerd op een patch panel of contactdoos?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
JopMans schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:56:

Zelf denk ik dat mijn router de boosdoener is in mijn situatie, en mijn vraag is: Kan een nieuwe router mijn probleem oplossen? En zo niet, wat dan wel?

Ik weet zeker dat het niet aan de kabel ligt, want ik heb een laptop aangesloten op de kabel die vanuit de modem naar zolder gaat, en deze kreeg snelheden die vergelijkbaar zijn met die van de begane grond.
Dan ben je er toch uit? de kabel van modem naar router2 is goed, en na de router is het bagger. Dan is of de wifi van dat ding brak, (je kunt die game pc nog eens bedraad op die router aansluiten voor de ultieme test) of dat hele ding is brak. Ik zou dat ding gewoon vervangen door een accesspoint ipv een router en dan eentje met een gigabits aansluiting ipv 100 Mbits.

Welk ziggo abo is dit BTW, want ik geloof niet dat ze de smaak 100 Mbits hebben. het is of 40 of 200 voor consumenten. Dus als je beneden op 100 zit, is dat ook maar de helft, van wat je zou moeten hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door valkenier op 26-04-2018 14:16 ]

Pagina: 1